וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי שב"כ לשעבר: "לשחרר רוצחים תמורת שליט"

אריאל נוי

11.4.2011 / 16:22

בכירים לשעבר במערכת הביטחון, ביניהם יעקב פרי, עמי איילון ודני יתום קראו להיענות לדרישות חמאס בכדי להביא לשחרורו של גלעד שליט. "ישראל מספיק חזקה כדי להתמודד עם שחרור מחבלים"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

בכירים לשעבר במערכת הביטחון, בהם ראשי שב"כ, ראש מוסד, רמטכ"ל וניצב במשטרה קראו היום (שני) להשלים את העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט גם במחיר שחרור מחבלים "עם דם על הידיים". ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, הצהיר בפתח מסיבת עיתונאים שכינסו הבכירים כי "מדינת ישראל מספיק חזקה מבחינה מודיעינית ומבחינה צבאית על מנת לטפל גם ב'רוצחים עם דם על היידים' כפי שהם מכונים, אם יחזרו לעסוק בטרור".

לאחר מכן דיבר ראש המוסד לשעבר, דני יתום שחזר על מחויבותה של המדינה להשיב את שליט לביתו. "אנחנו חינכנו דורות של חיילים שהמדינה לא מפקירה אף אחד. אם הייתה אפשרות לפעולה היינו עושים זאת, אבל הזמן פועל נגד גלעד. מה שניתן להשיג היום, ספק שניתן להשיג מחר. מדובר בסיכון, אבל הוא מחושב".

יתום הוסיף כי האיש שאחראי להחזיר את גלעד הוא ראש הממשלה. "מאחר ומדובר על דבר ערכי, ומאחר וישראל תדע לעמוד בפני הסכנה הנוספת היחסית בשחרור מחבלים, הרי שראש הממשלה נדרש להחליט החלטה אמיצה, עם כל התחושות הקשות, ולהכריע - עושים את העסקה. לא תהיה טובה ממנה, ומביאים את גלעד שליט הביתה. או אז מדינת ישראל ישראל וכולנו ננצח".

יעקב פרי, דני יתום , עמי איילון אליק רון וכרמי גילון במסיבת עיתונאים של בכירי מערכת הביטחון לשעבר למען שחרורו של גלעד שלי, אפריל 2011. אורי לנץ
מימין לשמאל: דני יתום, עמי איילון, אליק רון, כרמי גילון ואביגדור קהלני/אורי לנץ

"אסור לחזור על הטעות שעשינו עם רון ארד"

"הסכנה הגדולה ביותר במה שקורה לנו בחמש השנים האחרונות זה שאנחנו מתחילים להתרגל", אמר באירוע ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון. "אסור לחזור על אותה הטעות שעשינו כשיכולנו להחזיר את רון ארד. הדבר החשוב ביותר הוא הערבות ההדדית כלפי חייל שאנחנו נחזיר אותו הביתה. במקרה של גלעד אנחנו לא עושים את זה כבר 1751 ימים".

גם ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון התייחס בדבריו לנווט השבוי רון ארד. "אני חושב שאנחנו מתקרבים למצב שבו עמדנו חסרי אונים לגבי גורלו של רון ארד. בשנים ששירתי כראש שב"כ צפון, לא השכלנו לבוא לדרג המדיני ולהגיד, אנחנו לא מצליחים למצוא אותו, תמצאו פתרון אחר להחזיר אותו. צריך לדעת להגיד, אפסו הסיכויים ואז להגיע להסכם, גם אם המחיר גבוה". גילון הוסיף כי רבים מהמחבלים לא חוזרים למעגל הטרור, "ואלה שכן, מתגעגעים ליום שהיו בבית סוהר".

באירוע השתתפו גם הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק, מפקד המחוז הצפוני במשטרה לשעבר אליק רון ותת-אלוף (במיל') אביגדור קהלני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully