וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינוי כהן לראש השב"כ: "בעל ניסיון עצום"

10.4.2011 / 13:38

הממשלה אישרה היום את מינויו של יורם כהן לתפקיד ראש השב"כ. יובל דיסקין, שסיים כהונה בת 6 שנים בתפקיד נפרד ואמר כי כהן "יידע להוביל בצורה מקצועית את הארגון ולממש את ייעודו"

הממשלה אישרה בצהריים (ראשון) את מינויו של יורם כהן לתפקיד ראש השב"כ הבא. כהן צפוי להיכנס לתפקיד ב-15 במאי. כהונתו צפויה להימשך חמש שנים, ובנסיבות מיוחדות תוכל הממשלה להאריך את הכהונה בשנה נוספת, שישית, כפי שהיה עם קודמו - יובל דיסקין. כהן שירת בעבר בין היתר כסגן ראש השב"כ, כראש מרחב ירושלים ויהודה ושומרון בארגון וכראש האגף לסיכול טרור ערבי-אירני. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לאחר אישור המינוי כי "יורם כהן יוכל להוביל את השב"כ במלחמה בטרור ובמלחמה המודיעינית והטכנולוגית של ישראל".

בד בבד, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת נפרדה מראש השב"כ היוצא, יובל דיסקין. בפתח הישיבה דיסקין בירך על מינויו של כהן ואמר כי הוא "משוכנע שיורם כהן מביא ניסיון עצום בתחומי עיסוקו. הוא מוכר לי היטב, ואיש מקצוע מהמעלה הראשונה, צנוע וערכי, ואני בטוח שידע להוביל בצורה מקצועית וממלכתית את הארגון ולממש את ייעודו. אני מאחל לו הצלחה".

דיסקין התייחס גם לשש שנות כהונתו בתפקיד. "זכיתי לזכויות גדולות, כאשר הגדולה שבהן היא לשרת את מדינת ישראל. הארגון שאני מייצג עושה יום ולילה, 360 יום בשנה, כמיטב יכולתו כדי לשרת את ביטחון ישראל", אמר דיסקין. "הזכות השנייה היא לעמוד בראש ארגון עם הרבה אנשים בעלי נכונות לעשות למען המדינה. זה לא עניין של מה בכך. זהו מקור לגאווה עצומה, ואני מבקש להודות להם ולומר להם שהם אנשים מדהימים והעשייה שלהם יוצאת דופן. אני רק השתדלתי לא להפריע רוב הזמן".

"שב"כ פועל גם עמוק במרקם הישראלי"

דיסקין הוסיף כי "מדברים על השב"כ בעיקר בהקשר של הטרור הפלסטיני. אני גאה שהצלחנו להוריד את היקף הטרור בצורה משמעותית. שמנו לעצמנו יעד למנוע מבעוד מועד פיגועים. זאת חצי הכוס המלאה. חצי הכוס הריקה זו העובדה שקצת יותר מ- 160 נהרגו ו-2,300 ישראלים נפצעו בשנים האלו. אני גאה שהארגון הצליח להוריד את פיגועי ההתאבדות שבתחילת העשור לא אפשרה כמעט חיים רגילים".

"שב"כ פועל לא רק בזירה הפלסטינית, אלא גם עמוק במרקם הישראלי, ושם הארגון מנסה לאתר ולזהות איומים ולטפל בהם כדי שביטחון המדינה יישמר", הוסיף דיסקין. "זה מחייב את השירות להישאר ארגון ממלכתי מאין כמוהו. אנחנו והמשטרה הינם שני ארגונים שעובדים בטווח בין שמירה על ביטחון המדינה וזכויות האזרח. זו עבודה לא קלה. חשוב שגם הדרג המדיני ידע לשמור על הארגון כממלכתי. זה חיוני להצלחת הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully