וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הספר "ברוך הגבר" נמכר בעשרות עותקים באזכרה לרב כהנא

יהושע בריינר

16.11.2011 / 6:00

הספר המשבח את מבצע הטבח במערת המכפלה ברוך גולדשטיין, ושמחבריו הורשעו בעבירה של הסתה לגזענות בגין הפצתו, חזר להימכר. "אנחנו לא מפחדים, ואחרי שכבר הורשענו אי אפשר להאשים מחדש"

חשיפה: הספר השנוי במחלוקת, "ברוך הגבר", המשבח את מבצע הטבח במערת המכפלה ברוך גולדשטיין, ושמחבריו הורשעו בבית המשפט העליון בעבירה של הסתה לגזענות, הודפס והופץ באחרונה במהדורה נוספת, ועשרות כרכים ממנו נמכרו אתמול (שלישי) במהלך אירוע האזכרה של במלאת 21 שנה להירצחו של מנהיג תנועת כ"ך לשעבר, הרב מאיר כהנא.

הספר ברוך הגבר , נובמבר 2011. עומר מירון
הספר ברוך הגבר , נובמבר 2011/עומר מירון

הספר "ברוך הגבר" יצא לאור בשנת 1995 לאחר הטבח במערת המכפלה ועורר סערה ציבורית רבה. בית המשפט קבע כי בהפצתו עשו הכותבים מעשה חמור, אולם כעת הוא הודפס מחדש בשינויים קלים במהדורה שנייה ובהדפסה רביעית. הספר משבח ומהלל את גולדשטיין והוא כולל מאמרים הלכתיים הנוגעים להריגת גוי ודיני מלחמה, וכן מאמרים המשבחים את חייו ופועלו של הרופא מקרית ארבע. פתיח הספר מוקדש ל"קדוש ד"ר גולדשטיין" ובהמשך כותבים עורכיו על גלגולי משפטם בעקבות כתיבת הספר: "בהשליכו את עצמו אל לוע הארי פעל ברוך יקירנו גדולות ונצורות למען עם ישראל, ואנו אסירי תודה לו עד היום הזה על מסירות נפשו".

המהדורה החדשה של הספר, שבה 533 עמודים, כוללת עדיין את המאמרים השנויים במחלוקת ובהם המאמר שהספר נושא את שמו, "ברוך הגבר", שחובר על ידי נשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, יצחק גיזנבורג. מאמר נוסף עוסק בנושא "בירור הלכות גוי", והוא נכתב על ידי הרב עידו אלבה שהורשע בשל כך ונשלח למאסר. בהמשך מוזכרים צידוקים הלכתיים למעשהו של גולדשטיין ושבח על פועלו כרופא, ומאמר של אבישי רביב שנכתב בטרם נחשף כי היה סוכן שב"כ. "אנו מאמינים שדמותו הצדיקה של הקדוש ד"ר גולדשטיין תהיה למורה דרך לכל מבקשי ה' וטובת עם ישראל שבתוכנו", נכתב בספר, שנמכר באירוע במחיר של חמישים שקלים.

"כל הספרים נמכרו והדרישה רק עולה"

כל מי שעסק בחיבור הספר הורשע בתחילה בבית המשפט השלום והמחוזי גם בעבירה של תמיכה בארגון טרור. "אין הבדל עקרוני בין מעשי הנאשמים ששיבחו טבח זה ובין קנאים מוסלמים המשבחים אנשי חמאס המתפוצצים ברחובותינו", נאמר בפסק הדין בבית משפט השלום. לאחר ערעורים הגיע התיק לבית המשפט העליון, שהרשיע את המעורבים בעבירה של הסתה לגזענות בלבד.

העומדים מאחורי הבאת המהדורה החדשה של הספר אל האירוע, שם הוא נמכר בדוכן הספרים, הם הרב יוסף דיין מההתנחלות פסגות, הנזכר בספר כאחד היועצים לעורכו, פעיל הימין מיכאל בן חורין, שנכח אף הוא באירוע. המהדורה החדשה, שהודפסה השבוע, הוקדשה לזכרו של נתנאל עוזרי, עורך המשנה של הספר, שנרצח בפיגוע ב-2003. "אנחנו לא חוששים, ואחרי שכבר הרשיעו אותנו אי אפשר להאשים אותנו מחדש", אומר בן חורין לוואלה חדשות. לדבריו, "הפצת הספר מעולם לא נאסרה אבל מי שרוצה להאשים אותנו עוד פעם מוזמן. היה לספר ביקוש עצום והשבוע הוא הודפס בעשרות עותקים חדשים על מנת לענות על הצורך. זהו ספר זיכרון קלאסי וכל המאמרים בו רלוונטיים גם להיום. הוא ספר תורני לכל דבר. אין בו כמעט התייחסות לטבח והוא הודפס מחדש על מנת שעם ישראל יראה איזה אדם גדול היה בתוכנו".

"מעולם לא נאמר לנו שאסור להפיץ או למכור את הספר", אמר דיין. "הדפסנו את הספר במהדורה נוספת מכיוון שכל הספרים נמכרו והדרישה אליו רק עולה. לא יצליחו להשתיק אותנו ומבחינתי שיעשו לנו משפט חדש, אני ממש לא חושש. להיפך, ככל שיחקרו אותנו יותר ויעמידו אותנו לדין - ככה נמכור עוד ספרים וסיפור חייו של הקדוש יופץ יותר. אנחנו לא מפחדים. כלום לא יעזור לכל מי שמתריס נגדנו", הוא אומר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אירוע אזכרה לרב כהנא בירושלים, נובמבר 2011. עומר מירון
בנוסף, נמכרו באירוע גם חולצות שונות המביעות תמיכה ברב כהנא, וכן חולצה הנושאת את הכתובת "תג מחיר", במחיר 20 שקלים/עומר מירון

באירוע האזכרה עצמו נאמו תלמידיו של כהנא ובהם ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), איתמר בן גביר, ברוך מרזל וכן נכדו של הרב כהנא, מאיר אטינגר בן ה-19 שקיבל לפני כחודשיים צו הרחקה מנהלי מאלוף פיקוד מרכז. בנוסף, נמכרו באירוע גם חולצות שונות המביעות תמיכה ברב כהנא, וכן חולצה הנושאת את הכתובת "תג מחיר", כאשר בגב החולצה הודפסה גולגולת אליה לוו פאות, המרמזות על אנשי נוער הגבעות. אלו נמכרו ב-20 שקלים, והן נמכרו היטב בקרב בני הנוער הרבים שפקדו את האירוע.

בקואליציית הארגונים החברתיים "שותפות שראקה" הגיבו בדאגה לנוכח האולם שהתמלא אתמול בקריאות "כהנא צדק" ולמכירת הספר "ברוך הגבר". לדברי הארגונים: "העובדה כי תומכי כהנא וברוך גולדשטיין כבר אינם נחשבים לשוליים סהרוריים, אלא לציבור לגיטימי, מעידה על הרוחות הרעות המנשבות מהצעות החקיקה החמורות, שביניהן הניסיון לסתום פיות באמצעות עצירת המימון לארגוני חברה אזרחית. חשוב לזכור כי כל מי שאומר וחושב כי 'כהנא צדק' אומר בו זמנית כי אין ערך לחיי ולקיום הערבים במדינת ישראל, ועל הלגיטימציה שיש לגזענות המתפשטת כשדה קוצים על חשבון קיומם השווה של הערבים בישראל. טוב יעשו שרי הממשלה אם יביטו כמונו בדאגה על השפעת מדיניותם על הדמות שהייתה פעם מחוץ למחנה הלגיטימי בישראל ועתה דמות זו-כהנא- הפכה לכזו שסביבה נאספים ולה סוגדים כה רבים. בעת בה 'תג מחיר' משתולל, שורף מסגדים, עד כדי כתובות 'מוות לערבים', אין זה פלא לצערנו כי גם כהנא הפך מדמות משוקצת לדמות מוערצת".

עוד בנושא:
אריאל זילבר שר לכבוד מאיר כהנא - האזינו
נכדו של הרב כהנא הורחק מהגדה "מטעמי ביטחון"
הרב דב ליאור: "אסור שרבנים יחששו להביע דעה"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully