וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: שורת הטבות מס להורים ולמעמד הביניים

פנחס וולף

5.12.2011 / 19:52

לא ברור האם כחלק מדו"ח טרכטנברג או לא, אבל מליאת הכנסת אישרה בין היתר זיכוי במס להורים עובדים. עוד אושר ביטול ההעלאה המתוכננת של מס הבלו על הדלק ל-2012

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית הטבת מס להורים עובדים לילדים עד גיל 3. על פי ההחלטה, על כל ילד עד גיל 3, יזכה כל אב עובד לשתי נקודות זיכוי ממס, שמשמעותן 418 שקלים בחודש – על כל ילד. כמו כן, אישרה הכנסת את ביטול העלאת מס הבלו המתוכנן על הדלקים לשנת 2012, בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים. משמעות ההחלטה היא מניעת ההעלאה המתוכננת במחירו של ליטר בנזין ב-40 אגורות, 20 אגורות לליטר סולר ו-34 שקלים לטונה פחם, החלטה שעשויה גם להשפיע על מחיר החשמל. ההטבות ייכנסו לתוקף ב-1.1.2012.

מחאת העגלות בתל אביב, יולי 2011. שי אוקנין
יש בשורה ממחאת העגלות. הפגנת הורים בשדרות רוטשילד, הקיץ/שי אוקנין

בין הממשלה ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התגלעו מחלוקות בטרם ההצבעה, בעיקר סביב קצירת הקרדיט על אישור החוקים. הקואליציה טענה כי החוקים אושרו כחלק מפרק המסים של המלצות ועדת טרכטנברג, בעוד שגפני טען כי מדובר ברפורמה שאושרה בוועדת הכספים, בלא קשר לדו"ח טרכטנברג.

הפחתת מס למעמד הביניים, העלאה במס לעשירים

עם זאת, כאמור, מספר סעיפים נוספים שאכן הוסיפו בפרק המסים בדו"ח – אושרו במליאה. בין היתר, המשתכרים בין 8,000 ל-14,000 שקלים בחודש, יזכו להפחתה של 2% במס ההכנסה – צעד שיעלה לקופת המדינה כמיליארד שקלים בשנה. עוד אושר כי הטבת מס ההכנסה השלילי לנשים הזכאיות לכך תוגדל ב-50%, וכי הריבית על הלוואות למשכנתאות של משרד הבינוי והשיכון לא תעלה על שלושה אחוזים. עוד אושר כי מס החברות יועלה מ-24% ל-25%, וכי מדרגת המס לבעלי שכר של מעל למיליון שקלים, תועלתה מ-45% ל-48%.

במהלך הדיון במליאה התייחס שר האוצר, יובל שטייניץ, למשבר הכלכלי באירופה. שטייניץ אמר כי משרדו יכין תכנית חירום למקרה שגוש האירו יקרוס עקב המשבר הכלכלי הפוקד כמה מהמדינות החברות בו. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר אישור ההטבות כי "בישיבת הממשלה הקרובה נמשיך באישור המלצות נוספות מדו"ח טרכטנברג שיפחיתו את יוקר המחייה".

עוד בנושא
נדחו ההצבעות בממשלה על המלצות טרכטנברג
הממשלה תצביע על טרכטנברג: הוזלת הגז, פטור ממכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully