וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט הודיע כי יתמודד על מקום ברשימת העבודה

פנחס וולף

9.1.2012 / 15:20

אביו של החייל שחזר משבי החמאס הודיע היום ליו"ר מפלגת העבודה יחימוביץ' על כוונתו להתמודד על מקום ברשימתה לכנסת. "זו מפלגה סוציאל-דמוקרטית ושוחרת שלום, ולכן היא ביתי הטבעי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

גם הוא נכנס לפוליטיקה: נעם שליט, אביו של החייל גלעד שליט, שחזר באחרונה לישראל לאחר שבי בן חמש שנים ברצועת עזה, הודיע בצהריים (שני) ליו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' כי הוא יתמודד בבחירות הבאות לרשימת המפלגה לכנסת. שליט חבר במפלגה מאז 1996, ועל כן לא יצטרך להתפקד מחדש.

בשיחתו עם יחימוביץ', אמר לה שליט: "לאחר שנים של מאבק ציבורי שבמהלכו זכיתי להכיר לעומק את החברה הישראלית, על צדדיה היפים והערכיים, החלטתי להצטרף לפעילות ציבורית ומתוך רצון לשרת את הציבור ולהיות במקום שממנו אפשר להשפיע על דמותה של החברה הישראלית מפלגת העבודה היא מפלגה סוציאל-דמוקרטית ושוחרת שלום, ולכן היא הבית הטבעי שלי. אני מאמין שבהנהגתה של שלי יחימוביץ' העבודה תוכל להוביל מהלכים חשובים למען החברה הישראלית".

נועם שליט. ברני ארדוב
מצטרף לפוליטיקה. שליט/ברני ארדוב

יחימוביץ' עצמה אמרה: "מאבקם של נעם שליט ומשפחתו לשחרור גלעד החל כמאבק פרטי, אך הפך למאבק הטומן בחובו את ערכי הבסיס של החברה הישראלית – סולידריות, ערבות הדדית וציונות. מאבקו של נעם הוא דוגמה ומופת למאבק ציבורי ראוי ומאופק, אך בו בזמן נחוש ואפקטיבי. במאבק זה החברה הישראלית התמקדה כולה סביב ערכים משותפים. נעם הוא איש מפלגת העבודה שנים רבות, ואני משוכנעת כי תרומתו לעבודתו כחבר כנסת תהיה רבה".

גם קרנית גולדווסר תיכנס לפוליטיקה?

הודעתו של שליט מתקבלת כיממה לאחר הודעתו של איש ציבור חשוב אחר כי בכוונתו להצטרף לפוליטיקה - העיתונאי יאיר לפיד. יתרה מזו, אחד השמות הבולטים שהוצפו ככאלה העשויים להצטרף ללפיד, ברשימה העצמאית שיקים, היא קרנית גולדווסר, אלמנתו של אהוד גולדווסר, שנפל בתקרית בגבול לבנון ב-2006, ושגופתו הוחזרה מידי חיזבאללה בעסקת חילופי שבויים ב-2008. שמות נוספים שהוצפו הם שניים שפרשו באחרונה מעמדות מפתח במשק הישראלי - מנכ"ל טבע לשעבר, שלמה ינאי, ומנכ"לית בנק לאומי הפורשת, גליה מאור.

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר ושר הביטחון, אהוד ברק, התייחס להודעתו של שליט. "אנחנו מברכים על כל כניסה של כוח שנכנס לפוליטיקה", אמר ברק, "החברה הישראלית מלאה כוחות יצירתיים. הכנסת צמאה לאנשים טובים. נשמח לראות את כולם".

יו"ר סיעת העבודה הטרי, ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "זכיתי להכיר את נעם ואת אביו כחברי מפלגה ואנשי ציבור. הצטרפותו לחיים הציבוריים והפוליטיים היא צעד חשוב. נעם כבש לבבות בארץ ובעולם כולו, וכעת בעקבות שחרור בנו הוא יוכל לכבוש לבבות בציבור למען טובת המדינה ועתידה". ח"כ מאיר שטרית (קדימה) אמר על הודעת שליט: "אני מברך על הכניסה לפוליטיקה של אנשים חדשים, ככל שיכנסו יותר אנשים חדשים המצב של הפוליטיקה יהיה טוב יותר. אני מברך גם על כניסתו של נעם שליט למפלגת העבודה וגם על הגעתו של לפיד לפוליטיקה". עם זאת, הזהיר שטרית: "מהר מאוד יגלו שפוליטיקה זה מקצוע ולא תחביב והמציאות שונה ממש שנראה מבחוץ".



לקריאה נוספת
נעם שליט: ההצעה לשחרר אסיר כנגד שבוי - דרקונית
יאיר לפיד פורש מ”אולפן שישי”, ייכנס לפוליטיקה
כיצד תיראה המפלגה החדשה של יאיר לפיד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully