וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק מבג"ץ: נדחו עתירות נגד שלב ב' בעסקת שליט

גלעד גרוסמן

17.12.2011 / 0:03

ארגון "שורת הדין" ביקש לעכב בשבועיים את ביצוע החלק השני בעסקה כדי לתת לציבור זמן להגיש הסתייגויותיו. בג"ץ קבע שאין מקום לשוב ולדון בעסקת שליט, מאחר וכבר ניתנה בעבר הכרעה

בג"ץ דחה אתמול (שישי) את עתירת ארגון "שורת הדין" נגד שחרור האסירים במסגרת החלק השני של עסקת שליט. בעתירה שהוגשה אתמול, נטען שיש לעכב את ביצוע החלק השני של העסקה בשבועיים לפחות כדי לאפשר לציבור להגיש הסתייגויות על הרישום. כמו כן, ביקשו העותרים שהרשימה תאושר על ידי הממשלה.

המדינה טענה מנגד כי הרשימה אינה כוללת אנשים שרצחו או היו מעורבים בפיגוע שבו נהרגו או מתו אחרים. עוד נטען כי הרשימה אינה כוללת אסירים של חמאס או הג'יהאד האיסלמי, וכי למעלה מ-400 מהאסירים סיימו לרצות שני שלישים מתקופת מאסרם. השופטים קבעו שאין מקום לשוב ולדון בהסכם לשחרורו של שליט, מאחר וכבר ניתנה הכרעה ברורה בנושא בעתירות הקודמות שהוגשו נגד החלק הראשון של העסקה.

שחרור האסירים צפוי להתבצע ביום ראשון - חודשיים בדיוק מאז הוחזר לישראל החייל השבוי גלעד שליט. האסירים ישלחו דרך מעבר ביתוניא אל הגדה המערבית. את רשימת האסירים המלאה העביר לשירות בתי הסוהר משרד המשפטים, בהתאם להחלטת הממשלה מחודש אוקטובר, שאישרה את מתווה עסקת שליט מול חמאס, לפיה ישוחררו 1,027 אסירים ביטחוניים בשתי פעימות, בתמורה לשחרור החייל הישראלי.

מרבית האסירים שישוחררו בשלב השני בעסקה היו צפויים להשתחרר ממילא בשנתיים הקרובות, ו-300 מהם היו אמורים לצאת לחופשי כבר בשנה הקרובה. מרביתם אסירים ביטחוניים, בניגוד לטענות שנשמעו בישראל בשבועות האחרונים, לפיהן, בניגוד לשלב הראשון, ישוחררו בשלב השני אסירים פליליים בלבד. עם זאת, בקרב 550 האסירים אין אף אסיר אחד שהורשע ברצח, אלא רק כאלה שהורשעו בניסיון רצח ובקשר לגרימת מוות במתכוון. מרביתם נכלאו לתקופות מאסר קצרות יחסית שאינן עולות על 8-10 שנים בממוצע.

לקריאה נוספת
אתמול: החלו ההכנות לשחרור האסירים - בצה"ל תירגלו חטיפה
משוחררי השלב השני בעסקת שליט: אין רוצחים
הרב עובדיה הסכים לשחרור המחבל שניסה להתנקש בו

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

(עדכון ראשון: 19:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully