וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח מנע פיגוע המוני במועדון בתל אביב

ורד כהן ברזילי

24.5.2002 / 11:02

מכונית תופת התקרבה הלילה בנסיעה מהירה אל מועדון ברחוב קיבוץ גלויות; המאבטח, אלי פדרמן, פתח באש לעברה וירה למוות במחבל; 9 ישראלים נפצעו; ארגון גדודי אל אקצה לקח אחריות

פיגוע כבד סוכל הלילה ברחוב קיבוץ גלויות בדרום תל אביב. מכונית תופת התקרבה מעט אחר השעה 1:00 הלילה, לכניסה למועדון "סטודיו 49" וסמוך למועדון "בארבי". מאבטח המועדון הבחין במכונית החשודה, ירה לעברה ולאחר מכן ירה למוות במחבל. מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב יוסי סדבון, אמר כי כמה מטעני צינור שהיו במכונית, התפזרו בשטח ולא התפוצצו. עיתון "הארץ" דווח כי תשעה בני אדם נפצעו באורח קל עד בינוני.

ארגון גדודי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, לקח אחריות לניסיון הפיגוע. בקול ישראל דווח, כי המחבל המתאבד הוא עמר שקוקאני, תושב אל בירה שליד רמאללה.

משטרת תל אביב מסרה, כי המאבטח של המועדון, אלי פדרמן, מנע אסון כבד. פדרמן סיפר בראיון לכלי התקשורת: "אחת מהמכוניות שנסעה מול הדיסקו, שברה את ההגה בנסיעה מאוד מהירה לכיוון הדיסקו. באינסטינקט הבנתי שיש משהו. אז ביד אחת דחפתי את שלושת האורחים של הדיסקו, שעדיין לא נכנסו וגם אני בעצמי קפצתי שני מטר הצידה. באותו זמן שלפתי את האקדח ביד השניה ודפקתי כדור אחד ואז הוא התחיל ליפול כזה מהאוטו ולהתפוצץ". פדרמן הוא אחיו של פעיל הימין הקיצוני, נועם פדרמן, העצור כעת בחשד כי תיכנן נסיונות פגיעה בערבים.

פדרמן, בן 36 ממודיעין, נשוי ואב לשניים, סיפר שאחרי הפיצוץ ירה שני כדורים לעבר ראשו של המחבל. "אז התקרבתי אליו, וסיימתי את כל המחסנית בראש שלו". בתשובה לשאלה אם חשב לרגע שהוא אולי יורה באזרח, ענה המאבטח: "לא. אין שום דילמה. זו לא ידיעה שזה מחבל בצורה מסודרת[...] מישהו שובר את ההגה בצורה מאוד מהירה על גוש אנשים, אז אין פה מה לחשוב. בא נגיד שזה לא היה מחבל נניח, אז הוא עולה עם האוטו על גוש של אנשים[...]".

לדברי ניצב סדבון, במועדון היו 100 אנשים בעת שאירע הפיצוץ, ומספר קטן של אנשים עמד בכניסה. "הפיגוע הסתיים במספר נפגעים נמוך כתוצאה מפעילות מהירה של המאבטח, שגרמה למחבל להפעיל את המטען. זה הרבה מזל ליממה אחת, לאחר ניסיון הפיגוע בפי גלילות והאופן בו הסתיים האירוע הלילה", הוסיף סדבון.

"ננצח את הדבר הזה"

האזור בו היה הפיגוע ידוע כמקום בילוי פופולרי בלילות חמישי. דפנה טורוביץ, עדת ראיה לפיגוע, סיפרה לוואלה! חדשות: "ישבנו בבארבי, פתאום נשמע פיצוץ חזק. אנשים אמרו שזו מכונית תופת, והיתה פאניקה גדולה. פינו אותנו דרך היציאה האחורית של המועדון וביקשו מכולם להתפזר".

שאול מזרחי הבעלים של מועדון הבארבי סיפר בראיון לגלי צה"ל מיד לאחר הפיגוע: "בדיוק הסתיימה הופעה של "כנסיית השכל". המועדון היה מפוצץ באנשים. ישבנו בחצר, שזה השטח הסטרילי שלנו. קשקשנו עם "הכנסיה" ופתאום שמענו בום מטורף. חלקי רכב עפו לתוך החצר". מזרחי סיפר שצוות המועדון פינה את הקהל דרך הכניסה האחורית. "עכשיו הכל סגור. דממת מוות. רק ניידות ומסוק מלמעלה", הוסיף הבעלים.

בתשובה לשאלה על המשך הפעילות של המועדון אמר מזרחי: "הרוק אנ'רול ימשיך מחר כרגיל. יתהפך העולם נמשיך אותו. ננצח את הדבר הזה".

כתבי "הארץ" עמית בן ארויה, תמרה טרואבמן ונדב שרגאי מוסיפים:

למרות האחריות לפיגוע שנטלו גדודי אל אקצא, עדיין לא ברורה מידת אמינותה של ההודעה, וכמה מפרטיה אינם מדויקים. לפי ההודעה שנשלחה לסוכנות הידיעות רויטרס, הארגון מקבל אחריות ל"פעולת ההתאבדות בלב תל אביב הבוקר", שגרמה ל"אבידות בשורות האויב". גם הודעה זו, כמו הודעת גדודי אל אקצא על קבלת האחריות לפיגוע בראשון לציון, מצהירה כי הפיגועים הם נקמה על ההתנקשות בבכיר בארגון, מוחמד טיטי, ביום רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully