וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 14 נהרגה בפיגוע בהרצליה

ורד כהן ברזילי ומוטי גל

12.6.2002 / 0:01

מחבל התפוצץ במסעדת "מפגש השרון", סמוך לקניון "לב העיר"; הילדה נפגעה באורח אנוש ומתה מאוחר יותר בבית החולים; עוד 18 אנשים נפצעו; עד ראיה: המחבל ביקש מים ואז היה הפיצוץ

ילדה בת 14.5 נהרגה ו-18 בני אדם נפצעו אתמול בערב בפיגוע התאבדות בלב העיר הרצליה. מחבל מתאבד פוצץ עצמו סמוך לשעה 19:45 במסעדת "מפגש השרון" (מפגש ג'מיל) ברחוב סוקולוב 41 בהרצליה, סמוך לקניון "לב העיר". הילדה בת ה-14.5 נפצעה באורח קשה מאוד. היא הועברה לבית החולים "מאיר" בכפר סבא, שם מתה לאחר מספר שעות. מדובר בפיגוע הראשון עם נפגעים בהרצליה מאז תחילת האינתיפאדה.

המחבל נשא על גופו מטען צינור שהכיל מסמרים וגולות. רק חלק מהמטען התפוצץ, וחבלני משטרה פוצצו את השיירים באופן מבוקר.
המחבל עצמו נהרג. ליאור, עד ראיה לפיגוע, סיפר לגלי צה"ל: "הייתי ממש קרוב. שמעתי שהוא ביקש מים, ואז היה הפיגוע".

במערכת הביטחון התקבלה אתמול התרעה כללית על מחבל המתכוון לבצע פיגוע בתחומי הקו הירוק. מפקד מחוז ת"א, ניצב יוסי סדבון, אמר כי לא היתה התרעה ספציפית לגבי פיגוע בהרצליה.

הרשות הפלסטינית הודיעה הלילה, כי תעשה את כל שביכולתה כדי למנוע פיגועים נגד אזרחים בתוך ישראל. הרשות טענה כי ישראל צריכה להסיר מיד את הסגר ולשים קץ לתוקפנותה. בהודעה שפורסמה בעזה נאמר, כי "הרשות הפלסטינית, הנתונה עם העם הפלסטיני במצור אכזרי, מגנה התקפות נגד אזרחים בתוך ישראל. פיגועים כמו הערב פועלים לטובת ישראל, ונותנים לה הזדמנות להמשיך בפשעיה".

ואילו תנועת החמאס טענה כי הפיגוע בהרצליה הוא "תשובה טבעית על פשעיה של ישראל נגד הפלסטינים". איסמאעיל אבו שנב, מראשי החמאס ברצועת עזה, אמר כי הפיגוע מוכיח שמבצע "חומת מגן" נכשל וכי ישראל אינה יכולה להבטיח את ביטחונה במדיניות של סגרים, פשיטות וחיסולים.

כוחות מד"א פינו את כל הפצועים לבתי החולים. לבית החולים "בלינסון" בפתח תקווה פונו 6 פצועים. מצבו של אחד מהם בינוני עד קשה ומצבם של חמשת האחרים קל. לבית החולים "מאיר" בכפר סבא פונו 12 מהפצועים, מלבד הילדה שנהרגה. מצבו של אחד הפצועים בינוני. מצבם של 11 הפצועים האחרים קל. בתי החולים ועיריית הרצליה פתחו מוקדי חירום למסירת מידע על הנפגעים:

מאיר: 1255199
בילינסון: 1255134
עיריית הרצליה: 9591508-09

שוטר נפצע קשה בירושלים; 3 נפגעו ממטען באזור חברון

כתבי "הארץ", עמוס הראל, יהונתן ליס, ונדב שרגאי, מוסיפים:

מצבו של שוטר מג"ב שנדקר אתמול בצהריים סמוך לשער הפרחים בירושלים מוסיף להיות קשה. מחקירת המשטרה עולה כי אלמוני חלף על פניו, שיסף את גרונו ונמלט מהמקום. ניידת מד"א פינתה אותו לבית החולים "הדסה עין כרם".

כוחות גדולים של משטרה פתחו במצוד אחר הדוקר, במהלכו נעצרו עשרות כלי רכב שנסעו בזירת האירוע ומכוניות פלסטיניות שנסעו בצירים המובילים לעיר העתיקה. עדי ראיה סיפרו כי ראו את הדוקר נמלט מהמקום ברגל.

לפני הצהריים (יום שלישי) נפצעו שלושה נערים ישראלים בפיצוץ מטען חבלה סמוך לכפר באני נעים, באזור קרית ארבע, מדרום לחברון. מצב אחד הפצועים קשה. יתר הפצועים נפגעו באורח קל עד בינוני. הפצועים פונו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

הנערים, תלמידי הישיבה התיכונית בקרית ארבע, הגיעו למקום באוטובוס ממוגן, כדי לעסוק בקטיף במטעים השוכנים על גבול הרשות. האזור נקרא "חוות כלב", ובו שוכן על פי המסורת קברו של כלב בן יפונה. המטען, שהוטמן ככל הנראה מבעוד מועד, התפוצץ כשהנערים התכוונו לשוב לאוטובוס. כוחות הביטחון פתחו בסריקות באזור. עדי ראיה הבחינו זמן קצר לפני הפיגוע בפלסטיני שהניח במקום שקית ונמלט. כמו כן נבדקת האפשרות שהמטען הופעל מרחוק.

גורמים בצה"ל אישרו, כי התקבל אישור לפעילות זו. בעבר נמצא במטע מטען חבלה, אולם לא היו נפגעים. מחקירה ראשונית עולה, כי המטען הופעל באמצעות טלפון סלולרי, לאחר שהמחבלים למדו, כנראה, את נוהלי העבודה במקום. בצה"ל ממשיכים בחקירת האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully