וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקטיביסט לבכיר הישראלי: "מבצע נגדך מעצר אזרחי"

יהושע בריינר

9.12.2011 / 14:26

במהלך כנס בבלגיה, ניגש פעיל שמאל אירי ליו"ר סוכנות החלל הישראלית, פרופ' בן-ישראל, וביקש לעצור אותו בגין פשעים נגד האנושות. השוטרים, כמו גם הבכיר הישראלי, לא מיהרו להתרגש

תקרית מביכה לאחד הגורמים הבכירים בתעשיות הביטחוניות בישראל, המבקר בבלגיה: פעיל שמאל ניגש אתמול (חמישי) לפרופ' יצחק בן ישראל, העומד בראש סוכנות החלל הישראלית והמועצה הישראלית למחקר ופיתוח, והודיע לו כי הוא מבצע נגדו מעצר אזרחי "על מעורבותו בפיתוח כלי נשק להרג הפלסטינים". התקרית אירעה במלון בבריסל, לשם הגיע בן-ישראל לכנס בנושא טכנולוגיה וטרור, בו הוזמן לנאום.

במהלך האירוע, ניגש אל בן-ישראל דייוויד קורנין, אקטיביסט ופעיל פוליטי אירי, שהודיע לו כי הוא מבצע נגדו את המעצר. "מר בן-ישראל, אתה מואשם בפשעים נגד האנושות. אני מזמין אותך להסגיר את עצמך לשוטרים שנמצאים במלון". קורנין פנה לזוג שוטרים שהיו במקום, ואמר להם כי בן-ישראל פיתח אמצעי לחימה שמטרתם העיקרית היא הרג פלסטינים. בבלוג שלו סיפר עוד קורנין כי השוטרים לקחו אותו הצידה, ולא עצרו את הבכיר הישראלי. הם לקחו את פרטיו, אך הזמינו אותו להגיש תלונה מסודרת נגדו בתחנת המשטרה המקומית. קורנין, הפועל גם כעיתונאי, כבר ביצע בעבר "מעצר אזרחי" דומה נגד שר החוץ, אביגדור ליברמן, ולדבריו ימשיך לנסות לעצור בכירים ישראלים "בכל מקום שבו ילכו, עד שהצדק יושג".

בשיחה עם וואלה! חדשות, לא נשמע פרופ' בן-ישראל מוטרד מהתקרית. "כל האירוע נמשך אולי דקה וחצי", הוא סיפר, "ולמען האמת זה היה די מצחיק. הוא התחיל לצעוק שצריך לעצור אותי, ומיד נעמדו לידו שני אנשים, שלדעתי היו שוטרים. הוא ביקש מהם לעצור אותי והם לקחו אותו משם, ומאז לא ראיתי אותו. זו קבוצה קטנה ושולית של אנשים שמבקשים להטריד ולהביך אותנו ולא צריך להתרגש מהם". פרופ' בן-ישראל סיפר כי הודרך כיצד לפעול במדינות אירופיות, אולם זו הפעם הראשונה שהוא מצא עצמו באירוע כזה. "יש בעולם כל מיני אנשים משונים וגם אם היו עוצרים אותי, אני מוכן לעמוד למשפט בכל מקום בעולם".

לקריאה נוספת
מחאה נגד לבני בלונדון; סוכל צו מעצר שהוצא נגדה
בריטניה תמנע הגשת צווי מעצר נגד בכירים ישראלים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully