וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת השמאל בתל אביב: "פלסטין, נעים להכיר"

איילה חננאל

5.6.2011 / 0:15

תחת הכותרת "נתניהו אומר לא - אנחנו אומרים כן למדינה פלסטינית", ערכו ארגוני השמאל הפגנה בת"א, בהשתתפות כ-10,000 פעילים. ארבעה פעילים נעצרו בחשד להפרת סדר ותקיפת שוטרים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

כ-10,000 מפגיני שמאל צעדו אמש (שבת) בהפגנת השמאל בתל אביב לכיוון רחבת המוזיאון בעיר שם קיימו עצרת. המפגינים צעקו סיסמאות כגון "די לכיבוש ולהפרדה", וכן "ביבי, משוגע, לא רוצים עוד מלחמה" ו"פלסטין, נעים להכיר". רבים מהמפגינים נשאו את דגלי אש"ף. בהפגנה הייתה נציגות בולטת לפעילים מהמפלגות חד"ש ומר"צ, אך היו שותפות לה גם מפלגת העבודה וכן שלום עכשיו, השמאל הלאומי וארגונים נוספים. ההפגנה נערכה תחת הסיסמה "נתניהו מוביל לאסון מדיני".

כ-50 פעילי ימין ארגנו הפגנת נגד סמוך לעצרת השמאל. מפגיני הימין צעקו לעבר אנשי השמאל: "שמאלנים לעזה", "או אה מי זה בא שמאלני הנבלה" ו-"שלום עכשיו – סכין בגב" וכן מניפים דגלי ישראל. כמו כן, הפעילים הניפו דגלי שלום עכשיו שעליהם צוירו צלבי קרס. במהלך העצרת התעמתו מספר פעילים משני המחנות ונעצרו שתי מפגינות בחשד להפרת סדר, ששוחררו מאוחר יותר. כמו כן נעצרו שני מפגינים, האחד בחשד להפרת סדר והשני בחשד לתקיפת שוטרים. את האירוע אבטחו שוטרי תחנת לב תל אביב בסיוע יחידת הפרשים ושוטרי מג"ב.

בדברים שנשאה ח"כ זהבה גלאון (מרצ) בכינוס היא אמרה כי "שטחים ניתן להחזיר אבל הרוגים לא". לדבריה, "פצעי מלחמת ששת הימים עדיין מדממים. זה שמוחאים כפיים לנתניהו בקונגרס האמריקאי לא אומר שלא נבכה בינתיים פה. זו ממשלה שמחוקקת חוקים גזעניים ומפלים וממשיכה את מפעל ההתנחלויות שנמשך כבר 44 שנים יותר מדי". היא הוסיפה ואמרה כי "לנו נמאס, לארצות הברית נמאס, לפלסטינים נמאס. אנו קוראים מכאן לראש הממשלה להכיר במדינה פלסטינית, הציבור תומך בפשרה ולא רוצה יותר מלחמה. בנימין נתניהו לך על שלום או שתלך".

"נתניהו מוביל אותנו לאסון"

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר כי "הערב לא אדבר על נתניהו, ליברמן, או ברק כי הם לא שווים דיבור. אדבר על 20 אלף האנשים שהגיעו לכיכר, מחנה השלום חזר ובגדול". חנין הוסיף כי "פוליטיקה היא מעשה אנושי. החיים שלנו נמצאים בידיים שלנו ושינוי הגדול מתחיל תמיד במיעוט הנחוש לקדם אותו. אני מסתכל עכשיו עליכם, אלה העומדים יחד למען השלום, יהודים, יהודיות, ערבים וערביות - חושך גדול מאיים עלינו. העמידה המשותפת שלנו היא האור שיכול להאיר אותו. 'לא אמרנו יום יבוא, הבאנו את היום, כי לא חלום הוא. בכל הכיכרות הריעו רק שלום'. שתי מדינות לשני עמים, שתי בירות בירושלים. נביא את היום הזה למענם - ולמענינו".

ח"כ דניאל בן סימון (העבודה) שנשא דברים בעצרת אמר כי "אני מודה למאיר דגן שדיבר על כך שנתניהו וברק סוללים את הדרך לעוד מלחמה. אני קורא למפלגות האופוזיציה לצאת מהתרדמת. אזרו אומץ, לכו בעקבות דגן. מעולם לא היינו קרובים יותר להסכם שלום עם הפלסטינים". ראש העיר נצרת, ראמז ג'רייסי, אמר כי "העם רוצה להשתחרר מעול הכיבוש ורוצה שלום למען עתיד טוב יותר לשני העמים. הדבר אפשרי, אנחנו כן יכולים".

מארגני ההפגנה טוענים כי הרעיון לבצעה התגבש לאחר נאומו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני שני בתי הקונגרס האמריקני בוושינגטון. לדבריהם, בביקורו השיב ראש הממשלה בשלילה לכל מתווה אפשרי להקמתה של מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. ההפגנה תיערך בתאריך המציין 44 שנים לכיבוש יהודה ושומרון, ולקראת ההצבעה הצפויה בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר על הקמת מדינה פלסטינית.

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע היום כי הוא מוכן להיענות ליוזמה הצרפתית לחידוש המשא ומתן עם ישראל. כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, הציע לארח שיחות שלום בפריז בחודש יולי. ז'ופה ביקר ברמאללה ביום חמישי ונפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. בביקור בעיר התייחס לקיפאון במגעים בין הצדדים, ואמר כי "יש תחושת דחיפות. הסטטוס-קוו בלתי נסבל".

השתתף בהכנת הידיעה: אוריה כנף.

לפניות לכתבת איילת חננאל: plilimm@walla.com

(עדכון ראשון: 19:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully