וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מינוי אלון למפקד פיקוד המרכז - הכרזת מלחמה"

יהושע בריינר

16.12.2011 / 0:16

ביהודה ושומרון מתרגלים לעובדה שאחד מ"אויבי" המתנחלים יועלה בקרוב לדרגת אלוף ויפקד על כל המרחב בגדה. נעם פדרמן: "מעכשיו נראה יותר מאבקים". ברוך מרזל: "אלון - איש שמאל קיצוני"

המאבק הבא של המתנחלים: ההחלטה שקיבלו הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ ושר הביטחון אהוד ברק למנות את תת-אלוף ניצן אלון למפקד פיקוד המרכז, מעוררת זעם אדיר ביהודה ושומרון. "זה מטורף, המינוי הזה הוא הכרזת מלחמה של ממש", אמרו אמש (חמישי) בהתנחלויות. תא"ל אלון שפיקד בתפקידו האחרון על אוגדת יהודה ושומרון, רשם הישגים מבצעיים לא מועטים מול הטרור הפלסטיני, אולם היחסים בינו לבין המתנחלים היו מתוחים ביותר.

הקרע בין המתנחלים לאלון הגיע לשיא כשפעילי הימין הקיצוני הפגינו מול ביתו במושב ניר בנים ואף ציינו כי "התרגום של אלון הוא אייכמן". האמירות הקשות נבעו מתוך טענות שהעלו המתנחלים, לפיהן אלון יישם בתפקידו כהגדרתם את מדיניות השמאל הקיצוני. אלון הזהיר בין היתר בעבר כי בפינוי המאחז מצפה יצהר, עלול מתיישב לפתוח באש לעבר חיילי צה"ל. באופן סמלי, בבוקר אתמול בוצע פינוי במאחז, והוא עבר ללא נפגעים. מעבר לכך, בשיחות סגורות אמר אלון כי חלק מהפיגועים נגד מתנחלים בוצעו כתוצאה מאירועי "תג מחיר". בהמשך, אלון סירב להגדיר את מותו של בן יוסף לבנת, שנורה על ידי פלסטינים בקבר יוסף כ"פיגוע", אלא כ"אירוע ירי".

האמירות והצעדים שיוחסו לאלון, גרמו למתנחלים, החל מנוער הגבעות וכלה בהנהגה הממוסדת, לפתח יחסים עכורים, שגררו הפגנות מול ביתו. עד היום, עוד לפני ההחלטה למנותו למפקד פיקוד מרכז, מהווה אלון "סדין אדום" בעיני רבים מהמתיישבים ובעיקר לפלגים הקיצוניים יותר. "זהו מינוי פוליטי לחלוטין, אלון הוא האיש הלא נכון בזמן הלא נכון", אמר פעיל הימין נעם פדרמן, שנמנה על המפגינים מול ביתו של מפקד האוגדה לשעבר. "זו הכרזת מלחמה על ההתיישבות והמינוי דומה לפיל בחנות חרסינה. אלון הוא איש שמאל קיצוני שמיישם את המדיניות של 'מחסום ווטש' שאשתו חברה בו. כנראה שמעכשיו נראה הרבה יותר מאבקים ביהודה ושומרון". פעיל ימין אחר במאחזים אמר כי "לפחות אנחנו יודעים איפה הוא גר וככה יהיה קל יותר להגיע להפגנות מול ביתו. לצערנו ראש הממשלה מנסה להבעיר את השטח וחבל שהוא אינו מבחין בין אויב לידיד".

גם בהנהגה הממוסדת של המתנחלים הגיבו במילים חריפות למינוי החדש של אלון. בשיחות סגורות אמרו הערב גורמים בכירים ביהודה ושומרון כי "המינוי מוכיח ששר הביטחון הוא פירומן שמנסה להתסיס את השטח בכוונת תחילה. זה החל בניסיון להרוס את רמת גלעד בעוד מתנהל משא ומתן מתקדם וכעת ממשיך עם מינויו של אדם שגישתו להתיישבות ידועה שלא לטובה. הדברים לא מותירים ספק לגבי הכוונות הפרובוקטיביות של שר הביטחון. השאלה היחידה היא האם יש כאן ראש ממשלה".

פעיל הימין ברוך ברזל אמר כי "המינוי מוכיח שכל רצונו של שר הביטחון הוא להגדיל את הלהבות ולהביא למלחמת אחים. אלון הוא איש שמאל קיצוני שמקומו במפלגת מרצ ולא בצה"ל". ביצהר, שם נזכרו בדבריו של אלון לפיהם המתנחלים יפתחו באש במקרה של פינוי, אמרו כי "אירועי היום מעידים כי האמירה הייתה חסרת בסיס ואנו מקווים שבתפקידו החדש כאלוף הפיקוד יידע אלון להכיר לעומק את אוכלוסיית התושבים ביהודה ושומרון וייזהר מאמירות קשות שלא מוסיפות שלום ופיוס. אנו מקווים שבתפקידו החדש יידע אלון לכפר על התנהלותו הפוגענית כנגד ההתיישבות".

עוד בנושא:

הדיווח על ההחלטה למנות את אלון למפקד פיקוד המרכז
הפגנה לפני חצי שנה: "תא"ל אלון - אייכמן בעברית"
לפני חמישה חודשים: הרמטכ"ל גנץ מגנה את תוקפיו של אלון
על רקע המתיחות: אלוף פיקוד המרכז יאובטח מחשש לחייו

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully