וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: מס על כמחצית מהתרומות לארגוני שמאל

פנחס וולף

23.6.2011 / 8:06

מטרת הצעת חוק חדשה של ח"כ קירשנבאום מישראל ביתנו, היא להרתיע מדינות זרות מתלתרום לארגוני זכויות אדם. "מדובר בתרומות ממדינות שמנסות להתערב בשיח הפנימי בישראל"

מדינת ישראל תגבה 45% מס על תרומות שהגיעו לעמותות ממדינות זרות – כך קובעת הצעת חוק של ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) שתעלה לדיון ביום ראשון בוועדת השרים לחקיקה. עם זאת, עמותות הפועלות בנושאי חינוך ורווחה שנהנות גם מתקצוב ממדינת ישראל, יוחרגו ממתן המס הגבוה.

כוונת ההצעה היא להרתיע מדינות זרות מלתרום לעמותות זכויות אדם הנתפסות בעייני קירשנבאום כעמותות שמאל, משום שכמעט חצי מהתרומה שלהם תגיע מיד לכיס האוצר הישראלי, שלא ככוונת התורמים. משום כך, ההצעה צפויה לעורר זעם בקרב ארגוני השמאל שעשויים להיפגע מכך.

"בישראל פועלים ארגונים ששמו להם למטרה להוקיע את מדינת ישראל בעיני העולם ולהפוך את חיילי וקציני צה"ל לנרדפים, תוך פגיעה בשמם הטוב", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "ארגונים אלה, המכנים עצמם לעתים קרובות 'ארגוני זכויות אדם', מקבלים מימון ממדינות וממקורות עלומים שכל מטרתם היא לפגוע ולשנות את השיח הפוליטי הציבורי בישראל מבפנים".

"מנסים לפגוע ולשנות את השיח הפנימי בישראל"

קירשנבאום, שביקשה להוביל הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת המימון של ארגוני זכויות האדם, הזכירה כי, "כחלק מפעילות ארגונים אלה ניתן לציין את תרומתם הנכבדת לממצאי דו"ח גולדסטון, השתתפות בהגשת כתבי אישום נגד קצינים ובכירים ישראליים בכל העולם, ניסיון למיתוג חיילי צה"ל כפושעי מלחמה, עידוד לסרבנות והשתמטות וקריאה לחרם כלכלי ומדיני על מדינת ישראל".

לדבריה, "חלק מהנתונים הגלויים על מימון אותם ארגונים מגלה כי מימונם מגיע ממדינות או רשויות ממשלתיות של האיחוד האירופי – בריטניה, שוויץ, נורווגיה, ספרד, גרמניה ואירלנד. מדובר במדינות זרות המתערבות בשיח הפוליטי הפנימי במדינת ישראל על מנת לייצר דה-לגיטימציה לפעילות צה"ל ולחייליו. כסף זר מממן את פעילותם של ארגונים ישראליים כנגד צה"ל. ההצעה מבקשת לשלול מאותם ארגונים את הזכות הניתנת להם בישראל לפטור ממס הכנסה ולקבוע כי הכנסותיהם מתרומות ימוסו בשיעור מס הכנסה של 45%".

עוד באותו נושא:
"למנוע הענקת תקנים לגופי-שמאל שהעידו נגד צה"ל"
השרים ידונו בהגבלת תרומות מחו"ל לעמותות
קדימה: לא נשתתף בחקירת ארגוני השמאל

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully