וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור בשחרור: בבתי הספר למדו על עסקת שליט

23.10.2011 / 17:38

במערכת החינוך ניצלו את שחרור גלעד שליט כדי לדון עם התלמידים בסוגיות חינוכיות וערכיות הקשורות לעסקה. בהנחיית שר החינוך, גדעון סער, העבירו בתי הספר מערכי שיעור רשמיים בנושא

מאות בתי ספר ותיכונים הקדישו היום (ראשון) את תחילת יום הלימודים לדיון בסוגיית שחרורו של גלעד שליט תמורה למעלה מ-1,000 אסירים פלסטינים. שיעורי חברה, אזרחות, אמנות ואפילו מסדרי הבוקר בבתי הספר הצבאיים עמדו עסקו בדיון ערכי בסוגיות של פדיון שבויים, ערבות הדדית, תהליכי קבלת ההחלטות בפרשה והדילמות שהיו כרוכות בה.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
האופנה האחרונה בעזה: חולצת גלעד שליט
גורם ביטחוני: "לשליט מידע שעשוי לסייע למודיעין"
חזרה לשגרה: גלעד שליט יצא לראשונה ממצפה הילה
נעם שליט: "גלעד עבר דברים קשים בתקופה הראשונה בשבי"

בבית הספר מקיף ה' באשקלון עסקו המורים ותלמידים בסוגיית שליט באופן קבוע בשנים האחרונות. מנהלת בית הספר, דליה רחמים, אמרה כי בכל הנוגע לעסקת שליט "יש קולות שונים". לכן, שלחה הבוקר לכל המחנכים מערכים לשיעורי חינוך הסובבים סביב הנושא בהיבט של אמנת ז'נבה והיחס לשבויים. עם תום השיעורים, התקיימה בבית הספר "הפסקה פעילה" שבה היו יכולים התלמידים לכתוב בצורה חופשית את תחושותיהם לגבי עסקת שליט והשלכותיה על החברה הישראלית.

"המסר הוא שנעשה הכל כדי להחזיר חיילים הביתה"

בתי הספר הצבאיים הקדישו גם הם את מסדרי הבוקר לנושא. אבי מידן, מנהל בית הספר הרב תחומי "הולץ" של חיל האוויר בתל אביב, אמר כי במסדר יצדיעו התלמידים לגלעד שליט כשם שהוא הצדיע לרמטכ"ל. "צריך לזכור שהתלמידים אצלנו לובשים מדים מגיל 14 ולכן חשוב מאוד לדון איתם הבוקר בשאלות עקרוניות כגון: מהי המשמעות של העסקה לגבי מידת המחויבות של המדינה לחיילים? מה זה פדיון שבויים? האם ניתן להגדיר את החלטת הממשלה כהחלטה אמיצה?", אמר מידן.

מידן סיפר כי סוגיית שליט ליוותה רבים מהתלמידים לאורך כל תקופת התיכון המקבילה לתקופת השבי של גלעד. לטענתו, "המסר החינוכי החשוב ביותר עבור התלמידים הוא ש'המדינה עושה הכול בשביל להחזיר חיילים חזרה הביתה בשלום'". הוא הסביר, כי "זאת אכן קלישאה: 'כמה טוב שבאת הביתה'. אנחנו כרגע שמחים, אבל לגבי המחיר ששולם – זה נושא שנדון בו בוודאי לאורך כל השנה".

מערכי השיעור הרשמיים של משרד החינוך בסוגיית שליט צפויים להתגבש מחר. שר החינוך, גדעון סער הורה למנכ"ל משרדו להיערך לנושא כבר לפני חמישה ימים.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully