וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הודיע: "גלעד שליט בשטח ישראל"

18.10.2011 / 11:00

אחרי 1,941 יום בשבי חמאס, יצא גלעד שליט לחופשי והועבר מרצועת עזה לשטח מדינת ישראל. דובר צה"ל: "גלעד שב מהפעילות אליה נשלח, והיום הוא עמנו"

גלעד שליט חופשי ונמצא בשטח מדינת ישראל. כך הודיע הבוקר (שלישי) באופן רשמי דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי. מרדכי התייצב בפני העיתונאים במעבר כרם שלם והצהיר: "היום שב גלעד שליט מן הפעילות הצבאית אליה יצא ב-25 ביוני 2006. ברגעים אלה צועד גלעד שליט ונכנס לשטח מדינת ישראל. הוא שוחח עם הגורמים בסביבתו והוא משוחח אודות משפחתו. גלעד שליט שב לארצו, למולדתו ולמשפחתו. למעלה מחמש שנים היינו, עם ישראל וצה"ל, עם גלעד שליט. היום גלעד שליט עמנו".

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
סיקור חי: עסקת שליט - דקה אחר דקה
הבוקר: האסירים הפלסטינים שוחררו מבתי הכלא בישראל
גלעד חוזר הביתה: סיכום של חמש שנים בשבי

(כרם שלום, צילום: שי מכלוף)

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1869186/@liveFrame&channel_name=liveufeed3&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

דובר צה"ל הוסיף: "לא הרחק מכאן הותקף הטנק של גלעד שליט במהלך פעילות מבצעית. בהתקפה זו נהרגו שני לוחמי חיל השריון, וגלעד שליט נחטף. באותו אזור, כרגע, מלווה גלעד שליט על ידי קציני אכ"א וקציני חיל הרפואה ומלווה לבסיס הסמוך לכאן. בבסיס יעבור גלעד שליט בדיקות רפואיות ראשוניות ותתקיים שיחה טלפונית עם בני המשפחה. אני מבין שכל בית בישראל מחסירים פעימה ומצפים לקבל כל מידע שיש ברשותנו אודות מצבו של שליט. ברגע שיתקבל המידע, ראשית הוא יועבר לבני המשפחה לאחר מכן כפי שקרה במהלך כל הבוקר , נעדכן את ראש הממשלה את שר הביטחון ואת הרמטכ"ל. עם סיום הבדיקות, ימשיך בטיסה גלעד עם כל המלווים לבסיס חיל האוויר בתל נוף, שם הוא ייפגש עם בני משפחתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה ראשונה של גלעד שליט אחרי שחרורו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונות ראשונות ששידרה הטלוויזיה המצרית, נראה שליט יוצא מרכב במעבר רפיח ועומד על שתי רגליו, כשהוא מלווה באנשי ביטחון מצרים ונציגי חמאס. בין היתר, נראה לידו ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. שליט תועד בעודו לבוש בביגוד אזרחי וחובש כובע מצחייה.

תושבים במצפה הילה ופעילים במטה למען שחרורו של גלעד שליט פרצו בבכי למראה התמונות הראשונות של החייל המשוחרר. גדי שבתאי, אחד הפעילים, זעק "עשינו את זה", בעודו ממרר בבכי. "הנה גלעד, הוא בריא, הוא לא השתנה", זעק פעיל אחר. אוהד כנר, אף הוא פעיל במטה המאבק, אמר בקול רועד כי "זה היום המאושר בחיי. סוף סוף גלעד יוצא מחושך לאור. אני התרגשתי כל כך לראות שמאחורי דמות הקרטון והתמונות של גלעד אנחנו רואים בנאדם חי, ההולך של שתי רגליו".

עוד לפני העברתו של גלעד שליט לישראל, אישרו בצה"ל כי "מצבו טוב". ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם הוריו של גלעד, נעם ואביבה שליט, בחדר בו ממתינה המשפחה בבסיס חיל האוויר תל נוף במרכז הארץ. הוא עדכן את המשפחה כי תהליך השחרור מתנהל כשורה, ואמר להם: "אני שמח שהגענו ליום הזה, בעוד זמן קצר גלעד חוזר אליכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully