וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן מרידור נגד חוק החרם: "עוזר לדה-לגיטימציה"

פנחס וולף

12.7.2011 / 15:26

בהתבטאות ראשונה של שר בממשלה נגד החוק שאישרה הכנסת, טוען דן מרידור כי כמעט הצליח לשכנע את נתניהו בעניין. השר מרידור הזהיר כי "החוק יהפוך להיות נקודת חיכוך"

אחרי הביקורת הקשה בקרב השמאל וארגוני זכויות האדם נגד ההחלטה שקיבלה הכנסת בדבר אישור "חוק החרם", משמיע גם שר בכיר בממשלה עמדות דומות. השר לענייני מודיעין, דן מרידור, אמר היום (שלישי) בשיחה עם וואלה! חדשות כי "'חוק החרם' עוזר לדה-לגיטימציה נגד ישראל". מרידור ציין כי "נלחמתי בכל כוחי לעצור את החוק, כמעט הצלחתי לשכנע את ראש הממשלה נתניהו בעניין, אבל בסוף החוק עלה ומשום כך התקזזתי".

חוק החרם - הכותרות האחרונות:

משפטנים על חוק החרם: "על בג"ץ לפסול אותו"
יהושוע סובול: "לילדים המפגרים יש צעצוע חדש - חוק החרם"
גוש שלום עתרה לבג"ץ: "חוק החרם - כתם שחור"

דן מרידור בכנס הכלכלי החברתי, אוקטובר 2010. אורי לנץ
"נלחמתי בכל כוחי לעצור את החוק". מרידור/אורי לנץ

ואתם - תומכים בחוק החרם או מתנגדים לו? בואו להצביע בפייסבוק

בבואו להסביר את התנגדותו החריפה לחוק אמר מרידור כי "זה חוק שיש בו בעיקר נזק לישראל. הוא עוזר לדה-לגיטימציה, והופך את התדמית של ישראל כמדינה שאוסרת על חופש ביטוי ואין בו שום תועלת. מי שמבצע חרמות זו קבוצה קטנה של אנשים. אני נגד חרם, אבל לא צריך למנוע בחוק. חיינו בלי החוק הזה 60 שנה, מה קרה פתאום? החוק יהפוך להיות נקודת חיכוך. למה להעלות נקודה שעוזרת לאנשים אולי להוסיף פופולריות אבל מזיקה למדינה? זה חלק ממגמה לצמצם אפשרויות של אנשים לומר את דעתם. זו פגיעה בחרויות בלי שום הצדקה. המדינה לא נהיית יותר דמוקרטית מחוק כזה, חבל. עלינו לתת לאנשים להתבטא, גם כשאני לא אוהב את דבריהם".

מנגד, יו"ר הקואליציה ויוזם "חוק החרם", ח"כ זאב אלקין (ליכוד), בחר לתקוף את אנשי מפלגתה של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני. לדבריו, "אני לא מבין איך אנשי קדימה, שחלקם היו מיוזמי הצעת החוק בגרסתה הכבדה יותר, נגררו אחרי חנין זועבי ואחמד טיבי ומצאו עצמם בצד השני של המפה". על המתקפה המשולבת נגדו מצד סיעות השמאל וארגוני זכויות האדם אמר אלקין כי "בעיניי, אי היכולת ואי הנכונות לקבל הכרה דמוקרטית, והרצון מיד לרוץ ולחפש הגנה בבג"ץ נגד החלטה סוברנית של הכנסת, מראה עד כמה הארגונים הללו, שכל הזמן דיברו בזכות הדמוקרטיה, לא מוכנים לקבל הכרעה דמוקרטית כאשר הדבר לא נוח להם".

במהלך הדיון המנומנם שקדם להצבעה בקריאה שנייה ושלישית אתמול, אמר ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) כי אלקין יזם את החוק "אולי כי היה ילד כאפות". אלקין לא נותר חייב ובתגובה אמר היום כי "מי שהטיעונים היחידים שהוא מעלה הם בסגנון של 'ילד כאפות' או שהצד השני פאשיסט מראה עד כמה הוא שוגה בפירוש של חופש הביטוי. בסוף, בדמוקרטיה הרוב קובע. אני מכיר בכך שטיבי חושב אחרת ממני, הוא לא מכיר בכך שאני חושב אחרת ממנו. אבל הלחץ של המפלגות הערביות שהובילו את הקמפיין מראה עד כמה החוק יעיל. אם אחמד טיבי בלחץ, אנחנו בדרך הנכונה, כי מי שמסכן את הדמוקרטיה הישראלית אלה הם זועבי, טיבי ודומיהם ולא חוק ציוני".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully