וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ריבונותה של ישראל נפגעה, נגיב בהתאם"

ניר יהב

18.8.2011 / 17:21

ראש הממשלה התייחס למתקפת הטרור המשולבת בדרום שבה נרצחו שבעה ישראלים. בתום התייעצות עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראשי זרועות הביטחון אמר נתניהו כי מדובר ב"אירוע חמור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) למתקפת הטרור המשולבת בדרום, בה נרצחו שבעה ישראלים ונפצעו 29. לדברי נתניהו, "מדובר באירוע חמור בו נפגעה ריבונותה של המדינה. ישראל תגיב בהתאם". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיים התייעצויות עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראשי זרועות הביטחון.

מתקפת טרור משולבת בדרום - כל הדיווחים:

7 הרוגים במתקפת טרור בדרום: נ"ט, ירי ומטענים
מחשש לתקיפה: חמאס הורה לפנות מפקדות ברצועה
גורמי ביטחון: "צה"ל ידע על הכוונה לבצע פיגוע"

פינוי פצועים מפיגוע הירי המשולב בדרום לבית החולים סורוקה, אוגוסט 2011. שי מכלוף
7 הרוגים ו-29 פצועים במתקפת הטרור/שי מכלוף

אזהרותיו של נתניהו מצטרפים לדברים שאמר מוקדם יותר שר הביטחון ברק בהערכת מצב שקיים. ברק אמר כי "מדובר באירוע טרור חמור במספר מוקדים. האירוע משקף את היחלשות האחיזה המצרית בסיני ואת התרחבות פעילות גורמי הטרור. מקור מעשי הטרור הוא בעזה – ואנחנו נפעל במלוא הכוח והנחישות".

במקביל, בחמאס מביעים חשש כבד שישראל תממש את איומיה ותתקוף בעוצמה בעזה. על רקע האפשרות לתקיפה ברצועה, פרסם משרד הפנים בממשלת חמאס ברצועה הודעה, בה הורה לכל מנגנוני הביטחון לפנות את מטותיהם באופן מידי, מחשש לתגובה ישראלית.

דובר ממשלת חמאס, טאהר נונו, אמר כי לרצועת עזה "אין כל קשר למתקפות שבוצעו בדרום ישראל" והוסיף כי ממשלת חמאס "דוחה את ההאשמות של שר הביטחון אהוד ברק לפיהן הפיגוע יצא מעזה. ההאשמות הללו הן ניסיון לחמוק מהמשבר הפנים-ישראלי".

בכיר חמאס סלאח ברדוויל הזהיר מפני מתקפה ישראלית נרחבת על רצועת עזה בעקבות הפיגועים ליד אילת. "פלגי ההתנגדות לא יישבו בחיבוק ידיים אם ישראל תתקוף, אלא הם יגיבו בעוצמה", הוסיף. לדבריו, ישראל רוצה לתקוף בעזה כי היא מחפשת אחר אמתלות להסיט את דעת הקהל מהמשבר הכלכלי, מהמצב החברתי ומחולשתה הביטחונית, "שכמעט והביאו לסילוק הממשלה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully