וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה נגד המרצה שקרא "לשבור מפרקת" לפעילי ימין

גלעד גרוסמן

28.10.2011 / 0:00

המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן החליט לפתוח בחקירה נגד המרצה ד"ר אייל ניר, שפרסם בפייסבוק תגובה לסרטון בו נראים פעילי ימין קוראים קריאות נגד ערבים. ד"ר ניר חשוד בהסתה לאלימות

המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן הורה אתמול (חמישי) למשטרה לפתוח בחקירה נגד ד"ר אייל ניר, מרצה באוניברסיטת בן גוריון, בחשד להסתה לאלימות. החלטת עו"ד ניצן התקבלה בעקבות תלונות לפיהן ניר פרסם בעמוד הפייסבוק שלו אמירות כגון: "אני קורא לעולם לבוא לעזור לשבור לנבלות האלו (הכוונה לפעילי ימין. ג.ג ) את המפרקת".

דבריו של ד"ר ניר נכתבו בעקבות תהלוכת "ריקוד דגלים", שערכו פעילי ימין במזרח ירושלים. ד"ר ניר העלה לעמוד הפייסבוק שלו סרטון בו נראים חלק מהצועדים קוראים קריאות גנאי לעבר ערבים. בהודעה שפרסם הערב משרד המשפטים נמסר כי "למרות חומרת קריאות הגנאי, הפרסום שפרסם ד"ר ניר לכאורה, מצדיק פתיחת חקירה בחשד להסתה ואלימות".

בחודש יוני פנה ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה להורות על פתיחה בחקירה נגד ד"ר ניר. בפנייתו לוינשטיין אמר אז אקוניס כי "כולנו מסכימים שבישראל 'אין אדם מעל החוק'. יחד עם זאת, נבצר מבינתי להבין מדוע יש בינינו כאלה הרואים עצמם מעל החוק ואף מקבלים גיבוי ממערכת אכיפת החוק. הם יכולים להסית ולרמוס את החוק ברגל גסה ואיש אינו פוצה. השתיקה הרועמת של מערכת אכיפת החוק, כאשר מרצה בכיר באוניברסיטה מסית לאלימות נגד פעילות לגיטימית של קבוצת צעירים, מדאיגה אותי מאוד".

עוד בנושא:

פנייה ליועמ"ש: "לחקור איש שמאל שהסית נגד הימין"
המרצה מחה בפייסבוק: "מעצר הרב ליאור - ביזיון"
בימין סימנו את האחראי למעצר הרב ליאור: "ניצן - אויב התורה"

"גם אנשי השמאל צריכים להיות שווים בחוק"

ח"כ אקוניס אמר אז לוואלה! חדשות כי "אם מערכת המשפט טוענת שכולם שווים בפני החוק, לא יכול להיות שעוצרים את הרב ליאור, ועוד בדרך בה הדבר נעשה, כאשר דבריו של ניר חלפו כקצף על פני המים. לא יכול להיות שיש עצימת עין על הסתה של השמאל באופן עקבי. גם אנשי השמאל צריכים להיות שווים בפני החוק".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר אמש בתגובה כי "ד"ר אייל ניר פרסם את הדברים בפייסבוק הפרטי שלו. האוניברסיטה אינה צד בנושא, ולכן הדיון הראוי צריך להתנהל בערכאות המתאימות". עם פניית ח"כ אקוניס ליועץ המשפטי וינשטיין, אמר ד"ר ניר בתגובה כי "צפיתי בסרטון וידאו בו נראה המון מוסת צועד בלב השכונות הפלסטיניות בירושלים, צועק 'מוות לערבים', 'מוות לשמאלנים', 'איטבח-אל-ערב', 'מוחמד מת', 'תקשיבו טוב יא ערבים, אנחנו סולחות לא רוצים, והפזמון תמיד יושר, שיישרף לכם הכפר', 'הוא לא נביא, בסה"כ עוד ערבי, יש לו שפם עם פרעושים' ותוקף באלימות פיזית פעילי שמאל שנכחו במקום. הגבתי מיד ובאופן אימפולסיבי - רשמתי בעמוד הפייסבוק הפרטי שלי שצריך 'לשבור את המפרקת' לפורעים".

עוד מסר אז ד"ר ניר בתגובתו: "טעיתי. זו הייתה התבטאות שגויה. אני מחויב לעיקרון האי-אלימות וסבור כי מאבקים יש לנהל בדרכי שלום נחושות. סערת הרגשות שאחזה בי לנוכח הסרטון המזעזע היא שהובילה להתבטאות החורגת מעקרונותיי. אני מתכוון להמשיך להיאבק בגזענות ובפשיזם הגואה, תוך הקפדה שלא לספק עילות מיותרות לאלה הרוצים להחליש את המאבק".

(עדכון ראשון: 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully