וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי נח"ל חרדי: אולצנו ללמוד במשותף עם חיילות

4.1.2012 / 8:44

החיילים בפלוגה החרדית טענו כי סגן מפקד בסיס תל-נוף ציין בפניהם כי "כאן, לא תהיה הדרת נשים". החיילים אף טוענים כי אולצו לנקות שירותי חיילות. "נראה שצה"ל לא מעוניין בחרדים"

על רקע הסערה שקמה בחיל האוויר בעקבות התפטרותו של רב החיל, סגן-אלוף משה ראב"ד מתפקידו במנהלת שח"ר (שילוב חרדים) בצה"ל, פנה חייל בפלוגת "נצח כחול" (פלוגת הנח"ל החרדי בחיל האוויר. א.ב) ליו"ר האגודה למען החייל התורני, אליהו לקס, והלין בפניו כי הוא וחבריו אולצו להיכנס לשיעור עם חיילות בבסיס תל-נוף. החייל התלונן כי הדבר אירע לאחר שסגן מפקד הבסיס הכריח את חיילי הפלוגה להשתתף בשיעור שעסק בנוהל בטיחות.

החייל שפנה ללקס מתח ביקורת על החלטת סגן מפקד הבסיס ואמר כי "זה מנוגד למה שהובטח מראש לחיילים, שכל שירותם יהיה בהפרדה מגדרית". החיילים החרדים אף טענו כי סגן מפקד הבסיס אמר להם כי "מעתה, אלו יהיו הנהלים וכאן לא תהיה הדרת נשים". בעקבות המקרה פנה לקס למפקדם הישיר של החיילים החרדים, וזה אישר את הפרטים. בנוסף לכך נטען כי במסגרת תורנות ביחידה, נאלצים החיילים החרדים להשתתף בניקיון שירותי החיילות.

לקס אמר לוואלה! חדשות בתגובה לדברים כי "אנו רואים בחומרה את הדברים הללו. נראה כאילו מישהו החליט לשנות את הסדר ואת ההבטחה הבסיסית לחיילים החרדים. מישהו עושה להם בכוונה והתוצאות יהיו קשות מאוד. לצערנו אנו נוכחים לראות שוב ושוב בהתגברות התחושה אצלנו שצה"ל אינו מעוניינים בחרדים, וכל נושא גיוס החרדים נועד להיות שק חבטות בלבד נגד הציבור החרדי".

חיילים חרדים המשרתים בבסיס תל נוף במסגרת פלוגת "נצח כחול" טענו בשיחות עם רבנים כי אם המפקדים לא יחזרו בהם מההחלטות שפוגעות באמונתם ומחייבות אותם לפעולות שנוגדות את ההלכה, תישקל האפשרות להפר את ההסכם עם צה"ל. לקס הוסיף כי "יש הסכם ברור עם הצבא וכל מה שנותר הוא לעמוד בו. חלק לא מבוטל מהחיילים הם נשואים ואין צורך להכביר במילים מה עובר עליהם עכשיו". מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לאור תלונות החיילים האירוע נבדק ותוחקר. חודדו הנהלים לגבי הפעילות המשותפת של חיילי 'נצח כחול' עם שאר היחידה למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד".

עוד בנושא:

בגלל שירת הנשים: "רב החרדים" בצה"ל מתפטר
סופית: פטור משירת נשים בצה"ל - רק באירועי הווי
רבני צה"ל בדיון על הדרת נשים: "לאחד השורות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully