וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בסוריה: "הצבא שוחט תושבים בחמה כמו כבשים"

ניר יהב

5.8.2011 / 11:33

לפי דיווחים מחמה, עשרות תושבים נהרגו הבוקר בתקיפה של כוחות הביטחון הסוריים. עדי ראייה סיפרו, כי צלפים התפרשו על גגות בתים וכי טנקים פרושים ברחבי העיר

בשאר אסד ממשיך לטבוח בתושבי חמה: רשת הטלוויזיה אל-ערביה דיווחה, כי עשרות מתושבי העיר נהרגו הבוקר (שישי) לאחר שכוחות הביטחון הסוריים חידשו את המתקפה באזור. עדי ראייה דיווחו, כי צלפים התפרשו על גגות בתים בחמה וכי טנקים התפרשו ברחבי העיר. במקביל, דיווחו פעילי זכויות אדם כי כוחות הביטחון הסוריים הרגו אמש ארבעה מפגינים סמוך לדמשק ובדרום סוריה, לאחר תפילות הרמדאן.

העימותים בסוריה - כותרות אחרונות
קלינטון: "אסד אחראי להרג של למעלה מ-2,000 איש"
מועצת הביטחון גינתה את ההרג בסוריה
אסד כבש את חמה: "מנצל את הפוקוס על מובארק"
מפגינים בסוריה תיעדו את הטבח: "ירי חסר הבחנה"

"אנשים נטבחים בעודם הולכים ברחוב, כאילו היו כבשים", סיפר אחד מתושבי חמה לסוכנות הידיעות AP. "ראיתי במו עיניי ילד שנשא ירקות על אופנוע - ונמחץ על ידי טנק". תושבים גם סיפרו, כי משפחות קוברות את יקיריהן שנהרגו מאש חיילים - בחצרות הבתים או בשולי הדרכים, מחשש שהצבא יפגע בהן אם ינסו להביאם לקבורה בבתי עלמין. תושבים הוסיפו, כי יש מחסור חמור במזון, ואנשים חולקים ביניהם לחם.

העיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה דיווח הבוקר, כי נשיא סוריה בשאר אסד הורה לגיסו, אסף שווקת, ראש המודיעין הצבאי, להשיג בהקדם הכרעה בעיר חמה. מקורות דיפלומטים בדמשק אמרו לעיתון, כי בסביבתו של אסד סבורים שבעיר חמה ייקבע גורל המשטר, לחיים או למוות.

בתוך כך, פעילי זכויות אדם דיווחו, כי תושבים רבים מהעיר דיר א-זור שבמזרח סוריה החלו להימלט ממנה אמש "מחשש שכוחות הביטחון יפתחו במבצע צבאי בשעות הקרובות". בימים האחרונים כיתרו כוחות הביטחון את העיר ואף שיגרו כוחות רבים לתוך שכונותיה המערביות. כוחות הביטחון גם החרימו את כל האמבולנסים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully