וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני צה"ל: עלייה בהתנכלויות לפלסטינים בגדה

הגברת האכיפה הורידה בשלושת החודשים האחרונים את מספר האירועים האלימים מצד פעילי ימין כלפי פלסטינים, אולם בסך הכל חלה עלייה לעומת 2010. "דם בתוך מסגד יבעיר את השטח"

בשנת 2011 חלה עלייה במספר ההתנכלויות של פעילי ימין לפלסטינים ברחבי יהודה ושומרון, כך עולה מנתוני צה"ל שמפורסמים היום (ראשון). מהנתונים עולה כי בשנה החולפת דווחו 69 אירועי חיכוך בין מתנחלים לפלסטינים לעומת 51 בשנת 2010. בשנת 2011 נכרתו או הוצתו 2,661 עצי זית של פלסטינים, 58 כלי רכב של פלסטינים הוצתו ו-87 פלסטינים נפגעו.

בצה"ל מתייחסים בחומרה לנתונים, אך טוענים כי בשלושת החודשים האחרונים נרשמה ירידה משמעותית במספר האירועים וזאת על רקע הגברת האכיפה של משטרת מחוז ש"י ומשמר הגבול במוקדי החיכוך, בהם יצהר, חוות גלעד, הר ברכה, אש קודש והגבעות באזור. לדברי גורמי צבא בגזרת שכם, פעילי הימין הקיצוני שנכנסו לכפרים הפלסטינים כדי לבצע פעולות "תג מחיר", עברו בשנה החולפת מפעילות גלויה באור יום לפעילות סמויה בלילה. זאת כדי לחמוק מחיילי צה"ל שקיבלו הנחיה לעצור עבריינים.

לדברי קצין בכיר, הצבא הגביר את התיאום הביטחוני עם הפלסטינים כדי למנוע חיכוך בין הפלסטינים למתנחלים ולכן הוחלט בשנה החולפת לבצע את מסיק הזיתים בתקופת חול המועד, בזמן שבחורי ישיבות באזור נמצאים בחופשה מחוץ לאזור וכך נמנע חיכוך שבעבר גבה פצועים ונזק לרכוש פלסטיני. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר קצין בכיר כי "98% מהמתיישבים הם שומרי חוק ואלו שמבצעים את פעולות 'תג המחיר' הם אחוזים בודדים מאוד, שמהווים סיכון למדינת ישראל כולל השלכות אסטרטגיות".

הקצין הבכיר הוסיף כי "הצתת מסגדים יכולה להצית את האזור כולו. תתאר לעצמך מסגד שעולה בלהבות ובו ישן אדם או אירוע שבו ידקרו פעילים קיצונים פלסטינים. דם בתוך מסגד יבעיר את השטח. זה מוביל את האוכלוסייה הפלסטינית להקצנה ולכן המשטרה צריכה לנקוט ביד קשה נגד אותם עבריינים".

בתוך כך, כוח יס"מ של המשטרה עצר הבוקר פעיל ימין בן 18 מההתנחלות אפרת שבגוש עציון ופעיל ימין בן 22 מהמאחז גבעת רונן שבשומרון, בחשד שנמנו על הפורצים לבסיס החטיבה המרחבית אפרים בחודש שעבר. שני החשודים אותרו לאחר שזוהו על ידי קציני וחיילי צה"ל ששהו בבסיס החטיבה. בשלב זה, מידת מעורבותם של השניים באירוע עדיין לא ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully