וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הבחירות במצרים: חשש בצה"ל מפיגוע בגבול

4.12.2011 / 12:15

במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר הנעשה במצרים, אולם לא ממהרים להשמיץ את תנועת האחים המוסלמים, שזכתה לרוב משמעותי בבחירות לפרלמנט. "לא צריך לצבוע כל שינוי בשחור"

תוצאות הסיבוב הראשון בבחירות לפרלמנט במצרים לא התקבלו בהפתעה במערכת הביטחון ובצה"ל. זאת לאחר שבישראל העריכו כי תנועת האחים המוסלמים תצליח לגרוף אחוז גבוה מכלל הקולות. יחד עם זאת, גורם ביטחוני טוען כי בצה"ל מוטרדים בימים אלה מאפשרות של "אירוע נקודתי" על הגבול המצרי, שעלול להביא למתיחות עד כדי הידרדרות ביחסי ישראל-מצרים.

הגורם הביטחוני הוסיף כי "מלחמת פתע לא עומדת על הפרק וכשבוחנים את מערכת היחסים בין המדינות, החשש בצה"ל הוא מאירוע נקודתי. זה יכול להיות מקרה על הגבול כתוצאה מאי-הבנה, חדירה בגבול או תגובה מצרית למבצע של צה"ל בעזה. כל אלו עלולים לגרום למתיחות". בנוגע להתעצמות תנועת האחים המוסלמים במצרים, אמר הגורם הביטחוני כי "האיסלם זה לא מושג שלילי, לא צריך לצבוע בשחור כל שינוי במשטרים מסביבנו".

כוננות והערכות בדרום הארץ בדרך לאילת, אוגוסט 2011. שי מכלוף
"אירוע נקודתי" עלול להביא למתיחות עד כדי הידרדרות ביחסי ישראל-מצרים/שי מכלוף

הגורם הביטחוני הסביר כי "למרות החששות, בטוניסיה עלו גורמים מתונים לשלטון וזאת על החשש שם מפני השתלטות של גורמים קיצוניים. במרוקו אנחנו רואים התמודדות יפה עם שינויים פוליטיים ולא נראה שהם מעוררי דאגה. גם אחרי פרסום תוצאות הבחירות במצרים, צריך לראות האם תנועת האחים המוסלמים תעמיד שרים, כמה ובאילו תחומים ואז נדע לאן הרוח נושבת. אנחנו נמצאים בקשר טוב עם המצרים, שבא לידי ביטוי גם במקרה האחרון בו נורו למוות שני שוטרים מצרים מאש של מבריחי סמים".

בנוגע לחשש שתנועת האחים המוסלמים תתארגן לכוח אחיד שיתנגח במשטרים השולטים במזרח התיכון כולו, אמר הגורם הביטחוני כי "בירדן אפשר לראות שהם לא חזקים באופן שיכול לאיים על המשטר. בסוריה, רוב הרחוב הוא חילוני והתנועה חלשה ובהתאם לתהליך שמתרחש במצרים, שם לא יוכלו לבחור נשיא עד קיץ 2012".

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, אלוף במיל' עמוס ידלין, התייחס בשבוע שעבר לאפשרות שתנועת האחים המוסלמים תגרוף רוב בבחירות במצרים. לדבריו, "השלום עם מצרים הוא קר אך הוא אינטרס של שני הצדדים. ההפך מהסכם שלום הוא לא בהכרח מלחמה. ההסכם יכול להתבטל ולעבור להקפאה. כל הנהגה שתעמוד בראש מצרים, תתמודד עם בעיה כלכלית מאוד קשה ולכן המשטר יידרש קודם כל להתאושש כלכלית ולא לצאת למלחמה. עימות מול ישראל יקשה עליהם מאוד כלכלית".

עוד בנושא:

ממשלה חדשה במצרים? בינתיים על הנייר בלבד
"המועצה הצבאית במצרים מודאגת מתוצאות הבחירות"
בחודש שעבר: שוטרים מצרים נהרגו מירי של מבריחי סמים

לפניות לכתב: לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully