וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שליט שב לישראל: תמונות ראשונות

כתבי וואלה!

18.10.2011 / 11:03

החייל החטוף שוחרר מהשבי לאחר יותר מחמש שנים: לאחר שהועבר מעזה לשטח מצרים, נמסר גלעד שליט לידי צה"ל במעבר כרם שלום. צה"ל אישר: "מצבו טוב". הוא ייבדק ויוטס לבסיס תל נוף

צילום מסך

(צילום: משידורי הטלוויזיה המצרית)

גלעד שליט חוזר הביתה: סמוך לשעה 11:00 הבוקר (שלישי), 1941 ימים לאחר שנחטף בגבול רצועת עזה, הועבר החייל החטוף משטח מצרים דרך מעבר הגבול בכרם שלום, והוחזר לישראל. מוקדם יותר העביר חמאס את שליט לידי המצרים במעבר רפיח. במקביל, לאחר שנציג מצרים אישר לצה"ל כי שליט בריא ושלם, ניתן האות לשחרורם של 477 אסירים פלסטינים על ידי ישראל, המחצית הראשונה מתוך 1,027 המשוחררים בעסקה. שחרור האסירים כבר החל, במעבר כרם שלום ובמעבר ביתוניא.

בתמונות ראשונות ששידרה הטלוויזיה המצרית, נראה שליט יוצא מרכב במעבר רפיח. הוא לבוש בביגוד אזרחי, חובש כובע מצחייה ומצבו נראה טוב. אל שליט נלווים בסרטון אנשי ביטחון מצרים ואנשי חמאס. בין היתר, נראה לידו ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. נוסף אליו, נראים גם פעילים מ"היחידה המיוחדת" של הזרוע הצבאית של חמאס, שהשתתפו בהליך העברתו של שליט למצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט מובל הבוקר ברפיח. שלישי משמאל: אחמד ג'עברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוך להעברתו של שליט לישראל התייצב דובר צה"ל, יואב (פולי) מרדכי, מול העיתונאים בכרם שלום, ומסר הודעה קצרה, בה אמר בין היתר: "גלעד שליט שב לארצו, למולדתו, ולמשפחתו. למעלה מחמש שנים היינו, עם ישראל וצה"ל, עם גלעד שליט. היום גלעד שליט עמנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני העברתו של גלעד לישראל, אישרו בצה"ל כי "מצבו טוב". ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם הוריו של גלעד, נעם ואביבה שליט, בחדר בו ממתינה המשפחה בבסיס חיל האוויר תל נוף במרכז הארץ. הוא עדכן את המשפחה כי תהליך השחרור מתנהל כשורה, ואמר להם: "אני שמח שהגענו ליום הזה, בעוד זמן קצר גלעד חוזר אליכם". נתניהו הנחה להעביר לידי ההורים את תמונתו של גלעד, שתצולם ברגע שיגיע לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם הגעת שליט למעבר הגבול, הוא ייבדק ראשונית על ידי רופא וקצינת נפגעים, ויצולם על ידי דובר צה"ל. לאחר מכן יוסע לבסיס אמיתי הסמוך, שם ייבדק שוב, ובין היתר ותאושר כשירותו לטיסה. הוא ילבש מדי צה"ל, ישוחח עם הוריו בטלפון ולאחר מכן ימריא לכיוון תל נוף. עם הגעתו לשם יתקבל על ידי נתניהו ועל ידי שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ורק לאחר מכן יועבר לאזור מבודד, שם ייפגש לראשונה עם בני משפחתו - שהוטסו מוקדם יותר למקום מביתם במצפה הילה.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד:
סיקור חי: עסקת שליט, דקה אחרי דקה
מצרים אישרה: גלעד שליט בידינו
הבוקר: האסירים הועברו מבתי הכלא
משפחת שליט ממתינה בבסיס תל נוף
בג"ץ דחה את העתירות: אור ירוק לעסקת שליט
גלעד חוזר הביתה: סיכום חמש שנים בשבי

תמונה ראשונה גלעד שליט על מדי צהל. דובר צה"ל
גלעד שליט במדי צה"ל, לאחר הגעתו לישראל/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט מדבר עם הוריו בטלפון, לראשונה אחרי שחרורו מהשבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט עם קציני צה"ל, לאחר שחרורו מהשבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט עם קציני צה"ל, לאחר שחרורו מהשבי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלעד שליט בראיון ששודר עמו בטלוויזיה המצרית לפני העברתו לישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עסקת שליט - מפת השידורים החיים של וואלה!:

מבצע "בית השואבה" יצא לדרך לפנות בוקר, עם העברתם של האסירים המשוחררים מבתי הכלא קציעות והשרון, בהם רוכזו, לנקודות השחרור המיועדות - כלא עופר שממערב לרמאללה - משם משוחררים מרבית האסירים לגדה המערבית; מעבר כרם שלום - משם משוחררים אסירים לרצועת עזה, למצרים ולמדינות נוספות; ועוד כמה נקודות בתוך ישראל שבהן ישוחררו אסירים אזרחי ישראל. עם קבלת ההודעה הרשמית על העברתו של שליט למצרים, יחל שחרורם של אסירים אלו, באוטובוסים של הצלב האדום.

משפחת שליט עולה על מסוק במתחם תפן בדרך לתל נוף לקבל את פניו של גלעד שליט, אוקטובר 2011. אדריאן הרבשטיין
בני משפחת שליט הבוקר, לפני ההמראה לבסיס תל נוף/אדריאן הרבשטיין

במקום מגוריה של משפחת שליט במצפה הילה ערוכים הבוקר כוחות המשטרה לחסימת הרחוב בו מתגוררת המשפחה, בכדי למנוע את כניסתם של זרים לרחוב. עשרות כרזות הנושאות את הסיסמה "גלעד שליט, כמה טוב שבאת הביתה" נתלו במהלך הלילה בצמתים מרכזיים בצפון על ידי פעילי מטה המאבק, לקראת הגעתו הצפויה של החייל החטוף לביתו.

(בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט, ניר יהב, טל שלו, קובי דוד, פנחס וולף ויהושע בריינר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully