וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המחאה מנמיכים ציפיות: "לא מצפים למיליון"

31.8.2011 / 0:03

לטענת המארגנים, היעד המספרי לא נקבע על ידם, אך הם אופטימיים לגבי מספר המפגינים שיגיעו בשבת למחות על יוקר המחיה בעצרות ברחבי הארץ. בעצרות יופיעו בין היתר הדג נחש והיהודים

ארבעה ימים לפני "הפגנת המיליון" המתוכננת להתקיים במוצאי שבת בתל אביב, מנהיגי המחאה החברתית מנמיכים ציפיות: "זה לא יעד שאנחנו קבענו", אמרו אתמול (שלישי) המארגנים והוסיפו כי המחאה תעמיק ותתרחב ככל שיידרש עד אשר דרישותיהם יקבלו מענה.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות:
מאות הורים בתל אביב: "חינוך הוא לא מותרות"
חרם נגד הטייקונים: "לא מתדלקים יותר אצל תשובה"
על רקע הפילוג הפנימי, כמה יגיעו ל"צעדת המיליון"?

עצרת מחאת האוהלים בתל אביב, אוגוסט 2011. דרור עינב
ההפגנה ביום שבת האחרון, בה השתתפו כ-20 אלף בני אדם בלבד/דרור עינב

להפגנה המתוכננת, שתצא ביום שבת בשעה 20:15 משדרות רוטשילד בתל אביב לכיוון כיכר המדינה, שם תתקיים עצרת המחאה המרכזית בשעה 21:00, הציבו רף ציפיות גבוה. למרות זאת, יש כאלה שנותרים אופטימיים: "אני אופטימי ביחס למספרים בשבת", אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי. "יש בשטח תחושה של מוכוונות מטרה, בטח ברמה הלוגיסטית. כל צוותי התאחדות הסטודנטים פועלים לקידום העצרת בשבת. אנחנו נשקיע סכומים גבוהים מהרגיל בארגון הסעות מכל רחבי הארץ". היום אף התחילו הסטודנטים במאמצי גיוס משתתפים להפגנה מקרב תושבי אזור כיכר המדינה.

רועי נוימן, מגרעין המייסדים של מאהל המחאה בשדרות רוטשילד, הביע הסתייגות מהציפיות למספר המשתתפים בהפגנה ואף אמר, כי "אף אחד לא באמת מצפה למיליון. זה מספר שנכפה עלינו ולא אנחנו קבענו אותו כיעד". כמו כן, הסביר נוימן את הבחירה בכיכר המדינה כמוקד ההפגנה, ואמר כי היא איננה מקרית. "הכיכר מהווה מפגש של שבעה רחובות בעיר, מתוכם ארבעה רחובות מרכזיים, וגם החנויות בפאתי כיכר המדינה הם סמל מובהק לפערים הכלכליים בין שכבות האוכלוסיה השונות בישראל", אמר נוימן.

עצרות גם בירושלים ובחיפה

בין הנואמים בעצרת, נכון להיום, יהיו מובילי המאבק איציק שמולי ודפני ליף, וצפויות להתקיים הופעות של אמנים שונים, בהם הלהקות הדג נחש והיהודים והזמר אייל גולן. שמולי אמר לוואלה! חדשות כי היה מצפה לראות אנשי חינוך וכלכלה יחד איתו על הבמה.

במקביל לעצרת המרכזית שתיערך בתל אביב, גם בירושלים תתקיים עצרת בכיכר פריז בעיר. הרב שלמה עמר צפוי לנאום בעצרת, וכן יתקיימו הופעות של שלישיית "מה קשור?" ושל הזמרת קרולינה. בחיפה תתקיים עצרת נוספת שתתחיל בשעה 21:30 במושבה הגרמנית בעיר.

בתוך כך, מחר בשעה 18:00 צפויות מספר הפגנות מול בתיהם של שבעה משרי הממשלה. בתל אביב מתוכננות הפגנות מול בתיהם של שר הביטחון, אהוד ברק, ושר החינוך, גדעון סער, בחיפה תתקיים הפגנה מול ביתו של שר הרווחה והתקשורת, משה כחלון, ברמת גן מול ביתו של השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, במבשרת ציון מול ביתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, בירושלים מול ביתו של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, והפגנה נוספת תתקיים מול ביתו של שר התשתיות, עוזי לנדאו.

עדכון ראשון: 22:52

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully