וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בן ארי ננזף: "איים על חברי כנסת ערבים"

פנחס וולף

3.8.2011 / 11:51

ועדת האתיקה של הכנסת נזפה בח"כ בן ארי והעירה לח"כ אופיר אקוניס בעקבות התבטאויות שהשמיעו בעבר נגד חברי כנסת ערבים. "השניים התנהגו שלא כמצופה מחברי כנסת"

ועדת האתיקה של הכנסת ממשיכה לנזוף בחברי כנסת "סוררים". אחרי שאתמול החליטה הוועדה לנזוף נזיפה חמורה בח"כ אנסטסטיה מיכאלי (ישראל ביתנו) בעקבות קובלנו שהגישה נגדה ח"כ חנין זועבי (בל"ד), החליטה היום (רביעי) הוועדה לנזוף בח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ולהעיר לח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) בעקבות קובלנה שהגיש נגדם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל).

הקובלנה נגד בן ארי הגיעה בעקבות "מכתב אזהרה" שנשלח על ידו בחודש יוני 2010 לחמישה חברי כנסת ערבים. במכתב ציין אז בן ארי כי "בעקבות בקשתי, מתכוונת ועדת הכנסת לדון בשלילת חסינות של חברי כנסת המשתפים פעולה עם האויב. הדיון הראשון יעסוק בחברתכם חנין זועבי, שהובילה את משט הטרור לעזה. לאחר שנטפל בה יגיע תורכם! העם בישראל מאס, בניצול הדמוקרטיה הישראלית כאמצעי לחיסולה של מדינת ישראל. דעו: מחר זו תהיה זועבי. ובשבוע הבא אתם! דיר באלק!"

בתגובה לקובלנה, אמר בן ארי כי הוא עומד מאחורי דבריו וביקש "להזהיר את ח"כ טיבי, המנצל ניצול ציני את הדמוקרטיה הישראלית בכך שאאלץ לפעול על מנת שתישלל חסינותו של טיבי. אין יותר לגיטימי מלהודיע לקובל כי תוגש נגדו בקשה לשלול חסינותו. לפי החוק הפלילי איום במעשה שהוא מעשה חוקי נגד מאן דהוא לא יכול להיחשב כאיום, ולכן מכתב האזהרה אינו בבחינת איום".

ועדת האתיקה של הכנסת קבע כי "יש בהתבטאות לשון מפורשת של איום כלפי חברי הכנסת. שליחת מכתב איום שכזה אינה עולה בקנה אחד עם ההתנהגות המצופה מחברי הכנסת, ויש בה משום הפרה של כלל האתיקה הקובע כי 'חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה'".

"הנהגות שאינה הולמת"

הקובלנה נגד ח"כ אקוניס באה בעקבות הצהרתו בעת שכיהן כיו"ר ועדת הכלכלה, לפיה לא יקדם הצעות חוק של ח"כ טיבי בוועדה. אקוניס ציין אז כי מדובר באקט תגובה "כעונש על תמיכתו בספינה ההומניטרית הלובית לעזה". ח"כ טיבי טען בקובלנה שהגיש בעניין כי "הצהרתו של ח"כ אקוניס מנוגדת לחוק ולכללי האתיקה של חברי הכנסת, שכן ח"כ אקוניס מודיע בריש גלי כי ישתמש לרעה בסמכויותיו כדי להעניש אותי על עמדותיי הפוליטיות תוך הפרה של כללי האובייקטיביות החלים עליו כיו"ר הוועדה". ח"כ אקוניס טען בתגובה שהגיש לוועדת האתיקה כי הוא עומד מאחורי דבריו.

לדברי אקוניס, "ח"כ טיבי הודיע שהוא 'מעורב במשט' הלובי ומקיים מגעים עם חברי פרלמנט מטעם חמאס בעזה, וצוטט כמי שאומר 'הספינה תפליג לעזה ולא לשום מקום אחר. אנחנו מוכנים שיבדקו את הספינה בים'. התבטאות או תמיכה במאבק מזוין מנוגדים לחוק- יסוד הכנסת".

חברי ועדת האתיקה קבעו בנוגע לקובלנה נגד אקוניס כי "הוועדה סבורה כי שהודעתו של ח"כ אקוניס במליאת הכנסת, שלפיה לא יקדם בוועדת הכלכלה שהוא עומד בראשה הצעות חוק שהגיש ח"כ טיבי, לאור התבטאויותיו הציבוריות של ח"כ טיבי, אינה עולה בקנה אחד עם חובותיו של יו"ר ועדה ומהווה התנהגות שאינה הולמת את מעמדו כחבר הכנסת".

עוד בנושא:

נזיפה לח"כ מיכאלי שניסתה לעצור בכוח נאום זועבי
"ח"כים ששטים לחמאס צריך להטיס מהכנסת"
ח"כ טיבי בלוב: ישראל היא דמוקרטיה גזענית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully