וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק העמותות הוקפא, נתניהו מותקף מימין ומשמאל

פנחס וולף

20.11.2011 / 13:03

אחרי שדחה את הדיון בעררים שהוגשו בנוגע לחוקים שצפויים לפגוע במימון ארגוני השמאל, נאלץ ראש הממשלה להתמודד עם הטחת ביקורת נוקבת. ח"כ אלדד: "המרכיב החשוב באישיותו - פחדנות"

גל תגובות מימין ומשמאל הבוקר (ראשון), בעקבות הודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ידחה את הדיון בעררים שהוגשו בנוגע להצעות החוק על מימון ממדינות זרות למועד לא ידוע ובכך יקפיא למעשה את תהליך חקיקתם.

"המרכיב החשוב ביותר באישיותו של ראש הממשלה נתניהו הוא הפחדנות", האשים ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) את ראש הממשלה בעקבות החלטתו והוסיף כי "ברגע שצפיפות המאמרים נגדו עולה על עשרה מאמרי שטנה למטר רבוע של עיתון, או שהמילה 'פאשיזם' מוזכרת יותר מחמש פעמים בדקה, נתניהו נבהל עד עמקי נשמתו ומחליט לסגת מתמיכה בחוקים חשובים שיכולים להציל את ישראל מאויביה מבית. ראש ממשלת ישראל לא יכול לצפות לשום הישגים בזירה הבינלאומית אם הוא מניח לממשלות זרות לממן חתרנות נגדו במדינת ישראל".

"הנזק לדמוקרטיה כבר נעשה"

הביקורת על ראש הממשלה הגיעה הבוקר לא רק מימין. גם הצד השני של המתרס הפוליטי הגיב בזלזול להחלטת נתניהו לא להחליט במועד זה. לדברי ח"כ רוחמה אברהם (קדימה), הודעתו של נתניהו היא בגדר "מעט מדי ומאוחר מדי". לטענת אברהם, "המציאות תוכיח אם מדובר בהבל פה או בגילוי נדיר של אחריות שלטונית". גם חברה לסיעה של אברהם, ח"כ נחמן שי, אמר כי, "התקפלותו ההדרגתית של ראש הממשלה ממסכת החוקים המסוכנת מלמדת על ניצחון בקרב, אך המלחמה עוד לפנינו. עד שיחזור בו ראש הממשלה מההיתר שהעניק לפרץ האנטי-דמוקרטי, צריך כל מי שחרד לצביונה הדמוקרטי של מדינת ישראל להתייצב למאבק הזה בכל מקום ובכל דרך שהיא".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) טענה כי "הנזק לדמוקרטיה כבר נעשה. גם אם היוזמה לא תעבור היא גרמה לשיח ציבורי ואווירה ציבורית מסיתה ומתלהמת נגד ארגוני החברה האזרחית שמבקרים את מדיניות הממשלה. ראש הממשלה הסיר את ההצעה בלחץ הקהילה הבינלאומית, אך גם דימויה של ישראל כדמוקרטיה ספג פגיעה קשה".

חברי הכנסת מהליכוד סירבו לתקוף את ראש הממשלה, והעדיפו לשלוח חצים לעבר עמותות השמאל. "אני מציע לעמותות השמאל לא להתחיל בחגיגות", אמר ח"כ דני דנון (ליכוד). "המחנה הלאומי ימשיך בפעולות שלא יאפשרו התערבות ממשלתית זרה במדינת ישראל. האג'נדות שלשמן נבחרנו ימשיכו להיות מקודמות על ידי הצעות חוק ופעולות שונות שיישמו את ערכי הליכוד".

עוד בנושא
מכה לשמאל: הממשלה תומכת בהגבלת תרומות
מחלוקת בקואליציה: איך להתמודד עם ארגוני השמאל?
נתניהו תומך בחוק שיפגע במימון תרומות לשמאל

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully