וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך עיתון: "נתניהו אמר - 'הארץ' הוא אויב ישראל"

טל שלו

19.1.2012 / 10:37

עורך הג'רוזלם פוסט סיפר שרה"מ שוחח עמו על חששותיו מ"הארץ" ומהניו יורק טיימס, ש"מקדמים סדר יום אנטי-ישראלי". נתניהו מכחיש: האויב האמיתי? אירן. ב"הארץ" בחרו לא להגיב

"נתניהו אמר לי: 'אויביה העיקריים של ישראל הם הניו יורק טיימס ועיתון הארץ'" - כך ציטט אתמול (רביעי) עורך הג'רוזלם פוסט, סטיב לינד, את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני באי כינוס נשות הוועידה העולמית של ויצו בתל אביב.

לינד, שצוטט בסוכנות הידיעות היהודית JTA, סיפר כי שמע מנתניהו את הדברים בפגישה פרטית לפני כמה שבועות במשרד ראש הממשלה בתל אביב. עם זאת, אחרי הפרסום הבוקר, חזר בו לינד מהדברים, ואמר: "זו הייתה אינטרפרטציה שלי, ראש הממשלה מעולם לא השתמש בלשון זו".

עורך עיתון הארץ, אלוף בן, העדיף לא להתייחס לדברים. ראש הממשלה הכחיש את הפרסום. נתניהו, המבקר בהולנד, אמר טרם פגישתו עם חברי ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט בהאג: "שמעתי שטוענים שאמרתי ש'העיתונים הארץ וניו-יורק טיימס הם האויבים הגדולים ביותר של ישראל'. זה לא נכון. אירן ושלוחותיה הן האויבות של ישראל".

לינד, שאמר לקהל כי הוא "מקווה שנתניהו לא יכעס", על שהוא מספר את תוכן הפגישה, שנערכה במשרד ראש הממשלה, סיפר כי ראש הממשלה שיתף אותו בחששותיו משני כלי התקשורת, הנחשבים למחזיקים בקו ביקורתי יותר כלפי ממשלת נתניהו ומדיניותה. "אתה יודע, סטיב, יש לנו שני אויבים עיקריים", ציטט לינד את נתניהו באוזני הקהל. "חשבתי שהוא עומד לדבר על אירן, אולי על חמאס - ואז הוא אמר: 'זה הניו יורק טיימס והארץ". לדברי לינד, נתניהו אמר כי שני העיתונים "קובעים סדר יום לקמפיין אנטי-ישראלי בכל העולם".

נתניהו: "מנהיגי אירן הם פושעי מלחמה". רויטרס
בלשכת רה"מ מכחישים את הציטוט. נתניהו, אמש בביקור בהולנד/רויטרס

"מדי בוקר, קוראים אותם עשרות עיתונאים, ומבססים את הסיפורים העיתונאיים שלהם על מה שהם קוראים שם", ציטט לינד את נתניהו משתלח, לכאורה, בשני העיתונים. לדברי עורך הג'רוזלם-פוסט, הוא נכח בפגישה עם שני משתתפים נוספים, ששמם לא נמסר, וכשהשלושה שאלו את נתניהו אם לדעתו, לתקשורת אכן יש תפקיד כה משמעותי בעיצוב דעת הקהל העולמית, נתניהו השיב: "לחלוטין".

נתניהו סירב לכתוב טור בניו-יורק טיימס

אין זו הפעם הראשונה שנתניהו מתבטא נגד הניו-יורק טיימס, מהעיתונים החשובים בעולם. רק לפני חודשיים, הוא סירב לבקשת עורכי העיתון לפרסם בעמודיו מאמר דעה, ובמכתב שמיען להם יועצו המדיני, רון דרמר, לשכת ראש הממשלה תקפה בחריפות את הקו העריכתי של העיתון האמריקני. חלק נרחב במכתב יוחד למאמריו של הפרשן המוביל של העיתון, תומס פרידמן.

"הדעות של חלק מבעלי הטורים הקבועים שלך לגבי ישראל, ידועות היטב", כתב היועץ דרמר. "הם מעוותים באופן עקבי את העמדות של ממשלתנו, ומתעלמים מהצעדים שנעשו לקדם את השלום". לדברי יועצו של ראש הממשלה, מבדיקה שעשה, הוא מצא כי מתוך 20 טורי דעה שפורסמו בשלושת החודשים שקדמו לכתיבת המכתב, 19 הכילו "דעה שלילית על ישראל או על מדיניות הממשלה". הטור החיובי היחיד, לדבריו, היה פרי עטו של ריצ'רד גולדסטון, השופט החוקר שחיבר את הדו"ח לחקר מבצע עופרת יצוקה, ובו חזר בו מהאפשרות כי ישראל נוקטת מדיניות אפרטהייד.

גם ?הארץ? סופג לא אחת ביקורת על הקו הפוליטי השמאלי-ליברלי בו הוא נוקט, והעיתון נחשב לאחד מכלי התקשורת הביקורתיים ביותר כלפי ממשלת נתניהו. בכתבה שפורסמה במגזין ה?ניו יורקר? בשנה שעברה, הגדיר העיתונאי המוערך, דיוויד רמניק, את העיתון הישראלי כ?מוסד הליברלי החשוב בישראל", אך ציין את הפער ההולך וגדל, לדבריו, בין עמדות העיתון ועמדות כמה מכתביו הבולטים, לבין עמדות החברה בישראל.

חבר הכנסת והשר לשעבר יוסי שריד, בעל טור ב?הארץ?, פירסם בתגובה לדיווח מאמר תחת הכותרת ?לעבוד בשביל האויב הגדול בישראל?, בו כתב: ?איני מוסמך לדבר בשם 'הארץ', על כן אדבר בשמי: זאת גאווה גדולה בעיני לשרת כאופוזיציה עקרונית יחידה לממשלת נתניהו-ליברמן-ישי-ברק; לחלום ולהיאבק על ישראל אחרת, שאינה כובשת, שאינה מושחתת, שאינה רודפת מיעוטים, שאינה גזענית, שלא אוכלת את ענייה ואת אנשי המעמד הבינוני שלה. זה החלום שלנו, וממש לא אכפת לנו שזה גם הסיוט של נתניהו. כבר ספגנו בחיינו השמצות גרועות מזו: זה לא כל כך נורא להופיע בחברה אחת עם העיתון הטוב בעולם?.

לפנייה לכתבת: טל שלו tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully