וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף בבית: גלעד שליט הגיע למצפה הילה

קובי דוד ואריאל נוי

19.10.2011 / 0:33

לאחר בדיקות רפואיות מעמיקות בתל נוף, חזר החייל ששוחרר משבי חמאס לביתו, לאחר יותר מחמש שנים. היישוב הקטן לבש חג: "חיכינו כל כך הרבה זמן". לגלעד ממתין בבית האוכל של סבתא

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, ערוץ 1 ונועם אשל, עריכה: אמיר קוטיגרו)

(שידור חי ממצפה הילה. צילום: דניאל בוק)

אל המנוחה והנחלה: אחרי יום עמוס, הגיעה אתמול אחר הצהריים (שלישי) משפחת שליט אל ביתה במצפה הילה שבגליל המערבי, כשבחיקה בנה גלעד, שהוחזר היום לישראל דרך מצרים, לאחר 1941 ימים בשבי חמאס. לאחר שנחתו במקום סמוך ליישוב, הוסעה משפחת שליט לביתם כשהם מלווים בכלי רכב משטרתיים. בכניסה ליישוב, המתינו להם מאות בני אדם כשהם מנופפים דגלים וזורקים פרחים לעבר השיירה. עם עצירת השיירה מול בית המשפחה, ירד גלעד מכלי הרכב כשהוא נראה נרגש, הוא נופף לשלום לקהל שהקיף אותו ונכנס לביתו. לאחר יותר מחמש שנים, זוכה כעת גלעד לראשונה להיכנס לביתו, לשכב במיטתו ולאכול את מטעמיה של סבתו, יעל, שוויתרה על המפגש המשפחתי בבסיס תל נוף כדי לבשל עבורו את האוכל שהוא אוהב - ספגטי ושניצלים.

הגעתו של שליט למצפה הילה התעכבה בגלל בדיקות רפואיות נוספות שעבר בבסיס תל נוף, שבסיומן הוחלט כי הוא כשיר להמשיך לביתו בטיסה במסוק. "רב-סמל גלעד שליט ממשיך בטיפולים ובבדיקות יותר מעמיקות של גורמי הרפואה כשבני המשפחה מלווים אותו", הסביר מוקדם יותר דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי. "הוא מדבר עם הסביבה, הוא כבר מתאר ומשתף את המשפחה, ולשמחתנו - אנחנו מבינים שבפרקי זמן גדולים הוא היה גם חשוף לתקשורת כולל למקלט רדיו". עוד הוסיף מרדכי, כי "צה"ל על כל חייליו ומפקדיו גאה בנחישות ובעמידה של גלעד לאורך השנים. נמשיך לתמוך בו ולחזק אותו וללוות את בני המשפחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רס"ל גלעד שליט והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ היום בתל נוף, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
"גאים בנחישות של גלעד". שליט זוכה לחיבוק מהרמטכ"ל, בני גנץ/דובר צה"ל

הבוקר של משפחת שליט התחיל מוקדם, בסביבות שש וחצי, אז יצאו מהבית ההורים נעם אביבה, האח יואל ובת זוגו יערה, בליווי כוחות שיטור שכבר פרושים במקום מאתמול בערב, והוטסו לבסיס תל נוף. במקביל, יצא הסבא, צבי שליט, מביתו בקריית אתא, אסף מאזור המרכז את הדס, אחותו של גלעד, ויחד הגיעו גם הם לתל נוף.

גלעד שליט שב הביתה - סיקור מיוחד:
גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה לאחר שחרורו
דובר צה"ל: "גאים בעמידה ובנחישות של גלעד שליט"
נתניהו: גלעד שליט בבית, המשימה הושלמה
בכירי חמאס משתתפים בחגיגות שחרור האסירים בעזה
שליט לאחר שחרורו: "חששתי שאשאר עוד שנים"
אריק איינשטיין הקדיש שיר לגלעד שליט
הרשת מדברת גלעד שליט

הכנות במצפה הילה לקראת הגעתו של גלעד שליט, אוקטובר 2011. דרור עינב
"כמה טוב שבאת הביתה". מצפה הילה לבש חג/דרור עינב

במקביל, החלה ההיערכות לחזרת המשפחה למצפה הילה, והיישוב לבש חג. עשרות שלטים נתלו בכל פינה, כשעל הבולט שבהם, סמוך לבית המשפחה, נכתב "כמה טוב שבאת הביתה". כמו כן, נתלו סרטים צהובים בכל פינה ועל כל עץ. משעות הבוקר המוקדמות נרתמו 170 תושבי היישוב, עזרו בכל דבר שאפשר - ואף סיפקו כיבוד ושתייה לכל מי שהגיע למקום, וגם לאמצעי התקשורת.

שולי הרץ, שיננית שטיפלה בגלעד בטרם נשבה, סיפרה כי "את גלעד אני מכירה כילד מופנם ועדין. אנחנו מאוד מתרגשות לקראת בואו". הרץ סיפרה על ההכנות לבואו של גלעד במצפה הילה ואמרה כי "אין פה חגיגה גדולה, זה מאוד צנוע מה שאתה רואה. יש פה רק מסך טלוויזיה, כמה כיסאות פלסטיק ושלט לגלעד 'כמה טוב שבאת הביתה'. זה הכל. יש גם קצת קפה ועוגות שהכינו התושבים. אנחנו עושים את זה כמה שיותר צנוע ומכבדים את פרטיותם של נעם ואביבה".

"גלעד יוצא מאור לחושך"

כשהתפרסמו לראשונה תמונותיו של גלעד בשעות הבוקר, נרשמה בקרב התושבים התרגשות אדירה ופרצו חגיגות ספונטניות. רבים מהם נאספו במועדון המרכזי, שאורגן וסודר מחדש עם מסך ענק ששידר את החדשות. רבים מהפעילים הזילו דמעות, התחבקו ושרו שירים. "זה היום המאושר בחיי, בו גלעד יוצא מחושך לאור", אמר בהתרגשות אוהד כנר, פעיל מרכזי במטה המאבק. "חיכינו כל כך הרבה זמן, והיום הזה לא איחר להגיע. אני אהיה שמח לראות את גלעד פנים אל פנים - ולא כפי שאנחנו רגילים למעלה מחמש שנים באמצעות שלטים ודמויות קרטון".

בני משפחת שליט הגיעו למצפה הילה בנסיעה ממנחת המונפורט, לשם הוטסו מבסיס תל נוף שבמרכז הארץ. מוקדם יותר התקבל שליט בתל נוף על ידי ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל, ונפגש לראשונה עם הוריו. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר תדרוך לעיתונאים בבסיס, בו אמר כי החזרת שליט הייתה אחת המשימות "המרכזיות והמורכבות" שהיו מונחות על שולחנו, וכי "המשימה הושלמה".

לתל נוף הגיע שליט מבסיס אמיתי שבדרום, אליו הועבר ממעבר הגבול כרם שלום. בבסיס עבר בדיקות רפואיות, שמצאו כי מצבו הבריאותי תקין, אם כי הוא סובל מתת-משקל, ככל הנראה עקב תת-תזונה. עוד לפני שהועבר לישראל, העניק שליט ראיון קצר לטלוויזיה המצרית, בו אמר בין היתר: "חשבתי שאני יכול למצוא את עצמי במצב הזה עוד הרבה שנים. קיבלתי את הידיעה (על השחרור הצפוי) לפני כשבוע, אבל הרגשתי את זה בחודש האחרון. הייתי מאושר, אך גם חששתי שהמגעים עלולים להשתבש". עוד אמר כי למרות שמחתו, הוא גם "מרגיש לא הכי טוב מכל האירוע, לפגוש כל כך הרבה אנשים".

השתתף בהכנת הידיעה: אריאל נוי

(עדכון ראשון: 17:04)

גלעד שליט בראיון לטלוויזיה המצרית: "התגעגעתי למשפחתי". תאגיד כאן
"חשבתי שאני יכול למצוא את עצמי במצב הזה עוד הרבה שנים". שליט מתראיין לטלוויזיה המצרית/תאגיד כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully