וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אוטובוסים של אסירים עוברים לרפיח המצרית"

כתבי וואלה! חדשות

18.10.2011 / 8:22

לפי דיווח של ביטאון חמאס, אוטובוסים של האסירים שמשוחררים במסגרת עסקת שליט, החלו לעבור למעבר רפיח בצדו המצרי. ראש ממשלת חמאס הניה צפוי לקבל את פניהם של האסירים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

מבצע "בית השואבה" מגיע לשלביו הסופיים: ביטאון חמאס "א-ריסאללה" דיווח הבוקר (שלישי) כי אוטובוסים של האסירים שמשוחררים במסגרת עסקת שליט, החלו לעבור מישראל למעבר רפיח, בצדו המצרי.

במקביל, ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, צפוי לקבל את פניהם של האסירים הפלסטינים במעבר רפיח. על פי הדיווח ב"א-ריסאללה", הניה כבר הגיע לאזור רפיח בדרום רצועת עזה כדי לקבל את פניהם של האסירים הפלסטינים הנכנסים לרצועת עזה.

בשעות הבוקר המוקדמות הוצאו באוטובוסים 430 אסירים פלסטינים מכלא קציעות ו-47 נוספים מכלא השרון, והוסעו אל הנקודות בהן הם צפויים להשתחרר בעסקת חילופי השבויים, שבמסגרתה צפוי להשתחרר משבי החמאס החייל החטוף גלעד שליט.

שידור חי ממעבר כרם שלום:

«iframe width="448" height="447" style="margin-top:8px" align="middle" src="https://news.walla.co.il/?w=//1869133/@liveFrame&channel_name=satlinktruck&server=rtmp://waflalive.walla.co.il/" frameborder="0" scrolling=no allowfullscreen»«/iframe»

מרבית האסירים הועברו לכלא עופר שממערב לרמאללה, משם הם צפויים להיות מועברים דרך מעבר ביתוניא אל הגדה המערבית. קבוצה גדולה נוספת יצאה לכיוון מעבר כרם שלום שבגבול מצרים, ומשם ייכנסו חלקם לרצועת עזה, וחלקם יישארו במצרים או יעברו לארצות אחרות. שלושה אסירים נוספים, אזרחי ישראל, יועברו לכלא מגידו, שניים לבית סוהר איילון ואחד יועבר למעצר בתחנת המשטרה בקצרין, משם ישוחרר לביתו ברמת הגולן.

גלעד שליט חוזר הביתה - סיקור מיוחד:
גלעד שליט בדרכו לישראל מרצועת עזה
סיקור חי: עסקת שליט, דקה אחרי דקה
בג"ץ דחה את העתירות: אור ירוק לעסקת שליט
הנשיא פרס למשפחות השכול: חובתנו להציל את גלעד
נעם שליט בבג"ץ: "לא ניתן להשיב הנרצחים, את גלעד כן"
כך ישוחררו האסירים הפלסטינים - שלב אחר שלב

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אסירים מובלים מכלא קציעות , ישוחררו במסגרת עסקת שליט, אוקטובר 2011. רויטרס
אוטובוסים יוצאים מכלא קציעות, הבוקר/רויטרס

גם מכלא השרון העבירו אסירים ואסירות לבתי הכלא ברחבי הארץ. לפני זמן קצר יצאו מספר כלי רכב שהעבירו את האסירים לבתי הכלא השונים, כאשר 21 אסירות עשו את דרכן לכלא עופר, 16 אסירים, בהן שתי אסירות, עושים את דרכם לכיוון מצודת אדומים, שלושה אסירים נוספים נמצאים בדרך לכלא מגידו ושניים אחרים לכלא איילון. מוקדם יותר שוחררו מהכלא ארבע אסירות נוספות, בהן אמנא מונה, שפיתתה ב-2001 את הנער אופיר רחום להגיע לרמאללה, שם נרצח, ואחלם תמימי, שהסיעה את המחבל לפיגוע במסעדת "סבארו" בירושלים באותה שנה.

עסקת שליט - מפת השידורים החיים של וואלה:

כעשרה פעילי ימין הגיעו הלילה לכלא השרון בכדי למחות על שחרור האסירים. המשטרה עיכבה לחקירה שישה מהפעילים, בהם איתמר בן גביר. במקביל, התפרשו כוחות משטרה, משטרה צבאית ומשמר הגבול בכל צירי התנועה המובילים לבתי הכלא כדי לאבטח את האוטובוסים ולמנוע נסיונות לחבל בהעברתם של האסירים.

אסירים ראשונים משתחררים במסגרת עסקת שליט. שלומי גבאי
העברת האסירים יצאה לדרך. כלא השרון, הלילה/שלומי גבאי

על פי ההערכות, שליט אמור להגיע לשטח ישראל עוד לפני שהאוטובוסים עם האסירים יגיעו לצד המצרי או לביתוניא, וכך יוכל צה"ל להיערך לתרחישים קיצוניים בשטח.

עם הגעת שליט למעבר כרם שלום, ייבדק החייל ראשונית על ידי רופא וקצינת נפגעים, ויצולם על ידי דובר צה"ל. הוא יוסע לבסיס אמיתי, שם ייבדק שוב על ידי צוות רופאים ובין היתר תאושר כשירותו לטיסה. הוא ילבש מדי צה"ל, ישוחח עם הוריו בטלפון וימריא לכיוון בסיס חיל האוויר תל נוף במרכז הארץ. עם הגעתו לתל נוף יתקבל על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אהוד ברק, והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ורק לאחר מכן יועבר לאזור מבודד, שם ייפגש עם בני משפחתו.

בני משפחת שליט יצאו הבוקר מביתה במצפה הילה אל מנחת תפן, משם הם מוטסים אל בסיס תל נוף, שם יפגשו את גלעד.

(בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט, רמי שני, מור שמעוני ופנחס וולף)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully