וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוחררי השלב השני בעסקת שליט: אין רוצחים

מתוך הרשימה, שהעביר משרד המשפטים לשב"ס, צפויים להשתחרר בשלב השני של עסקת שליט למעלה מ-300 אסירים שאמורים היו ממילא להשתחרר בשנה הקרובה. השחרור עצמו יתבצע ביום ראשון

השלב השני בעסקת שליט יוצא לדרך: שירות בתי הסוהר פרסם אתמול (רביעי) את רשימת האסירים הביטחוניים אשר ישוחררו ביום ראשון הקרוב, במסגרת הפעימה השנייה של ההסכם. הרשימה כוללת 550 שמות, איש מהם לא הורשע ברצח ורובם שפוטים על עבירות קלות יחסית. כמו כן ברשימה לא כלולים ברשימה אסירי חמאס.

בין האסירים הבולטים ברשימה ניתן למנות את סלאח חמורי, שתכנן להתנקש בחייו של הרב עובדיה יוסף, דרוויש דהדאר - שהיה מעורב בפיגוע ההתאבדות ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים בו נרצחו שלושה ישראלים בשנת 2002, פואד אבו רג'ילה - שסייע להטמין מטען חבלה לטנקים ישראלים וטלאל אבו ליל - שגייס מחבלים מתאבדים שהוציאו לפועל פיגועים בישראל. בנוסף ישוחררו גם טלאל נעסאן - שהיה חבר בחוליה שביצעה פיגועי ירי באזור רמאללה ומוהנד כלבונה - תושב שכם שרצח בדקירות סכין את ששון ברוך מנתניה לאחר שקיים עמו יחסי מין.

קבלת פנים לאסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט בבואם לעזה, אוקטובר 2011. רויטרס
החל ממחר בבוקר יקבלו האסירים הכלולים ברשימה הודעה על שחרורם הצפוי. אסירים משוחררים בפעימה הראשונה של עסקת שליט/רויטרס

רוב האסירים שצפויים להשתחרר במסגרת העסקה אמורים היו להשתחרר בשנתיים-שלוש הקרובות. יש לציין כי כל המשוחררים הם אסירים ביטחוניים, זאת בניגוד לטענתה של ישראל מהשבועות האחרונים לפיה תשחרר בשלב השני של העסקה אסירים פליליים בלבד. אף אחד מבין האסירים המשוחררים לא הורשע בעבירת רצח, אלא בניסיון רצח ובקשר לגרימת מוות בכוונה ורובם נשלחו לתקופות מאסר יחסית קצרות, שאינן עולות על 8-10 שנים בממוצע.

החל ממחר בבוקר יקבלו האסירים הכלולים ברשימה הודעה על שחרורם הצפוי ובשב"ס יחל שלב הזיהוי הראשוני והבדיקות הרפואיות. לאחר מכן יניידו את האסירים לוחמי יחידת "נחשון", יחידת הליווי של שב"ס, וירכזו אותם בבתי הסוהר "עופר", הסמוך לירושלים, ו"איילון" שברמלה. שלב זה מתוכנן להסתיים כבר ביום חמישי הקרוב בשעות הלילה.

השחרור עצמו צפוי להתבצע ביום ראשון, ה-18 בדצמבר, בדיוק חודשיים לאחר חזרתו של החייל החטוף לישראל. בשעות הערב יצאו האסירים וישוחררו במעבר ביתוניא אל הגדה המערבית. את הרשימה העביר לשב"ס משרד המשפטים, בהתאם להחלטת הממשלה מחודש אוקטובר, אשר אישרה את מתווה עסקת שליט שנחתם עם ארגון חמאס, לפיו ישוחררו 1,027 אסירים ביטחוניים בשתי פעימות, בתמורה לשחרורו של שליט. משלב פרסום הרשימה ועד לשחרור האסירים, יפעיל משרד המשפטים מרכז מידע במספר הטלפון: 02-6466901/3/4. הציבור מוזמן לפנות למוקד על מנת לקבל פרטים אודות האסירים ברשימה ולהעביר פניות שונות.

עוד על השלב השני בעסקת שליט
משוחררי השלב השני בעסקת שליט: מעורבים בפיגועי ירי והתאבדות
הרב עובדיה הסכים לשחרור המחבל שניסה להתנקש בו
עסקת שליט: שב"כ מגבש רשימת האסירים לשלב השני

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully