וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לנשים: גיל הפרישה לא יעלה - יישאר 62

פנחס וולף

26.12.2011 / 16:34

הצעת החוק להשאיר את גיל הפרישה לנשים על כנו עברה בקריאה שנייה ושלישית, בניגוד לעמדת האוצר. ח"כ איציק, יוזמות החוק: "ההישג הכי חשוב של הכנסת. השר שטייניץ: "הפופוליזם ניצח"

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית שלא להגדיל את גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64. החוק, שיהיה תקף לחמש שנים, עבר בניגוד לעמדת משרד האוצר. "הפופוליזם ניצח את השכל הישר", אמר בזעם שר האוצר, יובל שטייניץ, לאחר ההצבעה על החוק, "ההצבעה שהייתה כאן עכשיו מנוגדת להיגיון הכלכלי והיא לרעת הנשים".

"ההצבעה הזו היא לרעת הנשים כי התשלומים שיקבלו בפנסיה נמוכים בהרבה משל גברים. בכל אירופה מעלים את גיל הפרישה של נשים וגברים לגיל 67, יש מדינות שהולכות מעבר לזה", אמר שטייניץ, "רק בישראל הכנסת חוקקה היום חוק שכמעט כל סיעות הבית התאגדו מאחוריו". לדבריו, "גיל הפרישה יועלה בעתיד גם לנשים וגם לגברים. זה מה שקורה בכל העולם, ורק כנסת ישראל הלכה לאחור. אין ברירה אחרת. חשבתי שיהיה היום יום חג, האבטלה ירדה, אבל הצבעה פופוליסטית ומנוגדת להיגיון הכלכלי לא תאשר לנו להמשיך ולכן אני לא שותף למסיבה הפופוליסטית שהתרחשה כאן לפני מספר רגעים".

את הצעת החוק יזמו יו"ר סיעת קדימה, חברת הכנסת דליה איציק, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ חיים כץ (ליכוד) וחברי כנסת נוספים. ח"כ איציק אמרה מיד עם העברת החוק כי "מדובר בחוק המהווה הישג חשוב ומשמעותי ביותר עבור ציבור הנשים במדינת ישראל. מהיום כל אישה עובדת מעל גיל 62 חופשיה לבחור בעצמה מתי לצאת לפנסיה". היא הוסיפה כי "חוק זה סותם את הגולל לפחות בחמש השנים הבאות על ניסיונות האוצר לפגוע בציבור הנשים ולהדיר אותן מזכויות הפנסיה שלהן. מדובר בהישג האישי החשוב ביותר מאז תחילת כהונתה של הכנסת ה-18".

ח"כ כץ אמר כי "יש להניח שבחמש השנים הקרובות החלטת הכנסת להשאיר את גיל הפרישה על גיל 62 תאפשר להציל קרוב ל-45,000 נשים מחרפת רעב ולאפשר לנשים שיהיו סיעודיות בגיל האמור לקבל גמלת סיעוד. בתקופה של הדרת נשים, העלאת גיל הפרישה היא צעד מוטעה".

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי "לאחר מאבק ציבורי עיקש הגיעה היום סופה של אי הוודאות בנוגע לזכותן של נשים להזדקן בכבוד. בחמש השנים הקרובות יהיה עלינו לפעול כמה שניתן כדי להשוות את תנאי הנשים בכל שוק העבודה ולבחון כיצד ניתן להתאימו ככל האפשר לצרכיהן של הנשים".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) בירכה אף היא על העברת החוק ואמרה כי "אישור החוק לדחיית העלאת גיל הפרישה בחמש שנים הוא הישג גדול לנשים בישראל, ומביא עמו רוח של שינוי דרמטי בסדרי העדיפויות הלאומיים. הצבעת הכנסת בעד החוק היא ניצחון במאבק למניעת הפגיעה בנשים עובדות, והיא מבהירה כי גיל הפרישה לא יעלה כל עוד לא הצליחה המדינה לצמצם את הפערים בין גברים לנשים בשוק התעסוקה".

עוד בנושא גיל הפרישה לנשים:
אושר בוועדת הכנסת: גיל הפרישה לנשים יישאר 62
מסתמן: העלאת גיל הפרישה לנשים תידחה ב-5 שנים
בנק ישראל ממליץ: להעלות גיל הפרישה לנשים ל-64

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully