וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מולה: הגזענות נגד האתיופים - "פצצה מתקתקת"

פנחס וולף

10.1.2012 / 20:42

שלמה מולה תקף בחריפות את התנהלות המדינה, על רקע אפליית האתיופים בקריית מלאכי שנחשפה לאחרונה. "משהו רקוב בקליטת עולי אתיופיה". הערב הפגינו אלפים בעיר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

"הסיפור של האתיופים הופך להיות פצצה מתקתקת" – כך אמר הערב (שלישי) ח"כ שלמה מולה (קדימה) בשיחה עם וואלה! חדשות. מולה, נציג העדה האתיופית היחיד בכנסת, ואחד משני חברי הכנסת היחידים שהשתתפו בהפגנה בקריית מלאכי נגד הגזענות כלפי בני העדה, תקף בחריפות את התנהלות המדינה בנוגע לעולי אתיופיה.

"אני מרגיש שנלחמים נגד רוח רפאים", המשיך מולה. "נלחמים בכל דבר. אמות הספים ירעדו במדינה, זה לא יישאר כך. אני חוזר כעת מההפגנה ולא הייתה לי תחושה כזאת של מועקה מאז פרשת תרומות הדם. יש כאן שיטפון של גזענות כלפי עולי אתיופיה, ואף אחד לא מודע שצריך לעצור אותו. משהו רקוב בקליטת עולי אתיופיה. אני מאוד מודאג".

לבנת לוינשטיין: בחן את אפליית האתיופים

מסתבר שהגזענות כלפי בני העדה האתיופית פושה בכל מקום: במקומות עבודה, בבתי ספר, בגני ילדים וכעת גם בשכונות מגורים. "עצוב שאנשי ציבור לא דיברו על כך וגם לא הגיבו, וחוץ מחבר הכנסת אילן גילאון (מרצ), גם לא טרחו לבוא להפגנה", אמר מולה. "אבל הדבר החשוב יותר הוא שבני העדה לא יכולים להינשא בכל מקום. יש בתי ספר וגני ילדים לאתיופים בלבד, יש אקדמאים שלא מתקבלים למקומות עבודה בגלל שהם אתיופים. ואתיופים שבאים לקנות דירה ואז מחיר הדירה יורד, ולכן אנשים מוכרים את הדירות שלהם".

"הסיפור האתיופי הופך להיות פצצה מתקתקת. אנשים לא מודעים לכך. האסימון לא נופל. לא מכבדים את הקייסים, לא נותנים להם להיות מנהיגים רוחניים. זה בלתי נסבל".

השרה לימור לבנת פנתה הערב ליועץ המשפט לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, בבקשה לבדוק האם התארגנות התושבים בקרית מלאכי שנועדה למנוע השכרת דירות לאזרחים בני העדה האתיופית, איננה משום עבירה על החוק. גם חברה של לבנת לסיעה, חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) הודיע כי יכנס דיון דחוף בכנסת בנושא הדרת האתיופים בקריית מלאכי. לדבריו "גזענות נפשעת של עבריינים המנסים להדיר אתיופים מאזורי מגורים לא תעבור לסדר היום הערכי המוסרי והחוקי של החברה הישראלית".

המתיחות בין תושביה "המקוריים" של קריית מלאכי לשכניהם האתיופים, החדשים, הגיעה לשיא בתקופה האחרונה, אחרי שכתובות "תג מחיר נגד אתיופים" רוססו על גבי מכוניות ועל קירות בתים ברחובותיה. מדובר באותו מתחם מגורים שבו פעלו חלק מהדיירים למנוע מכירת דירות לאתיופים ו"קנסו" את שכניהם שהשכירו להם דירות. כאלפיים מבני הקהילה האתיופית בקריית מלאכי ועמם אזרחים רבים קיימו אחר הצהריים תהלוכה לכיוון הרחבה המרכזית בעיר, שם נערכה הפגנה נגד גזענות כלפי יוצאי העדה האתיופית, לאחר שהתפרסם כי בעלי בתים סירבו להשכיר להם דירות. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "שחור זה רק צבע", "גזענות זה לא גזעי" ו"מכירים את ה-KKK?".

עוד על המתרחש בקריית מלאכי

הפגנה נגד הדרת אתיופים בקריית מלאכי: "שחור זה רק צבע"
המתח מחריף: כתובות תג מחיר רוססו בקריית מלאכי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully