וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה תיירט מטוסים? "הם קונים מאיתנו את המערכות"

במערכת הביטחון הגיבו לדיווח לפיו מערכת הזיהוי של הצבא הטורקי הוחלפה וכעת יוגדרו מטוסי צה”ל כאויב. גורמי ביטחון סיפרו על עסקת ענק של 150 מיליון דולרים, שמטרתה ”לספק ל F-16 הטורקיים מערכות איסוף מודיעין”

במערכת הביטחון בישראל מתחו אמש (שלישי) ביקורת חריפה על טורקיה בעקבות הדיווח לפיו מטוסי הקרב של חיל האוויר יזוהו כמטוסי אויב על ידי הצבא הטורקי וקבעו "כי יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל". לפי גורמים במערכת הביטחון, אותו צבא טורקי משתף פעולה וחתום על עסקאות ענק עם צה"ל "האויב" ושלוחותיו. "לפני מבצע עופרת יצוקה נחתמה עסקת ענק בהיקף של 150 מיליון דולרים בין אל אופ של חברת אלביט וחברת אלתא לספק למטוסי אף-16 הטורקיים מערכות לאיסוף מודיעין", סיפר אחד הגורמים, "למרות איומים מרומזים, העסקה עדיין מתבצעת".

המשבר ביחסי ישראל טורקיה - כותרות אחרונות
טורקיה מסירה נ?צרה: "אפשר ליירט מטוסי ישראל"
ארדואן בקהיר: "ישראל תשלם על מעשי הטרור שלה"
עוקף ליברמן: שליחים של ארדואן נועדו עם ישי
ארדואן בדרך לקהיר: "כבוד חשוב מידידות עם ישראל"
"IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"

בנוסף, הסביר תא"ל במיל' ואחד מבכירי טייסי חיל האוויר, רן פקר, כי ההצהרות של טורקיה בעניין זיהוי מטוסי הקרב של ישראל כמטוסי אויב חסרות משמעות: "מטוסים אזרחיים טסים בנתיבים אזרחיים. מטוסי חיל האוויר הישראלי שטסים בנתיבים אזרחיים מדווחים על כך כמקובל מבעוד מועד אך בכל זאת הם ערניים ודרוכים לכל התפתחות בשמיים ומי שיעז להתעסק איתם יחטוף. הם יודעים מה הם יקבלו. לגבי מטוסי קרב בפעילות מבצעית אין שום חדש. חיל האוויר הישראלי פועל בחשאי על מנת שאף מדינה לא תגלה אותו. אני לא חושב לרגע שהטורקים יעזו לפגוע במטוס ישראלי וחושב שמדובר באמרת כנף ותו לא".

במערכת הביטחון טוענים כי בדיונים הפנימיים עולות הערכות כי מדובר בתוכנית אסטרטגית של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שעניינה לרשת את דמותו והשפעתו של נשיא מצרים חוסני מובארק. עם זאת, לדברי גורם ביטחוני בכיר, ארדואן לא מתכוון לנתק את קשריו עם ישראל מאחר והוא מכיר היטב בעוצמתה המדינית והצבאית של המדינה ובעיקר מכיר באיכות המודיעין הישראלי.

"אנחנו עדיין עסוקים בלעכל את ההתנהלות של הטורקים אבל בפועל הם חברים בנאט"ו, מפעילים צבא מערבי ונעים על הציר תחת פיקוח אמריקאי כך שיכולת תמרון גדולה אין להם", סיפר הגורם, "לכן הניסיון להתחזק במזרח התיכון על חשבון ישראל הוא זמני ויעבור בשלב מסוים".

(עדכון ראשון: 22:15, 13.09.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully