וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בישראל ביתנו גינו את מיכאלי: "אין לזה תירוץ"

פנחס וולף

9.1.2012 / 15:40

בכנסת הביעו תדהמה בעקבות התקרית במהלכה שפכה ח"כ מיכאלי מים לעברו של ח"כ מג'אדלה. ריבלין סבור כי זה "מעשה שפוגע בכנסת" וח"כ יחימוביץ' טוענת: "אקט ממניעים גזעניים"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת וגדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק)

ועדת האתיקה של הכנסת תקיים בקרוב דיון בתקרית המביכה שאירעה היום (שני) בוועדת החינוך, במהלכה שפכה ח"כ אנסטסיה מיכאלי כוס מים לעברו של ח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה). העימות בין השניים החל במהלך דיון שעסק בהחלטתו של מנהל בית ספר בערערה להוציא תלמידים ל"תהלוכת זכויות אדם". מג'אדלה אמר למיכאלי: "את חוצפנית ולא תשתיקי אותי" ובתגובה לכך השיבה מיכאלי: "אין לך כבוד למקום הזה ולאישה" ושפכה לעברו את כוס המים.

ובינתיים, סיעתה של מיכאלי כבר הספיקה להתנער מהפעולה המשפילה. בישיבת הסיעה השבועית דנו החברים בתקרית, ובדיון הובהר לח"כ מיכאלי כי "שום נסיבות אינן מצדיקות התנהגות מסוג זה. סיעת ישראל ביתנו דורשת מכל חברי המשכן, וקודם כל מחבריה, לנהוג בצורה שמכבדת את הכנסת ולהימנע מכל מעשה לא-פרלמנטרי. אנו מקווים שאירועים כאלה לא יישנו. יש לגנות את דבריו של ח"כ מג'אדלה שגרמו להתפרצותה של ח"כ מיכאלי". קודם לישיבה, נפגשו ח"כ מיכאלי ויו"ר הסיעה אביגדור ליברמן ביחידות.

ח"כ מיכאלי שפכה כוס מים על ח"כ מג'אדלה. ערוץ הכנסת
"תמו הזמנים שגבר יכול לקלל אישה בפומבי, להעליב אותה ולהתנהג באלימות". ח"כ מיכאלי שופכת מים על ח"כ מג'אדלה בוועדת החינוך, היום/ערוץ הכנסת

השר מיכאל איתן (הליכוד) הגיב בחריפות לתקרית. לדבריו, "ח"כ ראלב מג'אדלה היה השר הערבי הראשון בממשלת ישראל והוא מהווה דוגמה ומופת לדו-קיום ולשילוב בני מיעוטים. התזת המים לעברו שביצעה ח"כ מיכאלי בוצעה אך ורק משום שהוא ערבי ולא היתה מבוצעת כלפי שום ח"כ יהודי". השר איתן הוסיף כי "לא מדובר כאן במאבק מגדרי, כשם שהרצון שלה לפגוע במסגדים אינו מטעמים של איכות הסביבה. כל מי שרוצה לשמור על דו-קיום בין יהודים וערבים ובמיוחד עם בני מיעוטים שתורמים למדינה, כמו השר לשעבר מג'אדלה חייב להסתייג מהמעשה, ואולי כדאי אף שליברמן יתעשת ויגנה אף הוא את המעשה".

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין הביע הסתייגות מהתקרית. לדבריו, "שמעתי בצער רב יחד עם חברי נשיאות הכנסת על האירוע בוועדת החינוך. מדובר במעשה שפוגע בכנסת כולה ואסור לעבור על כך לסדר היום ועל כן אגיש תלונה לוועדת האתיקה. נמתין למסקנות הוועדה ונמשיך לדון בעניין על כל השלכותיו. אנו מצויים באווירה שהבחירות ממשמשות ובאות. אני מעריך שהדבר יוביל להתלקחות יצרים ויהיו אי אלו חברי כנסת שירצו להבליט את עצמם באמצעות תעלולים וגימיקים. מי שישלם את המחיר הם הכנסת והדמוקרטיה הישראלית".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הביעה "שאט נפש וזעזוע" בעקבות התקרית. יחימוביץ' אמרה כי "התנהגותה הביריונית של חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי פרועה ואלימה. ח"כ מג'אדלה הוא חבר כנסת רציני וסולידי, והתנהגות כזאת כלפיו נובעת באופן ברור ממניעים גזעניים אשר יש לגנותם בכל פה. התנהגות חריגה ואלימה זו מוציאה שם רע לכנסת כולה, ואין בכוונת מפלגת העבודה לעבור על כך לסדר היום". גם ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) התייחס לתקרית. לדבריו, "הפגיעה בח"כ מג'אדלה היא תקדים מסוכן שכמותו לא ראינו בכנסת, ויש לנקוט במלוא החומרה נגד ח"כ מיכאלי".

"מים הם כלי מצוין להתקרר"

אחרי התקרית אמרה ח"כ מיכאלי כי "מצד אחד, מילותיו של ראלב מג'אדלה שוות לי כקליפת השום, אך יחד עם זאת, תמו הזמנים שגבר יכול לקלל אישה בפומבי, להעליב אותה ולהתנהג באלימות. הזמנים השתנו. אני לא אתן לאף אדם, ח"כ מכובד ככל שיהיה, את הפריבילגיה לנהוג באלימות, בטח שלא במשכן הכנסת. אני ככלל, חושבת שמים הם כלי מצוין להתקרר. המים מבחינתו של ח"כ מג'אדלה היו מחיר זעום, כיוון שמעצר על אלימות נגד נשים, גדול בהרבה". מיכאלי הגישה תלונה בוועדת האתיקה של הכנסת.

ח"כ מג'אדלה אמר בתגובה לתקרית כי "אני מציע להתייחס למה שקרה ברצינות ובחומרה. לא קרה עוד שבכנסת ח"כית לוקחת כוס מים ושופכת על עמיתה. אני הייתי בזכות דיבור. היא לקחה כוס מים ושפכה אותה על הפנים ועל הבגדים שלי כי ביקשתי ממנה לא להפריע לי בזכות דיבור, בדיון מהיר שאני יזמתי. זכותי לדבר בזכות דיבור שלי. אמרתי דברים על פי המקובל בכנסת. לא אמרתי לה שום מילת גנאי אישית שתפגע בכבודה ובמעמדה. שהיא המשיכה להפריע, אמרתי: 'תשתקי בבקשה כי אני בזכות דיבור'. לא כוס מים ולא ג'ריקן של מים יגרמו לי לצאת משלוותי. ועדת החינוך תגיש תלונה לוועדת האתיקה על מה שקרה".

עוד בנושא:

צפו בתקרית: ח"כ מיכאלי שופכת מים לעברו של ח"כ מג'אדלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully