וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי "שלום עכשיו" קיבלו איומים: "אהרוג אתכם"

יהושע בריינר

27.11.2011 / 18:36

מזכ"ל התנועה ובכירים נוספים קיבלו בשעות האחרונות איומים לתיבות הדואר האלקטרוני שלהם. השולח, לכאורה: החשוד בריסוס כתובות "מוות לערבים" בירושלים; המשטרה פתחה בחקירה

הכתובת על הקיר: בכירים בתנועת "שלום עכשיו" קיבלו בשעות האחרונות (ראשון) איומים ברצח אל תיבות הדואר האלקטרוני האישיות שלהם. על פי כתובת הדוא"ל ממנה נשלחו האיומים, השולח הוא, לכאורה, לא אחר מאשר צעיר בן 21 שרק באחרונה הוגש נגדו כתב אישום בחשד כי ריסס כתובות "מוות לערבים" בירושלים, וכי איים על אנשי התנועה. הצעיר שוחרר באחרונה למעצר בית. בהודעות, שנשלחו היום לבכירים בארגון, לרבות המזכ"ל יריב אופנהיימר, וראש צוות המעקב אחר הבנייה בהתנחלויות, חגית עופרן, נכתב בין היתר: "חגית עופרן ז"ל, אני אהרוג אותך ואת מי שקשור אליך". אופנהיימר קיבל איומים דומים ובהם "היום אתה מת", וכך גם אחרים בתנועה.

בשעה האחרונה הגיש אחד מנציגי "שלום עכשיו" תלונה בתחנת המשטרה במגרש הרוסים שבירושלים. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי התלונה התקבלה וכי המשטרה פתחה בחקירה שמתנהלת על ידי צוות מיוחד לאירועי 'תג מחיר'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הפעם הראשונה שמאיימים עליה. כתובות שרוססו בביתה של חגית עופרן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם מדובר אכן בצעיר, תושב אחד הישובים באזור ירושלים, הרי שאין זו הפעם הראשונה שבה שמו נקשר לאיומים כנגד אנשי שמאל. לפני כחצי שנה הוא נעצר לראשונה לאחר שאיים טלפונית על אופנהיימר ובאחרונה נעצר לאחר שהודיע על הטמנת פצצה במשרדי הארגון בירושלים. שמו ופרטיו נאסרו לפרסום. "הכתובת שוב על הקיר, והפעם לא נשתוק ולא נעצור", אמרו בארגון.

אופנהיימר אמר בתגובה כי "בשטח מסתובבים טיפוסים שתופסים את ההסתה מהדרג הפוליטי ומתרגמים אותם לאיומים ולמעשים. צר לי שגם כשנתפס חשוד לא ממצים איתו את הדין, ומסיבות לא ברורות עדיין קיים צו איסור פרסום על שמו". בא כוחו של הצעיר, עורך הדין יאיר גולן, סירב להגיב על הדברים. גם עבור חגית עופרן אין זו הפעם הראשונה שבה היא מקבלת איומים על חייה. לפני כחודש ריססו אלמונים כתובות נאצה ואיומים בחדר המדרגות בבניין בו היא מתגוררת בירושלים. בין היתר נכתב "חגית עופרן, רבין מחכה לך". הצעיר שנעצר באחרונה אינו קשור לאירוע זה, וככל הנראה, כתובות השטנה רוססו על רקע מעורבותה של עופרן בעתירות לבג"ץ בעניין פינוי מספר מאחזים ביהודה ושומרון.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמר בתגובה לאירועים כי "איש הימין הקיצוני שאיים לרצוח את ראשי 'שלום עכשיו' קיבל רוח גבית מהכנסת. העובדה ששבוע אחרי ששוחרר ממעצר הוא פעל שוב, היא תוצאה של יוזמות החקיקה האנטי-דמוקרטיות ורדיפת ארגוני השמאל שנותנים לגיטימציה ומעודדים פעילות טרור. המשטרה יכולה לעצור את החשוד, אך אם החקיקה לא תיבלם, היא תוביל לארגון מעשי טרור מצד הימין הקיצוני".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עוד בנושא
נעצר חשוד בהשחתת מטה ”שלום עכשיו” בירושלים
”תג מחיר” נגד בכירה בשלום עכשיו: ”רבין מחכה לך”
מתקפה נוספת על שלום עכשיו: כתובות - והתרעה על פצצה

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully