וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-סנע: ילדים ערבים פוחדים לצאת לרחוב מחשש לירי

פנחס וולף

27.12.2011 / 13:29

במהלך דיון בוועדה למלחמה בנגע הסמים והאלכוהול אמר ח"כ טאלב א-סנע כי הרחוב הערבי "מפוצץ בנשק". יו"ר בל"ד, ג'מאל זחאלקה: "המשטרה מטפלת באופן יעיל יותר במקרי רצח בתל אביב"

בעוד אור הזרקורים מופנה בימים האחרונים לאלימות ולכפייה במגזר היהודי, הוועדה למלחמה בנגע הסמים והאלכוהול, בראשותו של ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) דנה הבוקר (שלישי) באלימות הפושה במגזר הערבי. "ילדים במגזר הערבי חוששים לצאת מהבית מהפחד שיירו עליהם ברחוב, שמפוצץ בנשק", אמר במהלך הדיון א-סנע, "51% ממקרי הרצח בישראל מתרחשים במגזר הערבי".

ח"כ אחמד טיבי חיזק את דבריו של א-סנע ואמר כי "אין יישוב ערבי שלא סובל מאלימות". הוא תלה את האשמה בכך על המשטרה אשר, לדבריו, "אינה אוכפת את החוק לאיסור ירי בחתונות". "מדובר בתופעה ברוטאלית", הדגיש, "לרצח למען כבוד המשפחה אין שום דבר שקשור בכבוד. פניתי לכל הגורמים שיאספו את הנשק ומעבירים אותי מאחד לשני".

לדברי ח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה) האלימות הולכת ומחריפה, ומאיימת על מרקם החברה הערבית. "זו בעיה של החברה הישראלית כולה", הבהיר, "אסור לשכוח שטייבה קרובה לנתניה". יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, אמר כי "התופעה הזו מקבלת ממדים מפלצתיים". הוא האשים את הממסד בטיפול לקוי באלימות ואמר כי "הטיפול הממסדי נגד התופעה מתנהל באופן שאינו הוגן או שווה בין המגזרים". לדבריו, "המשטרה לא ממלאת את תפקידה. יש אפליה בטיפול באלימות. המשטרה מטפלת באופן יעיל יותר במקרי רצח בתל אביב".

עוד בנושא אלימות במגזר הערבי:
בתוך שעה: שני מקרי רצח בנצרת עילית ובטירה
קטין כעס על חבריו, רצח אחד מהם ויישלח ל-25 שנות מאסר
מאסר עולם לאחים מאום אל-פחם שרצחו בעל מוסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully