וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי של הכנסת: "חוק הנכבה" חוקתי

פנחס וולף

1.10.2011 / 20:14

לקראת דיון שייערך השבוע בבג"ץ בעתירה שהוגשה בנוגע לחוק הנכבה, קובע היועץ המשפטי של הכנסת כי החוק שעורר מחלוקת איננו מפלה את ערביי ישראל. "דינה של העתירה להידחות על הסף"

היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, יוצא להגנת "חוק הנכבה": לקראת דיון שייערך ביום רביעי בבג"ץ בעתירה של האגודה לזכויות האזרח ועדאללה, בנוגע ל"חוק הנכבה" שיזם ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), ינון שלח לבג"ץ תגובה, בה הוא קובע כי מדובר בחוק חוקתי, וכי "דינה של העתירה להידחות על הסף".

החוק שאושר בחודש מרץ, קובע כי שר האוצר רשאי להפחית מתקציבו של גוף המקבל מימון מידי המדינה, אם אותו גוף עוסק בפעילויות או בביטויים השוללים את קיומה שלישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, וכן אם גוף מסוים עוסק פעילויות וביטויים המבקשים לציין את יום הקמת המדינה כיום אבל.

עוד על "חוק הנכבה":
חוק הנכבה אושר בכנסת: "ישראל לא תממן הסתה"
עתירה נגד חוק הנכבה: "הרוב מדכא את זיכרון המיעוט"
ח"כ זחאלקה: "חוק הנכבה- חוק של פחדנים גזענים"

"איננו פוגע בזכויות חוקתיות"

"התיקון לחוק אינו פוגע בזכויות חוקתיות מוגנות", טוען ינון בכתב התשובה לבג"ץ. "בניגוד לטענות בעתירה, אין התיקון מטיל כל איסור על הביטויים, אלא נועד להבטיח כי המדינה לא תממן ביטויים אלה. התיקון עולה בקנה אחד עם סמכותה של המדינה לקבוע סדרי עדיפויות תקציביים, כך שיגשימו את יעדיה, ובאופן ספציפי נועד למנוע מצב שבו המדינה מממנת מתקציבה פעולות החותרות בצורה ישירה תחת ערכי הליבה הבסיסיים שחרתה על דגלה".

היועץ המשפטי של הכנסת טען עוד כי לא מדובר בחוק המפלה את ערביי ישראל, משום שמדובר בנוסח כללי שיחול הן על יהודים והן על ערבים שיחתרו תחת אושיות קיומה של המדינה כמדיה יהודית ודמוקרטית. "גם אם התיקון פוגע בזכויות חוקתיות, הפגיעה עומדת בתנאי פסגת ההגבלה", הוא קובע. "התכלית של התיקון היא מניעת תמיכה של המדינה בפעולות וביטויים שנועדו לחתור תחת ערכי הליבה שלה. זו תכלית ראויה".

"ברור שלצד ערכיה הדמוקרטיים של המדינה, המסגרת החוקתית שלה מבטאת גם הכרה בערכיה היהודיים והציוניים, וכי יש מקום לערכים אלה במסגרת חוקי המדינה. בוודאי כך הדבר כאשר מדובר בהפחתת המימון הממשלתי לפעילויות מסוימות, שאינה פוגעת בחירותו של האדם לבטא את עמדותיו כרצונו ומבלי שהמדינה תתערב בכך".

ח"כ מילר התייחס לקביעתו של היועץ המשפטי של הכנסת באשר לחוק שיזם בעצמו. "התיקון לחוק התקציב המונע מימון של המדינה אירועים השוללים את קיומה או מציינים את הקמתה כאבל הוא אחד מהחשובים שנתקבל בכנסת ה-18 ומהווה סוף להפקרות שהתנהלה בנושא", אמר מילר, "לכן אני מקווה שבג"ץ לא ייעתר לדרישות ארגונים קיצוניים והזויים דוגמת עדאללה המבקשים להמשיך את תיאטרון האבסורד ולנצל את כספי משלם המיסים לצרכי הסתה, אלימות ופילוג בין אזרחים".

לפניות לכתב:
pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully