וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקר התורן: לפיד עם 20 מנדטים, קדימה עם 8 בלבד

דרמת הכניסה של יאיר לפיד לחיים הציבוריים ממשיכה להתלוות במשאלי דעת קהל. בסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה נוגס לפיד בחלק מהמפלגות הגדולות. "זה לא מנבא על יום הבחירות"

שלושה ימים לאחר הודעתו הדרמטית של העיתונאי יאיר לפיד על כניסתו לחיים הציבוריים, מתפרסם הבוקר (רביעי) סקר שקובע כי מפלגה בראשות לפיד תזכה בבחירות הבאות ב-20 מנדטים. מהסקר שערך אמש נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה פרופ' אבי דגני (שעורך סקרים עבור הליכוד) עולה עוד כי אילו הבחירות היו נערכות היום קדימה הייתה מתרסקת ומקבלת שמונה מנדטים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי פרופ' דגני, "המנדטים של לפיד באים בחלקם מ"הקולות הצפים" וכן על חשבון מפלגות הליכוד, ישראל ביתנו וכל מפלגות המרכז והשמאל. הניתוח שערכנו מעלה שעיקר התמיכה בלפיד מגיעה מחוגי העילית של ישראל: כשליש (31%) מגיעים מהקבוצה 'נוחות כלכלית', שהיא הקבוצה השנייה בחוזקתה הכלכלית, אחרי קבוצת ה'עושר והשפעה', התורמת ללפיד היום 11% מכלל כוחו הפוטנציאלי. 12% תורמת לו קבוצת הפנסיונרים האמידים, אולם במקביל הוא נתמך על ידי אנשי הקבוצה 'ההתיישבות הלא עירונית', המהווה למעלה מ-20% ממתפקדי מפלגת העבודה".

פרופ' דגני הוסיף כי "'הסביבה הרוסית' היא קבוצה רוסית חלשה כלכלית מתוך כלל הרוסים שעלו משנות ה-90' והיא תורמת לו, על חשבון ליברמן, כ-6% מכוחו. 2% מגיעים מקרב המתנחלים ('דת ולאומיות') ושאר הקבוצות (ביחד 24% מכוחו האלקטוראלי) הן פרולטריון. פירוש הדבר שלשליש לערך מהמצביעים היום עבור תמיכה בלפיד, יש ממנו ציפיות על רקע כלכלי-חברתי, ומכאן הנגיסה במפלגות האמצע-שמאל".

עוד עלה בסקר כי הליכוד מקבלת 31 מנדטים, ישראל ביתנו 12, מפלגת העבודה 11, ש"ס 9, הבית היהודי 6, יהדות התורה 5, מרצ 4, האיחוד הלאומי 3 והמפלגות הערביות מקבלות 11 מנדטים. פרופ' דגני הבהיר כי "אין ממצבו של לפיד היום בסקרים שום יכולת נבואה על מצבו האפשרי ביום בחירות, כאשר יתקיימו - כנראה בעוד זמן רב. אולם כאשר יתחיל לפיד לארגן 'כוורת' ולהתחיל לחשוף ברבים את משנתו, תתחיל המציאות הפוליטית שלו להתחוור, וכן כוחו האמיתי במנדטים".

יאיר לפיד נכנס לפוליטיקה - כותרות אחרונות:

איום על לפיד בפייסבוק: "סופך יהיה כמו של רבין"
יאיר לפיד לח"כים: "מה מפחיד אתכם כל כך?"
סקר פחות מחמיא אתמול: לפיד מגיע ל-12 מנדטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully