וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונסול הכבוד של טנזניה: "צר לי על דברי ברק"

טל שלו

26.12.2011 / 0:06

בא לגנות ויצא מגונה: לאחר שתקף את תגובתו של השר ליברמן, שכינה את מדינות אירופה "לא רלוונטיות", טען ברק כי "זה לא טנזניה, מאוריטניה וטריפוליטניה". אמש הגיעה התגובה הטנזנית

קונסול הכבוד של טנזניה בישראל, הביע אמש (ראשון) צער על הדרך בה התבטא בשבוע שעבר שר הביטחון, אהוד ברק, כאשר "בחר לגמד את טנזניה ואף להשוותה למדינה שאינה קיימת". בדברים שאמר ברק בראיון לתוכנית "הכל דיבורים" בקול ישראל, ביקר את תגובת משרד החוץ לגינוי ממדינות אירופה בעמוצת הביטחון של האו"ם, ובבואו לתאר את גודל חשיבותן, אמר כי "יש לנו עניין אסטרטגי להחזיק ככל הניתן את הקשר עם צרפת, גרמניה ובריטניה. זה לא טנזניה, מאוריטניה וטריפוליטניה, אלה הן מדינות חשובות בעולם ואין לנו שום עניין להעלות את המתח איתן יותר ממה שנדרש".

"בשם הרפובליקה של טנזניה", כתב הקונסול קסביאן נוריאל צ'יריץ', "הייתי מבקש להצר על דברי שר הביטחון, מר אהוד ברק". במכתב ששלח ללשכתו של שר החוץ, אביגדור ליברמן, תיאר צ'יריץ'כי "טנזניה היא המדינה הגדולה בשטחה במזרח אפריקה, אוכלוסייתה מונה כ-46 מיליון אזרחים שוחרים שלום והיא מקיימת עם ישראלים קשרים דיפלומטיים, ביטחוניים וכלכליים, שהחלו עם קבלת עצמאותה של טנזניה בתחילת שנות ה-60".

בתוך כך, ציין הקונסול כי "אך לאחרונה נפגש ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, עם ראש ממשלת קניה, נשיא אוגנדה וראש המדינה החדשה דרום סודן, במטרה להדק הקשרים בין ישראל לאפריקה, מול התחזקות האיסלם הקיצוני ביבשת". עוד ציין הקונסול הטנזני כי היה שמח אם לביקורו הבא המתוכנן בטנזניה, באמצע ינואר 2012, יתלווה אליו נציג רשמי של מדינת ישראל שיחווה ויכיר מקרוב את משאבי הטבע ונופיה המרהיבים של טנזניה, וכן את העם הטנזני שוחר השלום.

ברק בשבוע שעבר: "מדינות אירופה רלוונטיות"

בשבוע שעבר התייחס השר ברק לדברי שר החוץ, אביגדור ליברמן, כי בריטניה צרפת וגרמניה "אינן רלוונטיות", ואמר כי "אני לא חושב שהכרזה מאיתנו באמת תהפוך את המדינות הנזכרות כמו גרמניה, צרפת ובריטניה ללא רלוונטיות. אנחנו לא מקבלים את עמדתן בנקודות כאלה, אבל הן רלוונטיות מאוד. בנושאים חיוניים לישראל לא פחות מהשאלות שעלו ביומיים האחרונים, כמו למשל הסנקציות על אירן, צרפת ובריטניה הן שתיים מהדוחפות הכי אינטנסיביות וחשובות. אנחנו צריכים להעמיד אותן על טעותן, אבל בין הוצאת הודעה לבין יצירת רעש כזה המרחק גדול".

ברק הוסיף כי "אני לא חושב שיש לנו עניין להפוך אותן ליריבות פגועות ומריריות. אני קורא את כל הדיווחים הדיפלומטיים, יש לנו מספיק דברים לריב עליהם. מדינות אירופה ממשיכות להיות מאוד רלוונטיות לישראל. יש לנו עניין אסטרטגי להחזיק ככל הניתן את הקשר עם צרפת, גרמניה ובריטניה. זה לא טנזניה, מאוריטניה וטריפוליטניה, אלה הן מדינות חשובות בעולם ואין לנו שום עניין להעלות את המתח איתן יותר ממה שנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully