וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדקים את הקשרים: ישראל תפתח שגרירות באלבניה

טל שלו, כתבתנו המדינית

23.11.2011 / 2:08

בביקורו הנוכחי של ראש ממשלת אלבניה, סאלי ברישה, בישראל הוחלט כי במהלך שנת 2012 תפתח ישראל שגרירות במדינה, שרוב תושביה מוסלמים. ברישה: "אירן גרעינית - איום גדול על השלום"

ישראל תפתח בקרוב שגרירות בטירנה, בירת אלבניה - כך הודיע ביום שני שר החוץ, אביגדור ליברמן, לאחר פגישתו עם ראש ממשלת אלבניה, סאלי ברישה, הנמצא בביקור בן שלושה ימים בישראל. השגרירות צפויה להיפתח במהלך 2012.

ישראל כוננה יחסים דיפלומטיים עם אלבניה כבר ב-1991, אך עד היום הוצב שם שגריר לא תושב בלבד. בשנים האחרונות ניכרת מגמה של חיזוק היחסים בין ישראל לאלבניה, ש-70% מאוכלוסייתה הם בני הדת המוסלמית, בעיקר סביב שיתוף פעולה עסקי-כלכלי, בתחומי מכרות, דיג, נדל"ן, אנרגיה, תשתיות ועוד. "אלבניה אמנם מוסלמית ברובה", הדגיש ראש הממשלה ברישה בדברים שנשא בירושלים, "אך היא מעוניינת בחיזוק היחסים עם ישראל ויכולה לשמש מודל לדו-קיום וכבוד הדדי".

ברישה, שנפגש במהלך ביקורו עם ראש הממשלה, שר החוץ, השר לענייני מודיעין ויו"ר הכנסת, הדגיש בפגישותיו את התנגדות מדינתו למהלך הפלסטיני להתקבל כחברה מלאה באו"ם. "קיצורי דרך לא יספקו את התוצאה הרצויה – שלום", אמר ראש ממשלת אלבניה, שהייתה מ-52 המדינות שנמנעו בהצבעה בחודש שעבר על קבלתה של הרשות כחברה באונסק"ו.

ברישה התייחס גם לסוגיית הגרעין האירני ואמר כי "אירן גרעינית היא בוודאי האיום הגדול ביותר על השלום והיציבות באזור ובעולם. הנשיא אחמדינג'אד הוא האדם היחיד שאני מכיר שמשתמש היום באותה השפה בה השתמשו הנאצים לפני 70 שנה".

מאז כניסתו לתפקיד, מקדם שר החוץ ליברמן מדיניות של פיתוח יעדים חדשים במשרד החוץ, במסגרתה נפתחו בשנתיים האחרונות שגרירויות וקונסוליות חדשות בסאו פאולו, מינכן, סנט פטרבורג, אשחבאד, וולינגטון וגאנה. בימים אלה שוקדים במשרד החוץ על פתיחת קונסוליה שלישית בהודו, בעיר בנגלור. במהלך שנת 2012 מתכוון ליברמן להמשיך לקדם מדיניות זו, ולפתוח נציגויות חדשות נוספות; בין היתר נבחנת האפשרות לפתוח נציגות אזורית בקריביים, באוקיינוס השקט, וכן קונסוליה בברצלונה.

עוד בנושא
רק כעת, אלבניה שוחררה באמת מעול הקומוניזם
לא נכנע: ליברמן ינסה למנות מקורב לשגריר בסופיה

לפניות לכתב: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully