וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי מרצ בעיריית ירושלים פועלים להחרמת מוצרי התנחלויות באירופה

17.9.2000 / 9:56

במשרד החוץ זועמים על היוזמה - משלחת של המשרד נמצאת כעת בביקור במוסדות האיחוד האירופי, בניסיון לבטל חרם שהוטל על תוצרת ההתנחלויות

שלושה חברי מרצ במועצת עיריית ירושלים פועלים להטלת חרם של האיחוד האירופי על סחורות המיוצרות בהתנחלויות, בעוד משרד החוץ פועל למנוע את קבלת ההחלטה. הדבר מעורר זעם רב בהנהלת המשרד.

משלחת של משרד החוץ בראשות סמנכ"ל המשרד לענייני כלכלה, ויקטור הראל, יצאה לבריסל כדי לשכנע את האיחוד האירופי לבטל את החרם שהטילו הולנד, צרפת ואנגליה על תוצרת ישראלית מהשטחים.

שלושת חברי מרצ במועצת עיריית ירושלים, ענת הופמן, יוסי אפללו ומאיר מרגלית, פנו במכתב לנציב האיחוד האירופי, וביקשו ממנו לא לתת הקלות במכס לסחורה מההתנחלויות. "זה חיוני להעביר מסר למדינת ישראל שהאיחוד האירופי לא מוכן להתייחס להתנחלויות כאל ישויות לגיטימיות", כתבו השלושה לנציב. "אנו משוכנעים שעמדה זו משקפת את דעתם של רוב אזרחי ישראל, והיא תתקבל בצורה חיובית על ידי דעת הקהל הישראלית".

במשרד החוץ התעורר זעם רב בעקבות מכתבם של השלושה. גורמים במשרד טענו שמדובר "בחוצפה ועזות מצח, המנוגדת גם לעמדת מרצ, שאותה אמורים חברי המועצה לייצג".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully