וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: שיירת האסירים יצאה למעבר רפיח

השיירה המרכזית של האסירים הביטחוניים שמשוחררים במסגרת עסקת שליט, עושה דרכה לרצועת עזה. במקביל, אוטובוס של הצלב האדום מוביל למצרים את 40 האסירים שיגורשו לחו"ל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

השיירה המרכזית של האסירים הביטחוניים שמשוחררים במסגרת עסקת שליט לרצועת עזה, הגיעה הבוקר (שלישי) למעבר רפיח. מוקדם יותר עלו 40 האסירים המגורשים במסגרת העסקה. על האוטובוס של הצלב האדום, והם עושים את דרכם למצרים. את האוטובוס מאבטחים שוטרים מצרים חמושים והוא החל לנוע לכיוון צדו המצרי של מעבר רפיח. ההעברה התעכבה במספר דקות, לאחר ששתי אסירות סירבו לעבור ליעדן. האחת אמורה להיות מגורשת למצרים והיא התעקשה להיכנס לרצועת עזה, בעוד שהאחרת אמורה להיכנס לרצועת עזה – והיא התעקשה לעבור למצרים. לבסוף השתכנעו השתיים, והשיירה המשיכה כמתוכנן למצרים.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

מצרים דיווחה לישראל: גלעד שליט בידינו
סיקור חי: גלעד שליט חוזר - דקה אחר דקה
קרובי המחבל מסבארו: "הוא רוצה לחיות בדו-קיום"

האסירים הפלסטינים הגיעו למעברי הגבול. רויטרס
אמנה מונא התחבקה עם השוטרים המצרים/רויטרס

המחבלת אמנה מונא, שהייתה מעורבת ברצח הנער אופיר רחום, ניהלה שיחה עם הנציגים המצרים ולפני עלייתה לאוטובוס התחבקה עם השוטרים המצרים החמושים. לאחר מכן היא הועברה לאוטובוס של הצלב האדום.

בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק, אמר הבוקר כי 15 מתוך 40 האסירים הביטחוניים שיגורשו במסגרת עסקת שליט יגורשו לקטאר, 15 מהם יגורשו לסוריה ו-10 לטורקיה. מוקדם יותר דיווח ביטאון חמאס "א-ריסאללה" כי אוטובוסים של האסירים שמשוחררים במסגרת עסקת שליט, החלו לעבור מישראל למעבר רפיח, בצדו המצרי.

במקביל, 117 המחבלים שהיו בכלא עופר, הועברו דרך מעבר ביתוניא לשטח הרשות הפלסטינית. בעקבות התגודדות של פלסטינים ליד ביתוניא, צה"ל החליט להעבירם בציר שונה, "ציר מרקם חיים", ישר למתחם המוקטעה ברמאללה. בכך הסתיים פינוי כל האסירים הביטחוניים המשתחררים בעסקת שליט מכלא עופר.

שידור ישיר ממעברי הגבול

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1869133/@liveFrame&channel_name=satlinktruck&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

בתוך כך, ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, צפוי לקבל את פניהם של אסירים פלסטינים במעבר רפיח. על פי הדיווח ב"א-ריסאללה", הניה כבר הגיע לאזור רפיח בדרום רצועת עזה כדי לקבל את פניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully