וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמת העבודה: סוללים לאשכנזי את הדרך לפוליטיקה

פנחס וולף

14.12.2011 / 9:00

יו"ר העבודה יחימוביץ' וח"כ הרצוג מבקשים לקצר לשנה אחת את תקופת הצינון של ראשי מערכת הביטחון לשעבר המבקשים להיכנס לפוליטיקה. "המגבלה הנוכחית מהווה אפליה"

מפלגת העבודה רוצה כאן ועכשיו את גבי אשכנזי, מאיר דגן ויובל דיסקין. יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' וח"כ יצחק הרצוג, הגישו אתמול (שלישי) הצעת חוק לקיצור תקופת הצינון של ראשי מערכת הביטחון לשעבר המבקשים להיכנס לפוליטיקה, משלוש שנים לשנה אחת בלבד. הצעת החוק של השניים מתייחסת לתפקידים ראש השב"כ, ראש המוסד, הרמטכ"ל, קצינים בדרגת אלוף ומעלה, קציני משטרה בדרגת ניצב ומעלה ונציב בתי הסוהר לאחר פרישתם מהשירות.

עם זאת, במפלגה טענו הבוקר כי נכון לעכשיו לא מתקיימים מגעים עם אשכנזי, דגן ודיסקין, שפרשו מתפקידיהם בשנה החולפת. אם הצעת החוק תתקבל בכנסת, היא עשויה כמובן לסייע למפלגות אחרות, במקרה שבו אחד מבכירי מערכת הביטחון לשעבר יבחר להצטרף לליכוד או לקדימה.

"ברור שהחוק שקבע הארכת תקופת הצינון לשלוש שנים, מונע מקבוצה איכותית של אישים משרתי ציבור להיכנס ולהשתלב בתחום הפוליטי ולייצג את הציבור", ציינו יחימוביץ' והרצוג, "מגבלה זו אינה חלה על כל תחום עיסוק אחר, הן בשירות הציבורי והן בסקטור הפרטי ולפיכך היא מהווה אפליה ברורה של אישים מתחום ספציפי".

עוד ציינו השניים בהצעת החוק כי "משך זמן של צינון לשנה מאזן בין החשש להשפעה פוליטית זרה על אותם משרתי ציבור בכירים במערכת הביטחון טרם פרישתם לבין הזכות הבסיסית של כל אזרח לפעול בזירה הפוליטית ולממש את יכולותיו בייצוג הציבור גם כחבר הכנסת וכחבר הממשלה".

עוד בנושא:

בחודש פברואר: יוזמה דומה של מפלגת קדימה

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully