וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטס פרו ישראלי? ארגון ימני יוזם מסע לשטחים

יהושע בריינר

14.9.2011 / 9:40

אם אתם צרפתים "בעלי ניסיון צבאי" אולי תרצו להצטרף ל"מסע על אדמת אבותינו" שמארגנת הליגה להגנה יהודית. בגוש שלום מיהרו לפנות לבכירים בממשלה: "כוונה ברורה לעסוק במעשים אלימים"

סניף של "הליגה להגנה יהודית" בצרפת מתכוון לקיים מטס של פעילים "בעלי ניסיון צבאי" לשטחי יהודה ושומרון על מנת שיסייעו להם להתמודד עם "תקיפות הפולשים הפלסטינים", כהגדרתם. "הליגה להגנה יהודית", שהוקמה ב-1968 על ידי הרב מאיר כהנא, קוראת לפעילים להגיע להתנחלויות ובמודעה שפירסמה באתר האינטרנט שלה הגדירה את המטס כ"מסע סולידריות".

"הליגה להגנה יהודית מארגנת בין התאריכים 19 ל-25 בספטמבר מסע עם אחינו הישראלים על אדמת אבותינו", נכתב במודעה. "טיול זה מיועד למיליטנטים בעלי ניסיון צבאי ומטרת המסע היא לעזור ולחזק את אחינו אל מול תקיפות הפולשים הפלסטינים ובכך לתגבר את מערך הביטחון של יישובים יהודים".

המידע על המטס הגיע לידי תנועת גוש שלום שמיהרה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ולשר הביטחון אהוד ברק בדרישה למנוע את הגעת המטס. "מדובר בהצהרה ברורה על כוונה לעסוק במעשים אלימים ולהוסיף עוד גפרור בוער למצב הדליק בשטחים הכבושים", כתבו בארגון, "כאשר היה מדובר במטס של תומכי פלסטינים מחו"ל לפני כחודשיים ידעה הממשלה להשקיע משאבים כדי למנוע את הגעתם על אף שהצהירו שאין להם כוונה לנקוט באלימות. כעת, על הממשלה ורשויות שמירת החוק בישראל להפעיל אמצעים דומים כדי למנוע כניסת גזענים אלימים שבהחלט מתכוונים להשתתף בפעולות אלימות ואולי גם ליזום אותן".

עוד הצביעו בגוש שלום על הקשר שבין ה"ליגה להגנה יהודית" לשני אירועי אלימות שהתרחשו בעבר בצרפת. בהם התקפה של פעילי הארגון על חנות ספרים בפריז ב-2009 והפגנה אלימה שהתקיימה בעת דיון בעיריית פריז לפני מספר חודשים.

עוד באותו נושא
פעילי המטס הפרו פלסטיני: "ניסו להפחיד אותנו במחסומים"
בקרוב: סדנת מנהיגות של תומכי כהנא בירושלים
שוב "תג מחיר" בגדה: מאהל הוצת וכתובות נאצה רוססו

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully