וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מתעקש: "הבחירות ברוסיה משקפות המציאות"

טל שלו

12.12.2011 / 14:04

שר החוץ אביגדור ליברמן דבק בעמדתו לפיה הבחירות ברוסיה כשרות, למרות שבארה"ב הביעו דאגה מאי סדרים: "ארה"ב בת ברית אך זה לא סוד שיש איתם חילוקי דעות גם בנושאים מהותיים"

שר החוץ אביגדור ליברמן לא חוזר בו מתמיכתו בתקינות הליך הבחירות ברוסיה: "הסתכלתי והתעמקתי בהוכחות שהביאו לזיופים, ואני בטוח שתוצאות הבחירות משקפות את מצב הרוח בתוך רוסיה" אמר היום (שני) ליברמן בתדרוך לכתבים בירושלים. שר החוץ הודה שייתכן והיו אזורים שבהם היו תקלות, אבל הדגיש ש"תקלות קורות בכל מקום בעולם בבחירות. התוצאה הסופית כפי שפורסמה עד כה - משקפת את המציאות". יוזכר כי בשבוע האחרון הפגינו עשרות אלפים ברוסיה נגד הבחירות בטענה כי הן נגועות בשחיתות ומוטות כלפי מפלגת השלטון - מפלגתו של ולדימיר פוטין.

ליברמן אמר כי האינטרס הישראלי הוא לשמר את היחסים עם הרוסים. "יש לנו המון אינטרסים עם רוסיה בתחום האירני, סוריה והפלסטינים ואני לא חושב שנסעתי סתם", אמר בהתייחסו למפגש שלו עם פוטין לפני ימים אחדים. למרות חילוקי הדעות "המהותיים" עם רוסיה בנושאים הללו, "ניתן לקיים איתם דיאלוג אמיתי וגם כשאנחנו לא מסכימים אנחנו מצליחים להעביר את המסר", אמר שר החוץ וציין כדוגמה את עיכוב עסקת העברת מערכת ההגנה S-300 לאירן ואת תמיכתה החלקית של רוסיה בהטלת סנקציות מערביות.

"יש הרבה בלבול בין תהליך הבחירות לבין דמוקרטיה" אמר ליברמן, "גם היטלר נבחר בבחירות כלליות". הוא אף האשים את התקשורת ב"דעות קדומות ובורות" ביחסה להתבטאויותיו בשבוע שעבר בזמן שיחתו עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין. לדבריו, רוסיה הדמוקרטית "רחוקה מלהיות שוויץ ואנגליה, אבל זה לא קובה וצפון קוריאה". הדמוקרטיה ברוסיה קיימת רק 20 שנה, "ואי אפשר לקפוץ ארבע מדרגות במכה, אבל בעשרים שנה הם עשו לא מעט".

הפגנה נגד תוצאות הבחירות לפרלמנט של רוסיה בבירה מוסקבה, 7 בדצמבר 2011. Ivan Sekretarev, AP
"בעשרים שנה של דמוקרטיה הרוסים דווקא התקדמו לא מעט". הפגנות נגד פוטין ברוסיה/AP, Ivan Sekretarev

באשר לסתירה בין עמדתו לעמדת שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון שמתחה ביקורת על הליך הבחירות ברוסיה, אמר ליברמן כי "ארצות הברית היא בעלת ברית אסטרטגית. זה לא סוד שיש לנו איתם חילוקי דעות, גם בנושאים מהותיים כמו הקפאת הבנייה והאירנים וכך גם בנושא הבחירות ברוסיה. יחד עם זאת בסופו של דבר אין ספק שהאמריקאים הם המשענת הכי חשובה".

בהתייחס למצב המידרדר בסוריה אמר ליברמן "אסד זה רק עניין של זמן - ככה זה נראה כרגע. מה שאנחנו צריכים לדאוג הוא מה יהיה אחר כך, מה האלטרנטיבה. יש מקום לדאגה. כפי שקראנו בכל מיני כלי תקשורת זרים לסוריה יש הרבה נשק, הרבה כלים. אני חושב שמטבע הדברים חייב להיות לנו אינטרס לגבי ההתרחשות בסוריה אחר כך. מה שקורה בסוריה בהחלט בתחום האינטרסים הישראליים".

פגישה מפתיעה: פוטין וליברמן דנו במוסקבה על אירן
המחאה נמשכת: 25,000 מפגינים נגד פוטין במוסקבה
קלינטון משיבה לפוטין: "הדאגה שלנו מבוססת"
מלחמה קרה 2011: המזרח התיכון על פי רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully