וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן ומצרים לחצו - נתניהו דחה הריסת גשר בהר הבית

על פי דיווח בחדשות ערוץ 2, ראש הממשלה החליט לדחות את התכנית להריסת הגשר, המחבר את הר הבית ורחבת הכותל, בעקבות איומים מצד ירדן ומצרים על מהומות שיתלקחו באזור

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה למשטרה לדחות תכנית להריסת גשר המוגרבי בהר הבית, כך דווח אמש (ראשון) בחדשות ערוץ 2. ההחלטה לדחות את הריסת הגשר, כך דווח, התקבלה בעקבות איומים מצד ירדן, לפיהם הריסת הגשר תצית מהומות באזור. עוד דווח, כי שר ההקדשים הירדני העלה את האפשרות של פעולות חד צדדיות מסוכנות מצד ישראל. המצרים, מצידם, איימו כי הצעד יפנה המהומות המתחדשות בכיכר תחריר בקהיר לעבר ישראל.

הריסת מעלה המוגרבים הייתה אמורה להתבצע הבוקר, עם אור ראשון, בליווי ריכוז כוחות באזור הר הבית. במקביל, על פי הדיווח, צה"ל אמור היה להיכנס לכוננות מוגברת בכל אזורי השטחים. עם זאת, כאמור, ביום שישי הוחלט לדחות את הריסת הגשר עקב חששות ולחצים מצד המצרים והירדנים.

גשר המוגרבי מחבר את הר הבית ורחבת הכותל המערבי.
בעבר נקבע כי הוא מסוכן ודליק, אך עם זאת הוא המעבר העיקרי המשמש כוחות משטרה במקרה של אירועים חריגים בהר הבית ולפיכך דחיית ההריסה לא תוכל להימשך ללא הגבלה. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה בעניין.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס לדחייה ואמר כי "מדובר בשערוריה". לדבריו, "הגשר מהווה מפגע מסוכן שיכול להביא לקיפוח חיי אדם, כבר הערב פניתי ליועץ המשפטי ללמשלה, בדרישה להרוס את הגשר, ולא – אעתור לבג"ץ".

עוד בנושא הר הבית:
בספטמבר: למרות המתיחות: פעילי ימין עלו להר הבית
אנשי ימין יעלו להר הבית: ”לא פרובוקציה”
הווקף חפר במשך שנים בהר הבית ללא אישור

(עדכון ראשון: 20:23, 27.11.11)


בהכנת הידיעה השתתפו טל שלו ופנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully