וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי קו 405: "כואב, אבל רוצים את גלעד"

יהושע בריינר

14.10.2011 / 0:01

המשפחות שאיבדו את יקיריהן בקו 405 התקשו לשמוע על כך שהמחבל שביצע את הפיגוע בשנת 89' ישתחרר בעסקת שליט, אולם עם זאת הדגישו כי הן כן תומכות בעסקה. "חייבים לשים קץ לסבל המשפחה"

משפחות הרוגי הפיגוע הקשה בקו 405 שאירע בכביש ירושלים-ת"א ב-1989 התקשו לשמוע כי ברשימת האסירים הצפויים להשתחרר במסגרת עסקת שליט שפרסם אתמול (חמישי) חמאס, נכלל גם המחבל עבד אל-האדי גנאיים שביצע את הפיגוע. גנאיים השתלט על קו האוטובוס אגד, ודירדר אותו אל תהום בעומק עשרות מטרים סמוך לאבו גוש, מה שגרם למותם של 16 מהנוסעים.

"זה מאוד כואב לנו", אומר עוז (יוש) יהושע, שאחותו, אסתר נעים ובעלה יצחק נהרגו בפיגוע הקשה. "זה כמו סכין בבטן עבורנו, אך למרות הכאב הגדול שלנו המשפחה שלנו בכל מקרה מוכנה לשלם את המחיר. אחרי חמש שנים שגלעד שליט נמק בשבי אנחנו חייבים לומר שלמרות הכל חייבים לשים קץ לסבל המשפחה. ברור לי שלא הייתה ברירה אחרת ושגם המשפחה שלנו צריכה לשלם את המחיר". לדברי יהושע, גם כשאירע הפיגוע הוא לא חשב שהמחבל יישאר בכלא עד יומו האחרון. "ברור לנו שהוא ארכי מחבל אבל לא ביקשו את רשותנו, וברור לי שההחלטה הקשה הזו פוגעת במשפחות רבות, אבל אני משוכנע שכולן רוצות לראות את גלעד בבית".

גלעד בדרך הביתה - סיקור מיוחד בוואלה!
הרמטכ"ל, בני גנץ, הגיע לביקור בבית משפחת שליט
יעלון: "עסקת שליט תביא לרצח מאות ישראלים"
האחראים לפיגוע בקו 405 ובדולפינריום ישוחררו בעסקה
חמאס מאשר: עסקת שליט תצא לפועל בשבוע הבא

הפגנה מחוץ לישיבת הממשלה, אוקטובר 2011. מגד גוזני
"זה לא חשוב שגנאיים יגורש או יחיה בעזה כי אין לכך משמעות. הוא יסתובב חופשי ואת אחי והנספים לא ניתן להחזיר". הפגנת משפחות שכולות בערב אישור העסקה/מגד גוזני

"הטרור מקבל פרס והמדינה שלנו נסחטת"

גם בבית משפחת דהן קיבלו את הבשורה הקשה ברגשות מעורבים. נפתלי, שאחיו שמעון נהרג גם הוא בפיגוע הקשה, עדיין מנסה לעכל את העובדה כי רוצח אחיו ישוחרר לחופשי. "מצד אחד יש רצון עז לראות את גלעד בחיק משפחתו, אבל מצד שני אני חושש ששחרור המחבלים ובתוכם רוצח אחי יביא אסון לעם הזה. כל התמונות מהפיגוע הקשה ההוא חוזרות אליי כאילו זה היה אתמול. האיש הזה רצח 16 אנשים שכל אחד מהם היה עולם ומלואו. אחי היה בחור מיוחד, חייל מצטיין שעכשיו הרוצח שלו הולך הביתה". לדברי דהן, חששו הגדול הוא שהעסקה תיתן רוח גבית לטרור. "התחושה היא שהטרור מקבל פה פרס ושהמדינה שלנו נסחטת".

האם אתם בעד או נגד ההסכם? הצביעו בפייסבוק

"המנהיגים שלנו התקשו לעמוד בלחץ הציבורי ומול משפחת שליט ולדעתי רצו לסיים את הסיפור הזה. עבורנו, זה לא חשוב שגנאיים יגורש או יחיה בעזה כי אין לכך משמעות. הוא יסתובב חופשי ואת אחי והנספים לא ניתן להחזיר", הוסיף. "שחרורו נותן תחושה מאוד קשה, כאילו כבר אין לנו כוחות להשפיע. אבל מצד שני, כל מה שנותר הוא להתפלל שלא יהיו עוד אסונות ושגלעד יחזור שפוי".

בתוך כך, גם יהודה וקסמן, אביו של נחשון וקסמן, שנהרג במהלך ניסיון חילוץ כושל לשחררו משבי חמאס, התייחס לדיווח לפיו שניים מחוטפי ורוצחי בנו ישתחררו בעסקה. לדברי וקסמן, "כל השאלות והחששות והרגשות שלנו או בכלל הספקות לא קיימים כרגע, אולי נדבר אחרי שגלעד יהיה פה, אחרי שגלעד יסתגל לחיים ויהיה איתנו ואז נראה מה יהיו ההרגשות שלנו".

השתתף בהכנת הכתבה: אריאל נוי

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 20:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully