וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בכנסת: הענקת סמכויות חריגות למבקר - מחטף

31.3.2011 / 8:00

חברים בוועדה לביקורת המדינה זועמים על יו"ר הוועדה, יואל חסון, ומאשימים אותו במחטף בקיום ישיבת הוועדה שהעניקה סמכויות של ועדת חקירה לעוזרו של מבקר המדינה בפרשת נסיעות רה"מ

חברי הוועדה לביקורת המדינה, המשתייכים לסיעות הקואליציה, זועמים על יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה) על המחטף שהוא ביצע, לטענתם, בקיום ישיבת הוועדה שהעניקה סמכויות של ועדת חקירה לעוזרו של מבקר המדינה, נחום לוי בפרשת נסיעות ראש הממשלה לחו"ל. לדברי חבר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), הוא כלל לא ידע על כינוס הוועדה. "זה נראה כמו מחטף של יו"ר הוועדה חסון", אמר. בקואליציה מתקיימות התייעצויות כדי לבחון כיצד ניתן לפעול בעקבות ההתפתחויות.

מהליכוד נמסר: "מדובר בתרגיל מסריח ובמחטף של יו"ר הוועדה יואל חסון שכלל לא טרח לעדכן את חברי הוועדה שזומנו לישיבה דקות ספורות לפני שהחלה. מצער שיו"ר הוועדה האמור לייצג את שלטון החוק, נוהג כך. לליכוד אין הסתייגות משום חקירה ובתנאי שהחקירה תחול על כולם, כולל על יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ונסיעותיה המרובות על חשבון ארגונים שונים במשך השנים האחרונות".

בכנסת טוענים, כי הזימון לישיבה המיוחדת של הוועדה אתמול נשלח לחבריה 20 דקות בלבד לפני הישיבה שהתקיימה בשעה 14:15. למרות הנוהג הקיים ליידע את התקשורת בישיבות ועדה, כתבי הכנסת כלל לא קיבלו הודעה בנושא. בסופו של דבר השתתפו בוועדה מלבד חסון, שני חברי כנסת נוספים בלבד - שלמה מולה ומרינה סולודקין, שניהם חברי קדימה. מולה, אגב, אינו חבר קבוע בוועדה והחליף את ח"כ עתניאל שנלר בישיבה. בדיון בוועדה כלל לא הוזכר נושא תחקיר ערוץ 10 על ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא הדיון עסק בבקשה כללית להעניק לנחום לוי את הסמכויות הנדרשות.

בדיקת וואלה! חדשות העלתה כי לפחות תשעה מתוך 12 חברי הוועדה לביקורת המדינה כלל לא ידעו על כינוס הוועדה היום. ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אף הגישה הערב בקשה לרוויזיה (הצבעה חוזרת) בוועדה. המשמעות היא שהמינוי של עוזר מבקר המדינה לא יהיה בתוקף עד להצבעה החוזרת. מלבד חוטובלי ואקוניס, גם חברי הכנסת כרמל שאמה הכהן (ליכוד), אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), עינת וילף (עצמאות), אורי אורבך (הבית היהודי), אמנון כהן (ש"ס), ואפילו ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), שח"כ מולה החליף אותו, לא ידעו על כינוס הוועדה.

"אם זה לא תרגיל מסריח, אז מה כן?"

חברי הוועדה הביעו זעם על היו"ר. "אני מופתע", אמר שנלר. "הייתי נוכח היום במשכן בשעה 14:15. במהלך כל היום הקפידו חברי הסיעה שכל חברי הנסת יהיו באזור המליאה בשביל להצביע, ואם נעשו דברים מהסוג הזה של ישיבה שלא מודעים לה, צריך לבחון את החוקיות של הישיבה הזו. אני לא חושב שרשאי יו"ר ועדה לקרוא לכינוס באפס התראה. כך לא מנהלים ועדה".

ח"כ שלמה מולה סיפר כי הוא שהה במליאת הכנסת וניגשה אליו רכזת סיעת קדימה, שלדבריו התבקשה להביא את חברי הסיעה לדיון. היא אמרה לו שהיא אינה מצליחה להשיג את שנלר וביקשה שיחליף אותו.

גם חברי ועדה מסיעות אחרות זעמו. לדברי ח"כ אורבך (הבית היהודי), "אם ליו"ר הוועדה נשאר עוד מטהר אוויר מהקרקס שלו במליאה, יכול להיות שהוא היה צריך להשתמש בו היום לישיבת הוועדה אליה לא הוזמנו כל חברי הוועדה". ואילו ח"כ וילף אמרה: "על פניו אני לא יודעת מקיום הישיבה. לא ראוי לעשות משהו כל כך דרמטי בנוכחות כל כך דלה של חברי הוועדה".

לדברי ח"כ מיכאלי, "אם זה לא תרגיל מסריח" אז מה כן? בשעה 13:55 הגיע מייל ללשכתי, שמזמין את חברי הועדה לישיבה שתתחיל בשעה 14:15. וכל זה בזמן ישיבות במליאה. מאדם שמשמש כיו"ר ועדת הביקורת ניתן לצפות להתנהלות קצת יותר ממלכתית, אחראית ובעיקר הוגנת. לא הכל תרגילים וגימיקים זולים, לא הכל פוליטיקה ותככים".

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין הבהיר כי הוא סבור שההחלטה נעשתה במחטף, משום שהוועדה התכנסה באופן שלא איפשר קיומו של דיון תוך זימון ראוי של חברי הוועדה. ריבלין הנחה את היועץ המשפטי של הכנסת לבחון את חוקיות ההחלטה. ריבלין הבהיר, כי אף שנתן אישור מיוחד ליו"ר הוועדה לביקורת המדינה, יואל חסון, לכנס את הוועדה במהלך דיוני מליאת הכנסת, לא הובא לידיעתו טיבו של הדיון הצפוי בוועדה.

פרסום ראשון: 21:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully