וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סיור במתקן לגידול קנביס רפואי בצפת

אריאל נוי

27.7.2011 / 0:10

סגן השר, איוב קרא, שביקר במתקן אמר כי יפעל להכללת הצמח בסל הבריאות וכי הוא מתייצב לימינם של החולים שהקנביס מציל את חייהם. מומחים: "90% מהמטיילים לאחר השחרור מתנסים בסמים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: תיקון עולם, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

"הייתי שמרן כל החיים שלי בכל מה שמדובר לסמים, אבל יצאתי בהרגשה שברצוני להתייצב לימינם של החולים הקשים האלה, שהקנביס מקל על חייהם" – כך אמר אתמול (שלישי) סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא, במהלך סיור שערך במתקן לגידול קנאביס רפואי ליד צפת. "חשוב לי לראות מקרוב מה הפלא שנותן איכות חיים לאנשים שעומדים להיפרד מהעולם", הוסיף קרא, כפי שנראה בתיעוד הבלעדי לוואלה! חדשות. "לא סתם הצמח הזה נזרע. התייעצתי הבוקר עם גורמים בכירים ברפואה, ולאחר ביקור מרשים במתקן הגידול, אני מתייצב כחייל וקצין בשדה הקרב בכדי לעזור למפעל גמילות החסדים הזה, ולקראת התכנסות סל התרופות, אשאף להכניסו לסל".

מנהל בית החולים אברבאנל, ד"ר יהודה ברוך, אשר משמש כרופא היחידי בארץ המורשה לחלק רישיונות לגידול, אחזקה ושימוש במריחואנה רפואית, הסביר לוואלה! חדשות את חשיבות הצמח לרפואה. "היום בישראל ישנם 6,400 מטופלים בקנביס רפואי. לדעת מטופלים רבים, זה עוזר ומקל על חולים סופניים", אמר. ברוך הוסיף כי בשל היעדרות מחקרים בנושא, "אנחנו מסתמכים בעיקר על עדויות חולים סופניים. 90% מהם חולים בסרטן, והשאר סובלים מכאב כרוני".

90% מהמוצ'ילרים הישראלים מתנסים בסמים

הקנביס הרפואי שלט על סדר היום הפוליטי לא רק בצפת, כשהוועדה למאבק בנגע הסמים של הכנסת, יצאה לביקור בכפר השיקומי "איזון" שליד שדות ים. במהלך הסיור טען מנהל הכפר, עומרי פריש, כי בכל שנה מגיעים לכפר ולמרפאות גמילה אחרות עשרות צעירים שנפגעו כתוצאה משימוש בקנביס רפואי שזלג "לשוק החופשי". לדבריו, קיימת אפשרות סבירה ביותר כי בעתיד ישתלטו על חוות הגידול המאושרות על ידי המדינה גורמים מהעולם התחתון, בדיוק כפי שקרה בתחום מחזור הבקבוקים.

פריש סיפר לחברי הכנסת כי מרבית הצעירים המטיילים היום בעולם לאחר השירות הצבאי, התנסו באופן כזה או אחר בסמי הזיה. לדבריו, "בכל שנה יוצאים לטיול התרמילאים במזרח הרחוק ודרום אמריקה כ-50,000 צעירים. כ-90% מהם התנסו בסמים במהלך הטיול, ו-2,000 מהם נזקקו לאחר חזרתם לארץ לתהליך גמילה". עוד הוסיף פריש כי "צמח הקנביס שגדל היום, חזק פי 15 מהקנביס שגדל בארץ בשנות ה-70. כתוצאה מכך, מספר המתמכרים והצעירים שעוברים היו התקפים פסיכוטיים, גדול משמעותית מבעבר".

בסיור לקח חלק גם חיליק מגנוס, המוכר כמומחה מוביל בתחום האיתור, החילוץ וההצלה של צעירים שנפגעו במהלך הטיול בחו"ל כתוצאה משימוש בסמים. מגנוס תיאר בפני חברי הוועדה את הקלות שבהשגת הסמים בחו"ל. "על שולחן אחד, במקום ציבורי, יכול להיות בלי שום בעיה בקבוק סודה ולידו סמים לשימוש חופשי", הסביר, "הסמים אמנם מלווים את התרבות האנושים מאז ומעולם, אך חייבים לפעול ליצירת איזון הולם כדי לצמצם את מספר המתמכרים".

עוד בנושא
קונים כחול לבן: הוסדר גידול קנביס רפואי בישראל
סבתא סטלה: בת 73 חשודה בגידול מריחואנה
”פעוט בן שנתיים נרפא מסרטן בעזרת מריחואנה”


לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 18:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully