וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוער מעדיף מנהיגים "חזקים" על פני דמוקרטיה

לפי סקר מקיף שנערך בקרב 800 בני נוער, 60% מבני הנוער היהודים בישראל, בגילים 18-15, סבורים כי מנהיגים "חזקים" עדיפים על פני שלטון החוק. 46% בעד שלילת זכויות מאזרחים ערבים

מרבית בני הנוער בארץ מעדיפים "מנהיגות חזקה" על פני שלטון החוק. מסקר שערכה "קרן פרידריך אברט" הגרמנית בשיתוף עם מרכז "מאקרו לכלכלה מדינית" בקרב בני נוער יהודים וערבים בארץ עולה כי 60% מבני הנוער היהודים בישראל, בגילים 18-15, סבורים כי מנהיגים "חזקים" עדיפים על פני שלטון החוק, ו-70% סבורים כי במקרה של התנגשות בין צרכי ביטחון המדינה לערכי הדמוקרטיה, יש להעדיף את הראשונים. ממצאים דומים התקבלו גם בקרב נשאלים בני 21-24. הסקר נערך על ידי מכון המחקר "דחף" בקרב מדגם מייצג של האוכלוסיה הצעירה בישראל. הסקר כלל 800 מרואיינים בני 15-18 ו-800 מרואיינים בני 21-24.

עוד עולה מהסקר כי כ-46% מהצעירים תומכים בשלילת זכויות כמו הזכות להיבחר לכנסת, מאזרחי ישראל הערבים. כמו כן נוטים הצעירים לראות ביהדות מטרה לאומית חשובה יותר מן הדמוקרטיה. 33.2% מהנשאלים ענו כי היהדות היא המטרה הלאומית החשובה, לעומת 14.3% שבחרו בדמוקרטיה. לשם השוואה, בסקר דומה שנערך ב-1998 בחרו 18.1% ביהדות כמטרה החשובה לעומת 26.1% שבחרו בדמוקרטיה. גם השאיפה כי ישראל תחיה בשלום עם המדינות השכנות ירדה משמעותית: מ-28.4% לפני 13 שנה ל-18.2% כעת.

זהו הסקר השלישי שעורכים "קרן פרידריך אברט" ומרכז "מאקרו לכלכלה מדינית" ב-12 השנים האחרונות, דבר המאפשר, לדבריהם, השוואה לאורך זמן בין עמדות ותפישות בני הנוער, יהודים וערבים. לדבר עורכי הסקר, "המגמות הרווחות בעמדות הנוער היהודי מעידות על התחזקות היסוד הלאומי-יהודי לעומת היחלשות ניכרת של החשיבות המיוחסת לבסיס הדמוקרטי-ליברלי שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully