וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה נוספת על שלום עכשיו: כתובות - והתרעה על פצצה

יהושע בריינר

6.11.2011 / 21:00

אלמוני ריסס "תג מחיר" בכניסה למשרדי התנועה בירושלים והודיע באינטרקום: "הבניין יתפוצץ עוד כמה דקות". חבלן משטרתי לא גילה דבר. עד היום לא הוגש אף כתב אישום נגד מבצעי הפעולות

מקרה נוסף של אלימות נגד "שלום עכשיו": אלמוני ריסס הערב (ראשון) כתובות "תג מחיר" בכניסה למשרדי התנועה בשכונת המושבה הגרמנית בירושלים. כמו כן, החשוד בריסוס הכתובות צלצל באינטרקום, והודיע כי הטמין פצצה במקום, וכי היא עומדת להתפוצץ "בעוד עשר דקות". הבניין, שבו גרות גם משפחות , פונה מדייריו. חבלן משטרתי הגיע למקום כדי לבצע בו סריקות.

מהתנועה נמסר בתגובה: "עברייני 'תג מחיר' מקבלים גיבוי משרים ומחברי כנסת, שנאבקים להכשיר מאחזים בלתי חוקיים ומנהלים ציד מכשפות נגד אלה הנאבקים למען שלטון החוק, כגון 'שלום עכשיו'. הכתובות כבר מזמן על הקיר, והמערכת הפוליטית והביטחונית ממשיכה להתעלם - ואף לגבות - את נערי הגבעות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתובת שרוססה בכניסה למשרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק ביום חמישי האחרון התגלה כי אלמונים ריססו מגן-דוד על אחת הדלתות במשרדי התנועה בירושלים. דיירי הבית הבחינו באדם החשוד שריסס את הכתובת, אך הוא נמלט לפי שהמשטרה הגיעה למקום. לדברי הדיירים, המרסס חבש כיפה והיה בעל ציציות. עוד סיפרו כי החשוד צלצל באינטרקום לפני שריסס את הכתובת כדי לוודא שהגיע לכתובת הנכונה. פעולות השנאה נגד התנועה התגברו מאוד בחודשים האחרונים, בין היתר בשל מאבקה במאחזים הלא-חוקיים. בין היתר, רוססו לפני חודשיים כתובות נאצה על ביתה של פעילה בכירה בתנועה בשכונת קטמון. במשטרה חשדו בזמנו כי מדובר בנקמה על הרס שלושה מבנים בלתי-חוקיים במאחז מגרון.

האו"ם: "זינוק דרסטי בפעולות השנאה"

מדו"ח של האו"ם שפורסם בסוף השבוע, עולה כי בשנה האחרונה חלה עלייה דרסטית במספר אירועי האלימות והפעולות של מתנחלים נגד פלסטינים המכונים "תג מחיר".

את הדו"ח כתב OCHA (Office for the Coordination of Humanitarian Affairs), ארגון האו"ם לתיאום פעולות הומניטריות הפועל בגדה המערבית. במסמך מיוחד, שפורסם תחת הכותרת "אלימות מתנחלים בגדה המערבית", חשף הארגון כי בשנה האחרונה חלה עלייה של 40% במספר התקריות שבהן, לכאורה, גרמו מתנחלים פגיעה בפלסטינים או פגיעה ברכוש פלסטיני. בהשוואה לשנת 2009, העלייה חמורה פי כמה: מדובר בעלייה של 165% למניין האירועים מלפני שנתיים. עד היום לא הוגש אף כתב אישום כלפי מבצעי פעולות מסוג זה.

המתקפה על תנועת שלום עכשיו - כתבות אחרונות:
בסוף השבוע: מגן דוד אדום רוסס בכניסה למשרדים
"תג מחיר" נגד בכירה בשלום עכשיו: "הסוף קרב!"
הפעילה שהותקפה מבטיחה: אמשיך בפעילותי

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully